بروکراسی اداری مانع توسعه صنعت گردشگری در سال ۹۷ بود

تیران-فرماندار تیران‌وکرون گفت: بروکراسی سخت‌اداری و اِعمال نظرات شخصی از موانع دشوار توسعه صنعت گردشگری تیران‌وکرون برای سال ۹۷ بود.

مجید حججی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران با اشاره به اقداماتی که در سال ۹۷ در این شهرستان انجام شده است اظهار کرد: رویدادهای فرهنگی برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشاورزی و گردشگری انجام شد که از جمله آن ها اختصاص تسهیلات بانکی، صدور موافقتنامه‌ها، جذب سرمایه‌گذار، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و کارگاه های آموزشی بوده‌ است.

وی افزود: توسعه بخش کشاورزی با جذب سرمایه گذار و اختصاص تسهیلات بانکی در حال انجام است و با بانک‌ها برای تسهیل شرایط و رفع موانع پیش‌رو نشست‌هایی برگزار شده و صنایع تبدیلی فعال سازی شده همچنین تا حدی حلقه مفقود بسته‌بندی و برند سازی بازگشایی شده است.

فرماندار تیران‌وکرون با بیان اینکه گردشگری یکی از محورهای مهم توسعه اقتصادی این شهرستان است تصریح‌ کرد: بروکراسی سخت اداری و اِعمال نظرات شخصی از موانع دشوار توسعه صنعت گردشگری تیران و کرون برای سال ۹۷ بود که این موضوع باعث شده کار به آرامی در حوزه سرمایه‌گذاری پیش برود.

وی ادامه‌ داد: سرمایه‌گذارانی برای فعالیت در حوزه گردشگری اعلام حضور کرده اند، اما دیوانسالاری اداری، زمان طولانی برای پاسخگویی به استعلام‌ها، نظرات و سخت‌گیری‌های شخصی سرعت این کار را افزایش و یا مانع از چنین فعالیتی شده است.

حججی با اشاره به اینکه رونق شهر باستانی زیرزمینی، احداث پارک آبی در روستای خمیران، ایجاد مجموعه تفریحی ورزشی و گردشگری در پارک وجین، رونق منطقه گردشگری قمیشلو و معرفی روستاهای تاریخی و جاذبه های طبیعی مهمترین پروژه‌های این حوزه است یادآورشد: با وجود چنین ظرفیت هایی سرمایه‌گذاری اقتصادی و بهره‌وری خوبی در این عرصه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: توسعه اقتصادی و کشاورزی شهرستان به اطلاع مدیریت استان رسیده و جلساتی برای رفع موانع پیش رو برگزار شده است.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز موفقیت‌ها و برنامه‌ریزی های انجام شده اظهار کرد: سرمایه‌های فکری خوب فرهنگی در تیران‌وکرون وجود دارد و که عمدتا جوان هستند و باید مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: در بین آن‌ها هنرمندان موسیقی، صنایع دستی و سایر عرصه های فرهنگی و هنری توانمندی‌های خود را در عرصه‌های مختلف به صورت استانی و شهرستانی به نمایش گذاشته‌اند.

حججی آزادسازی جاده تیران به سامان، اصلاحات جاده‌ها، احداث زیرگذر و کلنگ زنی اصلاح ورودی شهر تیران را از دیگر اتفاقات سال ۹۷  عنوان کرد و گفت: این دسته خدمات سال آینده نیز ادامه دارد و برخی پروژه‌ها در مدت زمان بیشتری به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری از مهمترین برنامه‌های سال ۹۸ است، گفت: در کنار توسعه همه جانبه شهرستان در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و خدمات رسانی و مدیریت شهری توجه به توسعه گردشگری بسیار مهم است که منجر به رونق شهرستان نیز می شود در همین رابطه کارگروه گردشگری هفتگی تشکیل و برای تقویت صنعت گردشگری برنامه‌ریزی می‌شود.

فرماندار تیران‌وکرون ادامه‌داد: ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان کمتر مورد توجه قرار گرفته و با رونق این صنعت منفعت اقتصادی خوبی کسب می‌شود و برای این کار باید اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بسترسازی جذب سرمایه‌گذار و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد را فراهم کند.

کد خبر 370236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.