ایران همچون گذشته برای حل معضلات منطقه‌ای نقش‌آفرین خواهد بود

رییس جمهور با بیان اینکه ایران و عراق نقش مهم و تأثیرگذاری در منطقه ایفا می‌کنند، گفت: باید متناسب با شرایط، آرمان‌ها و اهداف دو ملت و دو کشور برنامه‌ریزی کرده و در راستای توسعه همه جانبه همکاری‌ها و مناسبات تهران – بغداد گام برداریم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار با سید عمار حکیم، رئیس جریان حکمت وطنی عراق با اشاره به اینکه امروز منطقه و جهان به واسطه توسعه علم، فناوری و ارتباطات شاهد تحولات گسترده‌ای است، خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم تا به وظایف خود در برابر ملت‌های دو کشور به خوبی عمل کنیم.

رییس جمهور با بیان اینکه قدرت‌های بزرگ بویژه آمریکا همواره به دنبال توطئه و برنامه‌ریزی علیه ملت‌های منطقه هستند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا همچون گذشته در راستای حل معضلات منطقه‌ای و توسعه گفتگوها و تعاملات میان کشورهای منطقه گام بردارد.

سید عمار حکیم نیز در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از اوضاع اجتماعی، سیاسی و فضای عمومی در عراق، گفت: امروز عراق توانسته است از چالش‌های بزرگ عبور کند و در مسیر بازسازی و توسعه قرار بگیرد و مطمئناً توسعه بیش از پیش روابط و همکاری‌ها با ایران می‌تواند در تسریع این روند، مؤثر باشد.

رییس جریان حکمت وطنی عراق با اشاره به ضرورت تلاش در راستای حفظ وحدت و انسجام گروه‌های مختلف در عراق، گفت: وظیفه خود می‌دانیم تا در برابر فضاسازی‌ها، زیاده‌خواهی‌ها و تبلیغات گسترده مستکبران و قدرت‌های بزرگ علیه جمهوری اسلامی ایران ایستادگی کنیم.

کد خبر 370214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.