بازگشایی مرز خسروی منوط به رفع دغدغه های امنیتی است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: بازگشایی مرز رسمی خسروی برای تردد زوار عتبات عالیات منوط به رفع یک سری دغدغه های امنیتی است که هم اکنون توسط نهادهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی در حال بررسی است.

سیدعباس عراقچی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مرز رسمی خسروی گفت: حضور امروز من در مرز خسروی نیز آشنایی با همین مسایل است که وزارت امور خارجه بتواند سهم خود در این زمینه را ایفا کند.

وی اظهار کرد: با بررسی هایی که در حال انجام است امید است تغییری در وضعیت موجود انجام شود و این منوط به تصمیم شورای عالی امنیت ملی است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تعاملات مرزی بین ۲ کشور ایران و عراق موضوع حساسی است که با توجه به ابعاد امنیتی از حساسیت برخوردار است.

عراقچی ادامه داد: مسایل تجاری، بازگشایی مرزی و مسایل مختلفی در بحث تعامل با عراق مورد توجه است به همین دلیل هم اکنون رییس جمهوری ما در عراق است. این سفر تاکنون دستاوردهای خوبی داشته و در ادامه نیز اخبار خوبی در آخر سفر اعلام خواهد شد.

عراقچی در خصوص رایگان شدن روادید بین ایران و عراق هم گفت: این موضوع از اواسط فروردین سال آینده عملیاتی می شود و این تحول بزرگی است که بین ۲ کشور در بحث تردد اتباع ایرانی به عتبات عالیات و اتباع عراقی برای سفر به مشهد مقدس در رابطه با ارزانتر شدن هزینه سفر اجرا می شود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه امروز در صدر هیاتی همچنین از مرز رسمی پرویزخان بازدید کرد و مدرسه ۹ کلاسه شهدای وزارت امور خارجه هم با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال امروز با حضور عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و استاندار کرمانشاه در سرپل ذهاب افتتاح شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 370222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.