می خواهیم گلف به عنوان شاخص جذب گردشگر در استان مطرح شود

رییس هیئت گلف استان اصفهان گفت: در سند ۲۰۲۰  گردشگری  اصفهان، ورزش گلف را به عنوان یک شاخص جذب گردشگر گنجانده ایم و بنا داریم گردشگرانی را برای گلف جذب کنیم و از طریق آنها درآمدزایی برای استان و کشور داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی عصر امروز دوشنبه - ۲۰ اسفندماه- در همایش تجلیل از پیشکسوتان و افتخارآفرینان ورزش گلف استان، اظهار کرد: یکی از اهداف ما معرفی ورزش مهجور گلف و استعدادهای استان اصفهان به همه ایران است.

وی با بیان اینکه ورزش گلف پتانسیلی در سطح استان و کشور است، افزود: ورزش گلف در استان و کشور دیده نشده و سرمایه‌گذاری در این رشته صورت نگرفته است؛ گلف ورزشی مفرح و شاد است که مرز سنی و جنسیتی ندارد و مورد توجه اغلب کشورهای دنیا قرار دارد.

رییس هیئت گلف استان اصفهان با اشاره به ورزشکاران مستعد این استان، تصریح کرد: با وجود محدودیت‌ها اما نمایندگان اصفهان در مسابقات لیگ برتر حضوری فعال دارند و درنظر داریم ظرفیت گلف اصفهان را به کشور و دنیا اثبات کنیم.

محمدی از تشکیل کمیته امور بین‌الملل برای این هیئت خبر داد و گفت: در مسیر معرفی و شکوفا شدن رشته ورزشی گلف قدم برداشته‌ایم تا برای اصفهان افتخار آفرینی کنیم. به زودی با دعوت از مربیان خارجی به‌نام برای آموزش مربیان استان استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید نگاه‌ها به سمت تکمیل زیرساخت‌های زمین گلف برود، خاطرنشان کرد: زمین گلف نقش جهان با محدودیت فضا و امکانات رو به رو است و با توجه به اینکه این ورزش پتانسیل جذب اقشار مختلف مردم را دارد اما به طور کامل به علاقه‌مندان معرفی نشده است.

رییس هیئت گلف استان اصفهان با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی مناسب، ورزش گلف را پویا خواهیم کرد و به زودی اصفهان در این رشته ورزشی آوازه فراملی پیدا می‌کند، اظهار کرد: یکی از اهداف ما آموزش گلف به نسل جدید جامعه است، استعدادیابی در گلف را شروع کرده‌ایم و باید این رشته ورزشی به نسل‌های جدید معرفی شود.

محمدی با بیان اینکه نمی‌توان ادعا کرد در تمامی رده‌های سنی تیم داریم، ادامه داد:ساماندهی و سازماندهی گروه های مختلف سنی در شهر و شهرستان های اصفهان یکی از اهداف مهم هیئت گلف است و در شش ماه اول سال آینده می خواهیم اکثر شهرستان ها را صاحب گلف کنیم. اما درگیر امکانات و فضا سازی برای شهرستان ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یک زمین مینی گلف به همت شهرداری منطقه ۶ اصفهان خواهیم ساخت که اعتبارات مورد نیاز آن نیز تامین شده است. همچنین با توجه به صحبت هایی که داشته ایم قرار شده یک زمین گلف در سیتی سنتر اصفهان تاسیس شود.

رییس هیئت گلف استان اصفهان بازسازی زمین اصلی گلف استان اصفهان در ورزشگاه نقش جهان را یکی از موارد مهم برای سال آینده دانست و گفت: زمین گلف نقش جهان مشکلاتی دارد که با ورود بخش خصوصی بر طرف می شود. نیاز به دو سرمایه گذار خصوصی داریم که بیایند و باشگاه خصوصی گلف بزنند و برای خودشان درآمد زایی کنند. البته ما از بخش خصوصی حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه دبیران کاغذی  هیئت را  با نیروی های جدید و فعال جایگزین خواهد کرد، افزود: گلف یک ورزشی دلی است و از لحاظ مادیات چیزی ندارد و انتظار داریم که دبیرانی که در یک حوزه هیئت فعالیت می کنند در آن به  بهترین شکل کار کنند.

محمدی با اشاره به اینکه می خواهیم ورزش گلف را به عنوان یک شاخص جذب گردشگری در نظر بگیریم، تصریح کرد: بسیاری از گردشگران خارجی، شهرها و کشور هایی را انتخاب می کنند که دارای زمین و ورزش گلف هستند؛ در سند ۲۰۲۰  گردشگری  اصفهان ورزش گلف را به عنوان یک شاخص جذب گردشگر گنجانده ایم و بنا داریم گردشگرانی را برای گلف جذب کنیم و از طریق آنها درآمدزایی برای استان و کشور کسب کنیم.

وی با بیان اینکه بازده زمانی را برای استعداد یابی بانوان گذاشته ایم، اظهار کرد: تقویم استعدادیابی برای بانوان در نظر گرفته ایم تا بتوانیم از زنان دانشجو، دانش آموز و خانه دار استفاده کنیم.

رییس هیئت گلف استان اصفهان در پاسخ به خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه اصفهان در سال های اخیر با کمبود آب مواجه است، آیا در زمین های گلف که قرار است بهره برداری شود از چمن طبیعی استفاده شده یا مصنوعی؟ گفت: در زمین های مینی گلف از چمن طبیعی استفاده نمی شود و زمینی در حد ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر است و از فرش های مخصوص چمن مصنوعی استفاده می شود. اگر در سال های آینده با بحران آب  مواجه نباشیم و شرایط اقلیمی بهتر شود، می توانی  زمین چمن طبیعی احداث کنیم. بنابراین باید برای ساخت زمین گلف با چمن مصنوعی از  پتانسیل های بخش خصوصی استفاده کرد و سرمایه گذار پیدا کنیم.

کد خبر 370134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
    0 0
    سلام به نظر من یکی از مستعد ترین مکانها برای زمین گلف اطراف سالن اجلاس سران هستش