افزایش ۷۰ درصدی امکانات و خدمات شهر در نوروز ۹۸

جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: نوروز ۹۸ در شهر اصفهان برای گردشگران، امید، نشاط و شادمانی را فراهم می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین امیری صبح امروز - سه شنبه ۲۱ اسفندماه- در بیست و هفتمین نشست "سه شنبه ها با رسانه، پاسخگویی در مسیر امید" اظهار کرد: رویکرد ستاد خدمات سفر اطلاع رسانی مناسب به گردشگران است که در این راستا از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهد شد؛ این ستاد در چهار مرحله برنامه‌ریزی و هماهنگی، آماده‌سازی، عملیات اجرایی و ارائه خدمات در ایام نوروز فعالیت‌های خود را شکل داده است.

وی ادامه داد: با همکاری شهرداری‌های مناطق شمالی و نیز شهرداری‌های خمینی‌شهر، نجف آباد، فولادشهر و بهارستان، هماهنگی لازم برای مدیریت سرریز احتمالی مسافران در ایام نوروز انجام داده شد تا این تعداد از مسافران را بتوانیم در شهرهای اطراف اسکان دهیم.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان بر اساس این ساختار، ۱۰ کمیته مرکزی و ۱۵ کمیته اجرایی در مناطق ۱۵ گانه شهرداری تشکیل شده و هر کمیته براساس شرح وظایف، آماده‌سازی شهر را برای استقبال از مسافران شروع کرده است، گفت: در پنج محور ورودی شهر ستادهای اسکان و هدایت مسافران نوروزی مستقر می‌شوند؛ آماده سازی ستادها تا ۲۵ اسفند به اتمام می‌رسد و از ۲۷ اسفندماه آماده استقبال و خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی هستیم.

امیری تصریح کرد: ۱۰ کمیته اسکان و اصناف، ایمنی و حوادث، اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، قضایی و انتظامی، بازرسی، امنیتی، منابع انسانی، فرهنگی، تفریحی و گردشگی، حمل و نقل و کمیته عمومی برای اداره خدمات تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه اولویت اسکان مسافران، مهمانپذیرها و هتل‌ها است، زیرا به دنبال رونق اقتصادی در محل‌های اقامتی هستیم، گفت: ظرفیت هتل‌ها و مهمانپذیرها ۱۵ هزار نفر، منازل استیجاری ۸۰ هزار نفر، همچنین آموزش و پرورش حدود ۷۵۰۰ کلاس را با ظرفیت ۴۰ هزار نفر به مسافران نوروزی اختصاص داده‌ است؛ خوابگاه‌های دانشجویی هم با ظرفیت پنج هزار نفر و مرکز گردشگری فدک در حدود ۱۵ هزار نفر آماده استقبال از مسافران نوروزی است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان اضافه کرد: همچنین ۳۰ سالن ورزشی زیرنظر شهرداری اصفهان و ۱۰ سالن ورزشی زیرنظر دستگاه‌های دیگر برای شرایط اضطراری مجهز شده‌اند و آمادگی اسکان مسافران نوروزی را دارند؛ در مجموع برای اسکان ۱۸۰ هزار نفر شب خواب پیش بینی لازم انجام شده است.

امیری با اشاره به فعال‌سازی سامانه ایرزروینگ (رزرو اینترنتی منازل) برای منازل استیجاری و اماکن اقامتی، تصریح کرد: این سامانه به منظور سرگردان نشدن مسافران، کاهش ترافیک و اسکان راحت‌تر آنها راه اندازی شده است.

وی به فعالیت کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اشاره و اظهارکرد: کیوسک‌های اطلاع‌رسانی از چند ماه‌ قبل جانمایی شده است و حدود ۲۰ محل ثابت اطلاع‌رسانی و حدود ۱۵ محورگردشگری با نیروهای دوچرخه‌سوار پیش بینی شده است که اطلاعات لازم را به همراه نقشه و راهنمای سفر در اختیار مسافران قرار می‌دهند؛ به جز محور تاریخی مرکز شهر در حاشیه زاینده رود نیز دوچرخه سواران تردد و مسافران را هدایت خواهند کرد؛ در ایام نوروز ۲۰۰ هزار نقشه راهنمای شهر در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: کمیته فرهنگی و تفریحی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان در ایام نوروز امسال ۷۰ برنامه و ۱۰۰۰ رویداد بزرگ و کوچک فرهنگی تفریحی و اجتماعی در شهر اصفهان برگزار می‌کند.

مترو در نوروز فعال است

امیری با اشاره به خدمات حوزه حمل و نقل در ایام نوروز گفت: نوروز امسال طی هماهنگی‌های انجام شده قطار شهری اصفهان فعال بوده و آماده سرویس‌دهی به شهروندان و مسافران نوروزی است؛ در حوزه ترافیکی باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کرد تا روان‌سازی مسیرها انجام شود که در این راستا نیازمند حضور جدی پلیس راهور در سطح شهر هستیم. 

وی خاطرنشان کرد: مجموع ظرفیت پارکینگ‌های شهر در اصفهان ۲۲ هزار پارکینگ است که در حلقه مرکزی شهر ۴۵۰۰ پارکینگ پیش بینی شده است تا مسافران به سادگی بتوانند از خدمات پارکینگ‌ها استفاده کنند.

جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی در شهر به حالت آماده‌باش درآمده و از ظرفیت هلال احمر، اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی برای انجام فعالیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

امیری با بیان اینکه در تمام ستادهای اسکان و هدایت، خودروهای اورژانس مستقر خواهند شد، تأکید کرد: در نقاط گردشگری و پرتردد شهر، خودروهای امدادی نیز مستقر خواهند شد.

آماده سازی شهر برای استقبال از بهار

وی با بیان اینکه کمیته منابع انسانی با۵۰۰ نفر نیرو فعالیت خود را در سطح مناطق مختلف شهر برای اسکان و هدایت مسافران انجام خواهد داد، گفت: آماده سازی شهر برای استقبال از بهار و مسافران نوروزی با استفاده از هفت هزار نیرو در حال انجام است تا سیما و منظر خوبی از شهر برای مسافران فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز پیش رو هفت واحد امدادخودرو، ۲۷ امداد سایپا خودرو، ۳۸ واحد جرثقیل حمل خودرو، ۳۰ جایگاه CNG ، ۱۲ داروخانه به صورت شبانه‌روزی، ۳۰ بیمارستان، ۴۵ نمایندگی صدور بیمه‌نامه و سه مرکز معاینه فنی خودرو در سطح شهر فعالیت خواهند کرد.

جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: در بخش دوم فعالیت ها از ابتدای اسفندماه سال‌جاری بیش از ۷۰ درصد فعالیت‌ها برای استقبال از بهار انجام شده و همه دست به دست هم داده‌ایم تا نوروزی متفاوت را برای گردشگران رقم بزنیم.

امیری با بیان اینکه هفته آینده طی مراسمی فعالیت در ستاد خدمات سفر شهر آغاز خواهد شد، تأکید کرد: وظیفه شهرداری خدمت‌رسانی به تمام افرادی است که درسطح شهر حضور دارند.

وی اظهار کرد: در حالی که کشور ما ۱۰ درصد جاذبه‌های گردشگری دنیا را در خود جای داده است، سهم ما از گردشگری دنیا به یک درصد هم نمی‌رسد درحالی که صنعت توریست می‌تواند جایگزین بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی باشد.

زیرساخت‌های لازم برای رونق صنعت گردشگری در شهر باید فراهم شود

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای رونق صنعت گردشگری در شهر باید فراهم شود، گفت: یکی از زیرساخت‌ها وجود محل‌های اقامتی در شهر است که باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که صنعت توریست یک صنعت پیشرو و مورد توجه در سطح دنیا است، البته در شهر اصفهان نیز قابلیت های خوبی وجود دارد، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

امیری ادامه داد: امکانات و جاذبه‌های خوبی در شهر اصفهان وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی دقیق به بهترین نحو از این ظرفیت‌ها برای جذب گردشگران استفاده شود؛ در واقع باید در چارچوب سیاست های نظام و حاکمیت کار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا برای تغییر کاربری اراضی جهت احداث هتل، استانداری، راه و شهرسازی و شهرداری آمادگی کامل دارند.

افزایش ۷۰ درصدی امکانات و خدمات در نوروز

جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه بازگشایی رودخانه زاینده رود آمار ورود مسافران به شهر را افزایش خواهد داد، تأکید کرد: ایام نوروز ۹۷ یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر به شهر اصفهان سفر کردند که در نوروز ۹۸ با افزایش ۷۰ درصدی امکانات و خدمات، آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستیم.

امیری با اشاره به کمبود فضای پارک برای خودروها در هسته مرکزی شهر گفت: در هسته مرکزی شهر چهار هزارو ۵۰۰ فضای پارک خودرو وجود دارد که جوابگوی نیاز مسافران نخواهد بود از این رو با هماهنگی های انجام شده قرار شد از فضای ادارات و مدارس نزدیک به محورهای گردشگری و تاریخی شهر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه محور چهارباغ عباسی با توجه به اینکه به یک پیاده راه تبدیل شده، بی شک مورد استقبال مسافران نوروزی قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: مدیریت چهارباغ عباسی تلاش کرده از ظرفیت های خود در این محور برای جذب هر چه بیشتر مسافران استفاده کند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان در پاسخ به سؤالی مبنی بر دلایل افزایش کرایه حمل ونقل عمومی گفت: این اقدام کاملاً به جا بوده چرا که هزینه‌های بسیار بالایی برای نگه داری و خدمت رسانی به این وسایل نقلیه پرداخت می‌شود.

پیش بینی محل‌های اسکان برای نوروز

امیری ادامه داد: در محور شمال شهر علاوه بر کمپ فدک، مجموعه‌ای در شاهین شهر برای اسکان مسافران پیش‌بینی شده است، همچنین در شهر بهارستان مجموعه پارک تفریحی برای اسکان و استقرار به عنوان کمپ در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت تا حجم زیادی از مسافران که از سمت جنوب وارد شهر می شوند امکان اسکان در آن را داشته باشند؛ در محور شرق نیز تلاش می‌کنیم که در مجاورت باغ تندرستی فضایی برای اسکان مسافران طراحی کنیم.

وی در پاسخ به خبرنگاری که در خصوص گران فروشی کسبه سؤال کرد، گفت: مسایل مربوط به گران فروشی کسبه با مسئولان اتاق اصناف مطرح و خواستار تقویت نظارت ها شدیم؛ البته متولی نظارت بر گران فروشی ها شهرداری نیست بلکه تعزیرات  و اصناف باید پاسخگو باشند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه در نظرسنجی انجام شده طی نوروز سال گذشته ۹۸ درصد گردشگران از نظافت شهر اصفهان ابراز رضایت کردند، افزود: البته پارکینگ، ترافیک و سرویس بهداشتی جزء مواردی بود که میزان رضایت مندی مسافران درباره آن ها ۴۵ تا ۶۰ درصد بوده است.

امیری خاطرنشان کرد: امسال برای افزایش سرویس بهداشتی برای مسافران با تولیت ۲۰ مسجد واقع در هسته مرکزی شهر همچنین حسینیه های قرار گرفته در خیابان های مرکزی شهر مذاکراتی انجام شده تا مسافران بتوانند از خدمات قابل ارائه آنها استفاده کنند.

وی با اشاره به افزایش ساعت کاری اتوبوسرانی و تاکسیرانی در روزهای پایانی سال گفت: اداره کل بازرسی شهرداری تعداد گشت‌های خود را در شهر افزایش داده تا خدمت رسانی به بهترین نحو انجام شود.

کد خبر 370166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.