از ظرفیت‌هایی استان برای ایجاد نشاط و امید استفاده کنیم

تیران-استاندار اصفهان گفت: توسعه اقتصادی نیازمند نگاه چند جانبه و کار کارشناسی است و در بسیاری از پروژه‌های اقتصادی مسائل فرهنگی و اجتماعی در راس کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، عباس رضایی در سفر به شهرستان تیران‌وکرون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری که در مناطق گردشگری مانند قمیشلو تقاضا می شود باید برای این دسته از فعالیت‌ها نظر دستگاه‌های متولی را گرفت و بر اساس نظر کارشناسی به جلو حرکت کرد.

وی افزود: توسعه اقتصادی نیازمند نگاه چند جانبه و کار کارشناسی است و نباید یک جانبه نگری کرد البته در بسیاری از پروژه‌های اقتصادی مسائل فرهنگی و اجتماعی در راس کار قرار دارد و بی توجهی به این دسته از موضوعات خسارت‌هایی را در آینده دنبال دارد.

استاندار اصفهان ادامه داد: فعالیت های سرمایه گذاری که در بخش گردشگری و محیط زیست پیش‌بینی شده نیازمند نظر کارشناسی برای حفظ زیست بوم ها و مسائلی از این قبیل است و در صورتی که طرح اقتصادی در این خصوص وجود داشته باشد باید در شهرستان بررسی و موانع آن به مدیریت استان گزارش شود.

وی اضافه کرد: توسعه همه جانبه و نگاه به همه مسائل اجتماعی و زیست بومی در اجرای پروژه‌ها و همچنین مبانی فرهنگی و اجتماعی را باید مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

رضایی با اشاره به فهم و درک مردم ایران نسبت به حفظ وحدت و آرامش کشور گفت: مشکلات معیشتی برای مردم وجود دارد، اما درک و فهم مردم و عشق آن‌ها به نظام و رهبری مانع ایجاد اغتشاش و ناآرامی است و مردم با صبر و حوصله و امید به آینده زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در بین مردم شور، نشاط و امید وجود دارد یادآورشد: ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های تاریخی و تفریحی متعددی در سراسر استان اصفهان وجود دارد که با این ظرفیت و پتانسیل‌های کم نظیر باید زمینه شادی و شور مردم و همچنین رونق جذب گردشگر توسط مسئولان انجام شود.

استاندار اصفهان با اشاره به این که بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند تصریح‌ کرد: برای این قشر کمتر کار شده که احداث باغ بانوان در تیران نشان دهنده توجه و نگاه ویژه مسئولان تیرانی به حوزه زنان است.

وی افزود: خوشبختانه مسئولان این شهرستان همدلی و تعاملی خوبی دارند که نتایج این موضوع به خوبی قابل لمس است.

رضایی با اشاره به مطالبه مردم این شهرستان برای احداث بیمارستان اظهار کرد: اختصاص بودجه ملی در سال ۹۸ برای این بیمارستان به دلیل تصویب نشدن در بودجه مجلس شورای اسلامی امکان پذیر نیست و باید راهکارهای قانونی برای این موضوع پیش‌بینی کرد و مدیریت استان این درخواست مردم را به مسئولان مربوطه در سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت و درمان اعلام می‌کند.

استاندار اصفهان در سفر به تیران و کرون از شهر زیر زمینی کردعلیا و چشمه مرغاب و منطقه صنعتی رضوانشهر بازدید و همچنین با خانواده شهید سلیمی از شهدای حمله تروریستی زاهدان دیدار کرد. افتتاح پروژه های مدیریت شهری از برنامه های دیگر استاندار به این شهرستان بود.

عباس رضایی استاندار اصفهان امروز در سفر یک روزه شهرستانی خود، از جاده در حال احداث دهق - میمه بازدید کرد. این مسیر به طول ۳۶ کیلومتر با سرمایه گذاری یک خیر ساخته می شود. او همچنین از کلینیک در حال احداث امام حسین(ع) این شهر و مجموعه تولیدی ریسندگی پایا جین واقع در شهرک صنعتی علویجه و کلینیک امام سجاد(ع) دهق بازدید کرد.

منطقه مهردشت در شهرستان نجف آباد دارای دو شهر و ۱۰ روستاست که شهر دهق با ۱۵ هزار نفر پر جمعیت ترین شهر منطقه و پس از آن علویجه با جمعیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر دومین شهر منطقه است. همچنین هشت روستا در تابعه شهر دهق و دو روستا در تابعه شهر علویجه می باشد که شهرک های صنعتی دهق و علویجه و ناحیه صنعتی حسین آباد ، هسنیجه، خونداب و اشن از قطب های اقتصادی این منطقه هستند.

کد خبر 370148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.