کمالی پور: سال ۹۸ به سمت دوستان سیاسی قدیمی برگردیم

نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی گفت: ارائه بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مهم ترین اتفاق سیاسی در سال ۹۷ است، زیرا خط و مشی تدوام عمر انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف در این بیانیه مشخص شده است.

یحیی کمالی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بد عهدی ایالات متحده درباره توافق برجام یکی از نقاط تاریک سیاسی امسال بود، اظهار کرد: خروج ایالات متحده از برجام از این جهت ناخوشایند و بد بود که مردم ایران به رغم هزینه‌های زیاد نتوانستد در برجام به خواسته خودشان برسند و در این توافق منفعتی نداشتند.

وی افزود: در سال ۹۸ باید تغییر رویکرد در حوزه سیاست خارجی صورت بگیرد و اتکا به کشورهای اروپایی در سیاست خارجی کاهش پیدا کند، زیرا کشورهای اروپایی تا امروز نشان داده اند که بدون ایالات متحده قدرت عملی ندارند و گسترش و توسعه روابط با قدرت های آسیایی یکی از راهکار هایی است که می تواند ما را در برابر تحریم ها مقاوم کند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی خواستار توسعه روابط خارجی با کشورهای هند، چین و روسیه شد و تصریح کرد: اشتباه استراتژیک سیاسی ایران در سال ۹۷ توجه به وعده های دروغین کشور های اروپایی بود، زیرا اروپایی ها عملا برجام را در میان آسمان و زمین نگه داشتند.

بزرگ ترین وظیفه مسئولان در سال ۹۸

کمالی پور ادامه داد: جلب مجدد اعتماد دوستان سیاسی گذشته ایران، موردی است که باید در حوزه سیاست خارجی در اولویت قرار گیرد تا موجب پیشرفت سیاسی و اقتصادی کشور شود. فعالیت های تجاری برای دور زدن تحریم ها در سال ۹۸ نیز باید افزایش پیدا کند تا تحریم ها تاثیر کمتری در زندگی مردم داشته باشند.

وی اضافه کرد: اتحاد، انسجام و همدلی همه آحاد مردم ایران، عاملی است که می تواند پیشرفت کشور را در سال ۹۸ رقم بزند. تقویت بنیان های نظام و رسیدگی به دغدغه های مردم بزرگ ترین وظیفه مسئولان در سال ۹۸ است که از اهمیت زیادی در حوزه سیاست داخلی برخوردار است.

نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تمام معاهدات بین المللی ماهیت برد – برد برای طرفین امضاکننده معاهده وجود دارد، تصریح کرد: تحریم های آمریکا موجب تیره شدن ارتباطات اروپا با ایران شده است و در صورتی که FATF در سال ۹۸ تصویب شود، تاثیر چندانی در وضعیت اقتصادی و معیشت مردم نخواهد داشت.

کمالی پور در پایان مدعی شد: FATF سود چندانی برای ایران ندارد و راه حل مشکلات در خود کشور است و تعداد مخالفان لوایح چهارگانه FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز کم نیست و امیدواریم بهترین تصمیم برای آینده ملت و نظام در این زمینه اتخاذ شود.

کد خبر 370218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.