مرگ مادری که پول سزارین را نداشت/ ۵ فوتی بر اثر مصرف مشروبات الکلی در آذربایجان‌غربی

در بسته خبری امروز از سرویس رایگان ۱۹ هزار کولر آبی در برق تبریز تا حذف ۱۰۵ نقطه حادثه خیز در استان اردبیل و حراج آثار تاریخی توسط شهرداری رشت را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شمالی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود، در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

تراژدی تلخ «فقر» نوزاد آزادشهری را یتیم کرد

گرگان: حسین گیلکی، یکی از اعضای شورای بخش چشمه‎ساران گرگان اظهار کرد: خانم« م.ش » یکی از اهالی روستاهای بخش چشمه‎ساران در روز پنج شنبه ساعت پنج صبح به دلیل درد زایمان به بیمارستان حضرت معصومه (س) آزادشهر مراجعه می‎کند.

وی تصریح کرد: چهار روز این خانم در بیمارستان درد زایمان داشته و جنین در بدن این خانم وزن بالا و تقریباً پنج کیلویی داشته است و پس از تحمل درد پزشک این بیمارستان گویا به بیمار بیان کرده که تا زمانی که پول عمل را واریز نکنید عمل سزارین را انجام نمی‎دهم.

دانشجویی که با حشرات پول‌سازی می‌کند

گرگان: الهام نظری، دانشجوی ۲۱ ساله‌ای است که با پرورش گونه‌های مختلف جانوری از جمله «شب‌پره مدیترانه‌ای آرد» توانسته پول‌سازی کند و یکی از کارآفرینان برتر دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان شناخته شود.

واکنش تند گلستانی‌ها به توهین رییس فدراسیون سوارکاری

گرگان: پس از انتشار فایل صوتی منتسب به رییس سوارکاری و توهین به برخی قومیت‌ها مردم گنبدکاووس و استان گلستان واکنش بسیار تندی به آن نشان دادند.

*******************************************************************************

تجمع کارگران خدمات شهری زیراب به دلیل نگرفتن حقوق

مازندران: کارگران واحد خدمات شهری زیراب سه ماه حقوق و مزایا خود را همراه با عیدی دریافت نکردند و اضافه‌کاری پنج ماه و سنوات سال ۹۷ هم طلب دارند و سه ماه بیمه سال ۹۶ و دو ماه بیمه سال ۹۷ هم برای این کارگران پرداخت نشد که باعث شد کارگران این بخش که زیر نظر پیمانکاری فعالیت می‌کنند، در جلوی شهرداری زیراب تجمع کنند.

۵۰۰ سایت تلفن همراه در مازندران ۴G شد

مازندران: رسول علی‌اصغرپور، مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران با اشاره به اینکه در سال ۹۷ موفق شدیم ۵۰۰ سایت موبایل را در استان ۴G کنیم، گفت: میانگین پهنای باند را از دو تا سه متر به شش تا هفت متر ارتقا دهیم.

امضای تفاهم نامه ۴۰۰ میلیارد تومانی برای طرح اتصال دریا به جنگل

مازندران: اسحاق تونی، شهردار ایزدشهر از مطالعه طرح اتصال دریا به جنگل خبر داد و گفت: برای اجرای طرح رایزنی‌هایی لازم انجام شد و هم‌زمان به دنبال سرمایه‌گذار رفتیم، به همین منظور تفاهم‌نامه ۴۰۰ میلیارد تومانی با سرمایه‌گذار منعقد شد.

*******************************************************************************

حراج آثار تاریخی توسط شهرداری رشت!

گیلان: حامد عبداللهی، عضو شورای شهر رشت در یکی از جلسات علنی شورا اعلام کرد که ساختمان تاریخی شهرداری رشت در قبال دریافت وام در رهن بانک شهر قرارگرفته است و مدعی شد که اقساط این وام مدت‌های مدیدی پرداخت نشده است.

ورود ۴۲۰ هزار گردشگر خارجی به گیلان

گیلان: امیر انتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از ورود حدود ۴۲۰ هزار گردشگر خارجی طی امسال به استان گیلان خبر داد.

امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری در راستای توسعه شبکه ریلی گیلان

گیلان: در راستای توسعه شبکه ریلی استان گیلان، دو تفاهم‌نامه همکاری بین منطقه آزاد انزلی، قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه و شرکت ساخت و توسعه حمل‌ونقل زیربناهای ریلی کشور امضا شد.

*******************************************************************************

حذف ۱۰۵ نقطه حادثه خیز در استان اردبیل

اردبیل: علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۱۰۵ نقطه حادثه خیز استان اردبیل اصلاح و به ۹ مورد رسیده که حذف همه این نقاط در سال جدید با جدیت تمام پیگیری می‌شود.

باید تاثیر صفویه در تاریخ کشور بازگو شود

اردبیل: نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: باید تاثیر صفویه در تاریخ کشور بازگو شود و نسل‌های آینده با اهمیت اردبیل به عنوان خاستگاه صفویه آشنا شوند.

اعتبارات ورزشی و آموزشی خلخال افزایش یافته است

اردبیل: فریدون بابایی، فرماندار خلخال گفت: اعتبارات ورزشی و آموزشی شهرستان خلخال افزایش یافته است.

******************************************************************************

سرمایه‌گذاری شیخ‌الاسلامی در خرید شبکه‌های تلویزیونی ترک

آذربایجان شرقی: معصومه آقاپور علیشاهی، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: مرجان شیخ‌الاسلامی ثروت چندین میلیون دلاری خود را صرف سرمایه‌گذاری در این کشور در حوزه‌های مختلف کرد که خرید شبکه‌های تلویزیونی ترک یکی از این حوزه‌ها بود.

اهدای نشان علمی مرکز نخبگان حوزه و دانشگاه کشور به مؤلف تبریزی

آذربایجان شرقی: نشان سالانه مرکز نخبگان حوزه دانشگاه در سال ۱۳۹۷ طی مراسمی در سالن اجتماعات مرکز نخبگان  دانشگاهی تهران به حمید صبری صاحب اثر دایره‌المعارف روابط عمومی ایران و ستاره علمی جهانی روابط عمومی اهدا گردید.

سرویس رایگان ۱۹ هزار کولر آبی در برق تبریز

آذربایجان شرقی: عادل کاظمی، مدیرعامل شرکت توزیع تبریز گفت: ۱۹ هزار کولر آبی به صورت رایگان توسط شرکت توزیع نیروی برق تبریز سرویس خواهد شد.

*******************************************************************************

عملیات اجرایی دو پیست اسکی و تله‌کابین در ماکو و خوشاکو آغاز می‌شود

آذربایجان غربی: مسعود قهرمانلو، رییس هیئت اسکی آذربایجان‌غربی گفت: از سال ۹۸ عملیات اجرایی دو پیست اسکی و تله‌کابین در شهر ماکو و منطقه خوشاکوی ارومیه آغاز می‌شود.

۵ فوتی در یک هفته بر اثر مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز در آذربایجان‌غربی

آذربایجان غربی: علی شرق، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی گفت: طی هفت روز گذشته پنج نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز در استان جان خود را از دست دادند.

رشد ۸۱ درصدی مشارکت مردم آذربایجان‌غربی در جشن نیکوکاری

آذربایجان غربی: عزیز سهندی، مدیر کل کمیته امداد آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مردم خیر و نیکوکار استان در جشن نیکوکاری امسال بیش از ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مشارکت داشته‌اند، گفت: این رقم نسبت به سال گذشته ۸۱ درصد رشد داشته است.

کد خبر 370180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.