اجرای طرح ملی دادرس برای ۲۴۰ دانش آموز فریدونشهری

فریدونشهر- رییس جمعیت هلال احمر فریدونشهر گفت: در طرح ملی دادرس به ۲۴۰ دانش آموز دختر و پسر آموزش‌های لازم برای مقابله با حوادث طبیعی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدونشهر، سید حمیدرضا موسوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح دادرس در مدارس شهرستان اظهار کرد: در طرح ملی دادرس به ۱۴۵ دانش آموز دختر و ۹۵ دانش آموز پسر پایه هشتم از شش مدرسه آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

وی افزود: در این طرح ملی راهکارهای مقابله با حوادث و مخاطرات طبیعی به صورت علمی و عملی به دانش‌آموزان ارائه خواهد شد تا دانش‌آموز  یک سفیر سلامت برای خانواده و مدرسه باشند.

رییس جمعیت هلال احمر فریدونشهر گفت: طرح ملی دادرس به منظور  آمادگی دانش‌آموزان برای کمک به همنوعان خود در موقع حوادث طبیعی است.

وی با بیان این‌که شش دوره طرح دادرس با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان به منظور ترویج ظرفیت‌های خود امدادی در بین دانش‌آموزان اجرا شده است افزود: مرحله هفتم طرح دادرس از سه ماه قبل آغاز شده است و در مراحل پایانی قرار دارد.

موسوی تصریح کرد: پس از پایان طرح ملی دادرس ۱۴ دانش آموز هر مدرسه به عنوان تیم دادرس مدرسه انتخاب می‌شوند و به عنوان تیم امدادی آن مدرسه هستند. این دانش آموزان با هدف سنجش و افزایش مهارت‌های امدادی در المپیادهای شهرستانی و استانی با سایر تیم‌های دادرس رقابت می‌کنند.

کد خبر 370143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.