توزیع ۶۰۰ تن گوشت منجمد تا پیش از عید در اصفهان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: قرار است در حدود ۶۰۰ تن گوشت منجمد تا عید توزیع شود که قیمت آن هم پایین تر از قیمت الان بازار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز سه شنبه -۲۱ اسفندماه- سید حسن قاضی عسگر پس از بازدید سرزده از بازارهای اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: متاسفانه در اصفهان روش توزیع هنوز روش خوبی نیست و باید با رایزنی مسئولان اداره‌های صنایع و جهاد کشاورزی روش حاضر را عوض کنیم. شاید بهترین روش این باشد که اصناف درگیر و اجناس در کل شهر توزیع شود.

وی تصریح کرد: بخشی از گرانی که در حال حاضر وجود دارد، روانی است و بخشی از آن هم به دلیل سیاست‌هایی است که قبلا در پیش گرفته شده. سیاست سرکوب نرخ ارز یکی از سیاست‌های غلطی بود که سال‌ها انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان افزود: اگر اجازه داده بودند افزایش نرخ ارز به صورت تدریجی و ماهیانه اتفاق بیفتد، نرخ ارز بر اساس تقاضای بازار تنظیم شده و این مشکل ناگهان حاد نمی‌شد. در هر صورت اکنون که این مشکل به وجود آمده، باید مدیریت شود تا یاد بگیریم سیاست‌ها را بر اساس اصول علمی پیش ببریم که مردم هم دچار مشکل نشوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر گوشت با نرخ ۴۲۰۰ تومان وارد می شود ولی مسئله چگونگی توزیع است؛ تلاش می کنیم توزیع به صورت عادلانه باشد که حق به حق دار برسد. برنامه این است که توزیع به صورت گسترده تر انجام شود. اما در این کار همه باید کمک کنند، مردم نیز باید اگر گوشت سهمیه ای بالاتر از قیمت مصوب فروخته شود، با تلفن های ۱۲۴ و ۱۳۵ تماس گرفته و اطلاع‌رسانی کنند.

قاضی عسگر گفت: اجناسی همچون میوه، گوشت، مرغ منجمد و مرغ زنده به مقدار کافی وجود دارد. در سال‌های پیش هر شب ۱۵۰ تن مرغ کشتار می شد اما امسال می‌بینیم که در سه شب گذشته هر شب ۶۵۰ تن کشتار شده است. مشکل این است که اثر روانی باعث شده که مردم بیش از قبل اقدام به خرید کنند و صف ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان اعلام کرد: در حال حاضر قرار است در حدود ۶۰۰ تن گوشت منجمد تا عید توزیع شود که قیمت آن هم پایین تر از قیمت الان بازار است.

قاضی عسگر افزود: پیرامون موضوع گوشت قرمز باید جلسه ای تشکیل و در مورد روش توزیع تصمیم‌گیری شود. باید به جای اینکه توزیع گوشت را به بازارهای کوثر بدهیم، از طریق اصناف مربوطه اقدام کنیم تا مردم احساس کنند که جنس در بازار هست و در خرید عجله نکنند.

وی با بیان اینکه به اندازه کافی شکر وجود دارد، ادامه داد: به عنوان مثال برای شکر تصمیم بر این شد به جای توزیع به چند مکان محدود، به مغازه‌ها و فروشگاه ها نیز شکر توزیع شود، این تصمیم قیمت‌ها را شکست و حدود سه هزار تومان کاهش قیمت بر هر کیلو اتفاق افتاد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان همچنین با بیان اینکه اکنون به وفور در بازار میوه هست، گفت: حدود پنج هزار تن میوه نیز از ۲۵ اسفند ماه توزیع می‌شود و مسئولیت آن بر عهده سازمان تعاون روستایی است. قرار است که در شهر مکان‌هایی ویژه در نظر گرفته و فقط میوه تنظیم بازار توزیع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان، مدیرکل تعزیرات استان اصفهان، معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت، یکی از قضات تعزیرات شهرستان اصفهان و معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی به صورت سرزده از بازارهای محدوده خیابان همدانیان بازدید کردند.

کد خبر 370223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.