افزایش دو برابری حجم پسماندهای شهری در روزهای پایانی سال

مدیرکل هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری اصفهان از افزایش دو برابری حجم پسماندهای شهری در روزهای پایانی سال خبر داد و گفت: در ایام معمولی سال حجم پسماندهای تر روزانه ۸۰۰ تن بوده، اما در این روزها به ۱۶۰۰ تن رسیده و به همین دلیل خودروهای حمل پسماند در روزهای جمعه نیز به در منازل مراجعه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهزاد حقانی صبح امروز- سه شنبه ۲۱ اسفند ۹۷- در بیست و هفتمین نشست «سه شنبه ها با رسانه، پاسخگویی در مسیر امید» اظهار کرد: در روزهای پایانی سال با توجه به افزایش حجم پسماندهای خشک ساعات کار ایستگاه‌های بازیافت تا ساعت ۲۰ افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه برای زیبایی هر چه بیشتر اصفهان یک میلیون و ۲۵ هزار متر طول جدول در سطح شهر رنگ‌آمیزی می‌شود افزود: برای رنگ‌آمیزی جداول و نرده‌ها در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان ۱۹۳ تن رنگ خریداری شده که این میزان، یک سوم رنگ خریداری شده سال قبل است چرا که خیابان‌هایی که رنگ‌آمیزی جداول آنها ضرورت نداشت از لیست اقدامات حذف شد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: پاکسازی زمین های بایر، رفیوژها، برچسب‌ها و امحاء دیوار نویسی‌ها، شستشوی تمام المان‌های شهر از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته تا در نوروز ۹۸ شهری زیباتر از همیشه برای پذیرایی از مسافران نوروزی داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم مدیریت چهارشنبه آخر سال گفت: تمام ایستگاه‌های ثابت و سیار پسماند روز سه شنبه ۲۸ اسفندماه ساعت ۱۷ تعطیل و در محل هر ایستگاه خودرو مستقر شده تا بازیافت های تحویل داده شده حمل شود، همچنین تمام مواد اشتعال زا از سطح معابر شهر جمع‌آوری شده تا مشکلی در چهارشنبه پایان سال نداشته باشیم.

حقانی از راه‌اندازی پویش مردمی «نه به رفتارهای پرخطر در چهارشنبه آخر سال» و انتشار آن در شبکه‌های مجازی و سایت‌ها خبر داد و گفت: استقرار خودروهای آتش نشانی در سطح شهر پیش‌بینی شده است و در این روز به پرسنل عملیات آماده باش داده شده است؛ در شب چهارشنبه سوری خودروهای ثابت آتش نشانی در حدود ۲۵ نقطه پرتردد شهر اصفهان مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: بر اساس تجربه سال‌های قبل حدود ۲۵ نقطه پرترافیک در شهر اصفهان که نیاز به استقرار ثابت خودرو در چهارشنبه سوری دارد شناسایی شده است، همچنین گشت‌های موتورسوار با تردد در سطح شهر حوادث احتمالی را به آتش نشانی اعلام خواهند کرد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: طی هماهنگی انجام شده با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تعدادی سی دی آموزشی که شامل کلیپ‌هایی از حوادث واقعی بازسازی شده و انیمیشن است از سوی آتش نشانی اصفهان در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد تا پس از تکثیر در مدارس بین دانش‌آموزان توزیع شود.

کد خبر 370189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.