پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان برای مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان

نایب رییس فراکسیون حمایت از قطعه‌سازان مجلس گفت: مصوب شد که سیستم بانکی چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان پرداخت کند اما رقم تسهیلات در اختیار خودروسازان قرار نمی‌گیرد و به‌طور مستقیم به حساب قطعه‌سازانی که از آنها طلب‌دارند واریز می‌شود.

به گزارش ایمنا، سید مهدی مقدسی در خصوص حمایت از قطعه سازان و پرداخت مطالبات آنها از خودروسازان، اظهار کرد: باتوجه به مشکلات عدیده قطعه‌سازان خودرو در سراسر کشور که دارای ۵۵۰ هزار نفر نیرو بوده‌اند به عنوان اعضای فراکسیون حمایت از قطعه‌سازان با وزیر صنعت، معدن و تجارت جلساتی برگزار شده  و همچنین مکاتباتی را نیز با رییس جمهور و بانک مرکزی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه از مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده تا روز گذشته دو هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده و باقی آن طی روزهای آینده پرداخت می‌شود ادامه داد: تسهیلات در نظر گرفته شده در راستای حمایت از قطعه‌سازان بوده زیرا تولید انبوه خودرو در دستور کار قرار گرفته شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالبات قطعه سازان از خودروسازان رقم بسیار بالاتری از چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است گفت: تا کنون تعداد زیاد نیرو طی ماه‌های گذشته از واحدهای تولیدی قطعه‌سازان خارج شده‌اند که امیدوراریم با تزریق منابع بتوانیم قطعه‌سازی‌ها را به رونق گذشته خود برگردانیم تا پاسخگوی نیاز تولید انبوه خودرو باشند.

مقدسی ابراز امیدوراری کرد که با تزریق منابع بتوانیم قطعه‌سازی‌ها را به رونق گذشته خود برگردانیم تا پاسخگوی نیاز تولید انبوه خودرو باشند.

منبع: خانه ملت

کد خبر 370178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.