چادگان آماده میزبانی از ۱۰۰ هزار مسافر نوروزی است/احداث نخستین پروژه رفاهی غرب استان

چادگان- شهردار چادگان با اشاره به آمادگی ۱۴ دهکده تفریحی ویلایی برای پذیرایی از مسافران نوروزی گفت: با توجه به تخمین حضور بیش از ۱۰۰ هزار گردشگر نوروزی در شهر چادگان و روستاهای اطراف حدود سه هزار ویلا، امکانات اقامتی بوم گردی و بیش از ۲۵۰ خانه مسافر، ظرفیت پذیرایی و اسکان گردشگران را دارند.

جمشید اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان با بیان اینکه در هفته درختکاری بیش از یک هزار اصل نهال در شهر چادگان برای توسعه فضای سبز کاشته می‌شود اظهار کرد: سرانه فضای سبز برای هر نفر حدود ۵۷ متر مربع بوده و کل فضای سبز شهر چادگان ۵۶۱ هزار و ۴۲۹ متر مربع است.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۹۶ شهرداری چادگان ۵.۵ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که از این میزان ۷۵ درصد محقق شده است افزود: این میزان بودجه محقق شده یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان آن در بخش عمرانی و دو میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان در بخش جاری هزینه شده است.

شهردار چادگان گفت: بودجه سال ۹۸ شهرداری چادگان شش میلیارد تومان پیش بینی شده است.

احداث نخستین پروژه رفاهی غرب استان در چادگان

وی با اشاره به احداث نخستین پروژه رفاهی غرب استان در چادگان تصریح کرد: مجتمع رفاهی، تفریحی تجاری و گردشگری در زمینی به وسعت بیش از شش هزار و ۵۰۰ متر مربع و زیر بنای بیش از ۴۰ هزار متر مربع شامل مراکز رفاهی، تفریحی، گردشگری، هتل و تجاری و سه طبقه پارکینگ کلنگ زنی شده است.

اسماعیلی افزود: برای احداث این مجتمع اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است. این پروژه به صورت مشارکتی به گونه‌ای که ۱۰ درصد اعتبار آن از سوی شهرداری و ۹۰ درصد اعتبار آن از سوی سرمایه گذار بخش هزینه می‌شود پیش بینی شده است این مجتمع در مدت پنج سال احداث شود، اما در حال رایزنی برای تغییرات در این پروژه هستیم تا ظرف مدت چهار سال به بهره‌برداری برسد.

شهردار چادگان با بیان اینکه ساماندهی مجتمع ویلایی شهرداری چادگان در دستور کار شهرداری چادگان قرار گرفته است افزود: به منظور ساماندهی این مجتمع ویلایی سرمایه گذار جذب شده است که با هزینه‌ای بالغ بر شش میلیارد تومان از طریق سرمایه گذار و با مشارکت شهرداری ساماندهی آن انجام می‌شود.

خسارت به ۶۰ درصد آسفالت خیابان‌ها بر اثر بارش برف و باران

وی با بیان این‌که در شش ماهه دوم سال برای لکه‌گیری معابر سطح شهر ۴۰۰ تن آسفالت انجام شده است افزود: در زمستان امسال به علت یخبندان و بارش برف ۶۰ درصد آسفالت سطح معابر و خیابان‌های سطح شهر خسارت دیدند که برای ترمیم و آسفالت کاری بالغ بر سه میلیارد تومان اعتبار نیار داریم.

۱۴ دهکده ویلایی برای مسافران نوروزی مهیا شده است

اسماعیلی با بیان این‌که آماده سازی و زیبا سازی سطح میادین و معابر شهر چادگان و ساماندهی مجتمع رفاهی از اقداماتی است که برای ایام نوروز انجام می‌شود گفت: آماده میزبانی از ۱۰۰ هزار گردشگر نوروزی هستیم.

وی با اشاره به آمادگی کامل ۱۴ دهکده تفریحی ویلایی جهت پذیرایی از مسافران نوروزی گفت: با توجه به تخمین حضور بیش از ۱۰۰ هزار نفر از گردشگر نوروزی در شهر چادگان و روستاهای اطراف حدود سه هزار ویلا، امکانات اقامتی بوم گردی و بیش از ۲۵۰ خانه مسافر ظرفیت پذیرایی و اسکان گردشگران را دارند.

شهردار چادگان با بیان این‌که شهر باستانی چادگان بیشتر به آب و هوای پاک و طبیعت ساحلی شناخته شده است گفت: شهر چادگان به لحاظ تاریخی نیز قدمتی چندین هزار ساله دارد و بنای تاریخی معظم الملک و مقبره‌های تاریخی نیز از جاذبه های تاریخی این شهرستان هستند.

کد خبر 370169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.