مراجعه ۶ مجروح مرتبط با چهارشنبه‌سوری/ ۱۵ تخت بیمار اضافه شد

رییس بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان گفت: طی روزهای اخیر تاکنون شش نفر به دلیل حوادث چهارشنبه سوری به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) مراجعه داشتند که تعداد پنج نفر درمان سرپایی شدند و یک نفر هم بستری شده است.

به گزار خبرنگار ایمنا، سعید کریمی ظهر امروز (سه شنبه) در نشست خبری مخاطرات و معضلات اجتماعی چهارشنبه سوری با اشاره به اینکه بیشترین فعالیت بیمارستان امام موسی کاظم (ع) ارایه خدمات به بیماران سوختگی است، اظهار کرد: ساختار این بیمارستان برای سرویس دهی به بیماران سوانح و سوختگی طراحی شده است؛ بیشترین حجم کار این بیماران پایان سال و به ویژه ایام نزدیک به چهارشنبه سوری است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ حدود  ۴۹ مصدوم چهارشنبه سوری در اصفهان به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) مراجعه کردند، افزود: از این تعداد ۴۲ نفر درمان سرپایی بودند و هفت نفر هم بستری شدند. در سال ۹۶ این آمار رو به افزایش بوده و تعداد به ۵۳ نفر رسیده است که تعداد ۳۸ نفر مرد و ۱۵ نفر خانم بودند، از این تعداد ۴۵ نفر درمان سرپایی و هشت نفر هم بستری شدند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: امسال نیز تاکنون شش نفر به دلیل حوادث چهارشنبه سوری به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) مراجعه داشتندکه تعداد پنج نفر درمان سرپایی شدند و یک نفر هم بستری شده است.

وی ادامه داد: برای کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال باید فرهنگسازی در دراز مدت انجام شود. از فعالیت انجام شده در این زمینه، هماهنگی‌هایی با کمیته فرهنگ شهروندی در خصوص نصب بنر و تابلوهای هشدار به شهروندان انجام شده است و هماهنگی با رسانه ملی درباره ارایه پیام هشدار به صورت زیر نویس در این خصوص صورت گرفته است و در تهیه و چاپ بروشورها سعی شده که به مخاطبان پیام ها رسانده شود.

 کریمی با تاکید به اینکه با هماهنگی مرکز اورژانس اصفهان و سیستم دانشگاه و پلیس راهور به مدت ۴۸ ساعت در حالت آماده باش هستیم، گفت: بر این اساس امشب و چهارشنبه آینده کارکنان بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان در حالت آماده باش است ضمن اینکه ۱۵ تخت جدید نیز برای این ایام به بیمارستان اضافه شده است.

رییس بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان گفت: ترقه درست کردن و آسیب های ناشی از ترقه هم رده با آتش است و در سال ۹۵ تعداد بیشتر بوده است و باید با فرهنگسازی در کشور استفاده از ترقه را به صفر برسانیم و فقط ترقه‌های ایمن در مکان‌های خاص استفاده شوند و از شبکه‌های مجازی در این خصوص نباید غافل شود.

وی یادآور شد: می‌طلبد که رسانه‌ها از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع‌رسانی درباره چهارشنبه سوری غفلت نکنند و می‌توان از تعداد بالای دنبال کنندگان برای این کار بهره برد تا بتوان جان افراد را نجات داد.

کد خبر 370217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.