کمترین توجه به حوزه بهداشت و پیشگیری شده است

تیران-فرماندار تیران‌وکرون گفت: کمترین توجه توسط مردم، خیران و متولیان بهداشت و درمان کشور به حوزه بهداشت و پیشگیری شده است.

مجید حججی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران با اشاره به برگزاری گردهمایی خیران بهداشت و سلامت به میزبانی این شهرستان اظهار کرد: خیران مشارکت خوبی در حوزه بهداشت و درمان داشته و نقش آن‌ها در تامین نیازهای هر منطقه بی‌نظیر است.

وی افزود: خیران، مردم و متولیان امر بیشترین تمرکز را در حوزه درمان داشته‌اند و مسائل بهداشتی کمتر مورد توجه قرار گرفته و این کم توجهی افزیش حجم بیماری‌ها و جمعیت بیمارستان ها را به دنبال داشته است.

فرماندار تیران‌وکرون بی‌توجهی نسبت به حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری را عامل افزایش تقاضا برای مراکز درمانی و توسعه فضاهای بیمارستانی عنوان کرد و گفت: تغییر نگرش در سبک زندگی، صنعت، کشاورزی و تامین نیازهای اولیه زندگی به کاهش بیماری‌ها و مشکلات ناشی از آن منجر خواهد شد.

وی زندگی سالم و با کیفیت را از نیازهای اولیه یک فرد دانست و افزود: براساس منشور حقوق شهروندی باید مردم محیط زندگی سالم و دور از هر گونه بیماری داشته باشند و برای این موضوع و نیاز مهم  فعالیت‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی باید ساماندهی و مدیریت شود که به سلامت و امنیت جامعه صدمه نزند.

حججی سبک زندگی غیر علمی و غیر اسلامی را از عوامل بروز مشکلات اجتماعی و سلامت جامعه عنوان کرد و یادآور شد: برخی روش های زندگی در جامعه با ارزش‌های اسلامی و روش‌های علمی مغایر است و باید تغییر روش جدی اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه خیران برای پیشگیری از بیماری‌ها همانند توجه به تامین نیازهای مراکز درمانی کار کنند خاطرنشان‌ کرد: این مسیر نیازمند هم افزایی و تدوین برنامه جامع بین خیریه‌ها و نهادهای خدمات رسان است.

کد خبر 370162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.