میراث ناملموس شهر به مسافران نوروزی معرفی می‌شود

مسئول کمیته اطلاع رسانی و سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در نوروز ۹۸ سعی دارد میراث ناملموس شهر را به مسافران معرفی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان حجتی صبح امروز- سه شنبه ۲۱ اسفندماه- در بیست و هفتمین نشست «سه شنبه ها با رسانه، پاسخگویی در مسیر امید» اظهار کرد: حوزه ادبیات یکی از میراث ناملموس شهر است که در این باره اداره کل ارتباطات با همکاری کمیته فرهنگی شهرداری برنامه‌ریزی مشترکی دارد.

وی با بیان اینکه کلیدواژه سال گذشته شهرداری اصفهان برای نوروز «بهار دلنشین» بود افزود: کلیدواژه امسال شهرداری اصفهان «فصل نوبهار» است که از ادبیات به عنوان یک میراث ناملموس و از شعر کمال الدین اسماعیلی، «زهی تاریخ دولت، روزگارت/ مبارک باد، فصل نوبهارت» برگرفته شده است.

مسئول کمیته اطلاع رسانی و سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان تصریح کرد: برنامه‌ریزیها به گونه‌ای انجام شده که مشاغل مختلف و رسم و رسوم شهر اصفهان به گردشگران معرفی شود و پا را از معرفی میراث ملموس شهر فراتر بگذاریم.

وی با بیان اینکه برای نوروز امسال از تجربیات سال گذشته استفاده شده و برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است ادامه داد: سال گذشته حمام رهنان تحول زیادی در آمار بازدیدکنندگان ایجاد کرد و امسال نیز شش نقطه کمتر شناخته شده شهر به مسافران معرفی می‌شود.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان تصریح کرد: این کمیته درصدد ایجاد تسهیل در دسترسی گردشگران به اطلاعات مورد نیازشان است، از این رو با اقدامات انجام شده چنانچه گردشگری در اصفهان بخواهد به مراکز معاینه فنی، داروخانه‌های شبانه روزی و سایر مکان‌های مورد نیاز مراجعه کند میتواند با شماره ۱۳۷ شهرداری اصفهان تماس گرفته و در اسرع زمان پاسخ خود را دریافت کند.

حجتی تصریح کرد: سال گذشته در جهت مسیریابی الکترونیکی اقداماتی انجام شد و کارکنان اداره ۱۳۷ نقطه جی پی اس مراکز مورد نیاز گردشگران را به شماره آنها پیامک می‌کرد، اما امسال با توجه به اینکه نیازهای گردشگران از آدرس‌یابی فراتر رفته، کیوسک‌های اطلاع رسانی را در ۲۰ نقطه شهر فعال و تعداد دوچرخه سواران راهنما را در محورهای تاریخی و مرکزی شهر افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه در روزهای ابتدایی سال در زمینه تولید خبر، ارائه اطلاعات و گزارش های مورد نیاز خبرنگاران اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان فعال است، از رسانه‌ها در خواست کرد: یاری‌رسان کمیته اطلاع رسانی خدمات سفر شهر اصفهان باشند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: نظم شهر اهمیت زیادی دارد و ورود گردشگران نباید مخل آرامش و نظم شهر شود از این رو تدابیر لازم اندیشیده شده است.

وی با اشاره به سامانه ایرزروینگ (رزرو اینترنتی منازل) گفت: این سامانه با مشارکت بخش خصوصی و با هدف هدایت درخواست دهنده به میزبان راه‌اندازی شده و تمام دستگاه‌های نظارتی، انتظامی و مشاوران املاک بر این سامانه نظارت و اشرافیت دارند، البته ارائه هر خدمتی در ابتدا با فراز و نشیب‌هایی روبه رو است، اما دانش بازاریابی می‌تواند مشتری را جذب کند و این اتفاق در نوروز امسال محقق خواهد شد.

حجتی با بیان اینکه برای اسکان مسافران نوروزی اولویت با هتل‌ها و مهمان‌پذیرها است به کمبود مراکز اقدامتی در شهر اشاره و تصریح کرد: تبدیل منازل به اقامتگاه بومگردی طرحی است که در بسیاری از شهرهای تاریخی در حال اجرا است و خوشبختانه یکی از این طرح‌های بومگردی در خیابان ابن سینا در حال افتتاح است.

وی تاکید کرد: اقدام شهرداری در صفرکردن هزینه صدور پروانه ساختمانی برای ساخت هتل اقدامی بسیار ارزنده است و شهرداری بابت پروانه ساخت هتل هزینه‌ای از سرمایه‌گذاران دریافت نمی‌کند و سازمان سرمایه‌گذاری درصدد جذب سرمایه گذار برای ساخت هتل است.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به سفر هئیت سرمایه‌گذاری از کشور عمان به شهر اصفهان گفت: در این سفر شهرداری اصفهان فرصت‌های سرمایه گذاری شهر را به سرمایه‌گذاران عمانی معرفی کرد.

وی با بیان اینکه نوروز امسال برخی نیروهای شهر در زمان تحویل سال بر سر سفره هفت سین نیستند، گفت: از جمله این نیروها می‌توان به نیروهای آتش نشان، اداره ۱۳۷، نیروهای کنترل نظارت شهرداری، نیروهای مستقر در باغ فدک، ستادهای هدایت و اسکان مسافران، کیوسک های اطلاع رسانی، پارکینگ‌ها و ایستگاه‌های دوچرخه اشاره کرد چرا که در آن زمان نیز در حال خدمت‌رسانی به گردشگران و شهروندان هستند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از گران شدن کرایه حمل ونقل عمومی در شهر گلایه داشت، گفت: میزان افزایش قیمت کرایه در برابر افزایش هزینه‌های نگهداری و خرید تجهیزات حمل ونقل عمومی بسیار ناچیز است به طوری که رقم های جدید پس از تصویب تنها ۳۰ درصد از هزینه‌های سفر هر مسافر را تأمین می‌کند و مدیریت شهری همچنان ۷۰ درصد هزینه‌های سفر درون شهری شهروندان را پرداخت خواهد کرد.

کد خبر 370185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.