راهکار حل مشکلات شهرستان لنجان توجه به ظرفیت‌های مردمی است

لنجان-سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: مسئولان از ظرفیت بزرگ مردمی برای حل مشکلات و توسعه زیرساختها و آبادانی شهرستان لنجان بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حیدر قاسمی در آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی وارد دوره جدید و گام دوم خود شده است، اظهار کرد: امروز ۴۰ سال از عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی گذشته است و می توان گفت انقلاب اسلامی به بلوغ و تکامل رسیده است و باید در دوره جدید دغدغه های مطرح شده از سوی دلسوزان نظام را مورد توجه قرار داده و از نگاه های خاص و فردی به مسایل مختلف که بعضا در جریان و فرآیند تکامل انقلاب اسلامی وجود داشت عبور کنیم و درصدد اصلاح مشکلات برآییم.

وی افزود: برای اصلاح مسایل و مشکلات نباید هیچگونه تعصبی وجود داشته باشد بلکه باید به مسایلی پرداخته شود که مسیر پیشرفت و حرکت روبه جلوی انقلاب اسلامی را بیش از پیش هموار و تکمیل می کند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: اگر به گذشته و ماهیت تغییر و تحولات اجتماعی دوران گذشته نگاهی گذرا داشته باشیم خواهیم دید، مولفه‌هایی برای ایجاد انقلاب اسلامی وجود داشت و عمل به این مولفه‌ها پایداری و ثبات انقلاب اسلامی را رقم زد.

وی ادامه داد: امروز نیز این مولفه ها در منشور گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری مطرح شده و این منشور باید به اسناد بالادستی نظام تبدیل شود و قطعا عمل به آن باعث خواهد شد مسیر پیش رو ادامه دهیم.

قاسمی اصل ولایت‌فقیه را مهم‌ترین اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اضافه کرد: در انقلاب اسلامی ولایت فقیه به عنوان یک اصل مطرح بوده که در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی وحدت و همبستگی مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی را رقم زد و از سوی دیگر ولایت‌پذیری آحاد مردم و مقاومت، ایستادگی و ایثار آنان باعث پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف و پایداری آن شد.

وی عنوان کرد: امروز نیز توجه به فرهنگ ایثار و گذشت، همراهی و همکاری مردم و مسئولان، افزایش وحدت و هم‌افزایی و...لازمه حرکت روبه جلوی نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید همچنان به آن‌ها جامع عمل پوشاند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در مقطعی قرار دارد که شرایط آن با ۴۰ سال گذشته بسیار متفاوت است، سرعت تغییر و تحولات در نظام جهانی معادلات را برهم زده و این مسئله ما را در یک پیچ تاریخی قرار داده است که قطعا با همت، تلاش، فداکاری و گذشت از این پیچ به سلامت عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره به ضرورت امید و امیدآفرینی و آثار آن بر فرد و جامعه، افزود: رضایتمندی و اعتماد مردم، ریشه امید و امید افرینی در جامعه به شمار می‌آید و اگر امید به آینده و موفقیت به نظام مقدس جمهوری اسلامی آسیب ببیند همه ما آسیب خواهیم دید؛ برهمین اساس همه مسئولان باید به وظایف خود به درستی عمل کنیم.

قاسمی تصریح کرد: طی ۴۰ سال اخیر  وضع تحریم‌های مختلف و دامن زدن به ایجاد بدبینی نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی تنها با هدف عدم موفقیت انقلاب اسلامی از سوی دشمنان دنبال شده است، اما قطعا این مدیریت صحیح و جهادی بوده که دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذاشته و تک‌ تک مسئولان باید به این مهم توجه جدی داشته باشند و با تعهد بیشتر به خدمت صادقانه به مردم و تقویت وحدت و انسجام از این پیچ تاریخی به سلامت عبور کنیم.

وی حوزه فرمانداری را حوزه نظارت، هماهنگی و هدایت امور دانست و ادامه داد: ائمه جمعه به عنوان ستون وحدت و همبستگی به شمار می ایند از این رو درخواست داریم همفکری و همراهی لازم را با مجموعه های اداری و دولتی داشته باشند چراکه همه ما در یک مسیر در حال حرکت هستیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه مسئولان باید از ظرفیت بزرگ مردمی برای حل مشکلات و توسعه زیرساخت‌ها وآبادانی شهرستان لنجان بهره‌مند شوند، اضافه کرد: شهرستان لنجان بیشترین تعداد شهرداری را بعد از شهرستان اصفهان در دل خود جای داده و بیش از ۸۰ درصد جمعیت این شهرستان جمعیتی است که در شهرها سکونت دارند و این یک ظرفیت ارزشمند به شمار می‌آید که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا نقطه اتصال مردم و مسئولان هستند و چنانچه بتوانند پیشرو و پیشران وحدت و انسجام مردم و مسئولان قرار داشته باشند شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز می‌توانند به خوبی به مردم خدمت رسانی کنند.

گفتنی است، در این آیین از خدمات مهدی صفرخانلو فرماندار سابق شهرستان لنجان تقدیر و خدامراد صالحی به عنوان سرپرست جدید این فرمانداری معرفی شد.

کد خبر 370235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.