ششمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری آغاز شد

ششمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری صبح امروز - سه شنبه - به ریاست آیت الله احمد جنتی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایمنا، آیت الله سید احمد خاتمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری هفته گذشته بررسی بیانیه اخیر رهبر انقلاب اسلامی با عنوان گام دوم انقلاب را دستور کار این اجلاس دو روزه عنوان کرد و گفت: در این اجلاسیه قرار است ۱۶ ناطق قبل از دستور درباره این موضوع صحبت می کنند.

وی در نشست خبری که در قم برگزار شد، معیشت مردم را دستور کار دوم ششمین اجلاسیه خبرگان رهبری اعلام کرد و افزود: در این اجلاسیه از فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی برای شرکت و سخنرانی دعوت شده است.

این در حالی است که به گفته خاتمی، قرار است در اجلاسیه ششم، نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری به عنوان جایگزین مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی انتخاب شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری بررسی نحوه اداره این مجلس را از دیگر موضوعات مطرح در اجلاس آینده این مجلس عنوان کرد و از تهیه طرحی برای ساماندهی نطق‌های قبل از دستور اعضا خبر داد.

وی همچنین از ارائه طرحی برای ساماندهی انتخابات مجلس خبرگان رهبری خبر داد و اظهار کرد: با توجه به این که رهبر معظم انقلاب دستورالعملی در خصوص آیین نامه انتخابات این مجلس صادر و تاکید کردند که این مجلس باید به وظیفه اش عمل کند بنابراین اگر فرصت باشد این موضوع نیز در ششمین اجلاسیه مطرح می‌شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: علاوه بر این در این اجلاسیه ضیافت رئیس مجلس خبرگان برای اعضا برگزار می شود و برخی از اعضا هر یک در این جلسه در فرصتی پنج دقیقه‌ای دیدگاه های خود را درباره مسائل مختلف بیان می‌کنند.

خاتمی افزود: با توجه به برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در اسفند ۹۸، بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات خبرگان رهبری که مواردی از آن در اجلاسیه های قبل تصویب شد، در این اجلاسیه تکمیل می شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 370160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.