النصر عربستان ۲ - ذوب آهن ایران ۳/ شیرین‌تر از عسل!

در دومین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ذوب آهن در دوبی به مصاف النصر عربستان رفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته دوم گروه A لیگ قهرمانان آسیا، امشب از ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه تیم‌های النصر عربستان و ذوب آهن ایران در ورزشگاه آل مکتوم دوبی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی ۳ بر ۲ ذوب آهن به پایان رسید.

هفته دوم گروه A لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های النصر عربستان و ذوب آهن

ورزشگاه: آل مکتوم (دوبی)

تماشاگر: حدود هزار نفر

اخطار: میلاد فخرالدینی (دقیقه ۲۴)، رشید مظاهری (دقیقه ۵۷) و محمدرضا حسینی (دقیقه ۴+۹۰) از ذوب آهن

گل ها: گیولیانو (دقیقه ۶) و عبدالرزاق حمدالله (دقیقه ۵۸- پنالتی) برای النصر عربستان- محمد نژاد مهدی (دقیقه ۳۰)، وحید محمدزاده (دقیقه ۳۹) و امیر ارسلان مطهری (دقیقه ۹۰) برای ذوب آهن

النصر عربستان: برد جونز، سلطان الغنم، عمر هوساوی، عبدالرزاق حمدالله، عبدالعزیز جبرین (۷۵- نواف الفرشان)، عبدالله الخبیری، حامد المنصور (۸۰- فراز البیرکان)، عبدالله مادو، اواد خمیس (۸۶- عبدالرحمان العبید)، عبدالله السلیم و گیولیانو

سرمربی: روی ویتوریا

ذوب آهن: محمدرشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، میلاد فخرالدینی، حمید ملکی، حمید بوحمدان، قاسم حدادی‌فر (۶۶- زبیر نیکنفس)، علیرضا چراغعلی (۸۳- مهران درخشان مهر)، سید محمدرضا حسینی، محمدرضا عباسی (۷۳- ارسلان مطهری) و کریستین اوساگوآنا 

سرمربی: علیرضا منصوریان

داور: کواک مان (هنگ کنگ)

شرح بازی:

ذوب آهن که در یکی از سخت ترین بازی های مرحله گروهی اش به مصاف النصر عربستان رفته بود در ابتدای بازی خیلی زود غافلگیر شد و در دقیقه ۶ روی یک ارسال کوتاه از حریف عقب افتاد. در ادامه اما شاگردان منصوریان به خود آمدند و با بازی رو به جلو موفق شدند روی یک ارسال و یک پرتاب اوت بلند دو گل به ثمر برسانند تا برابر تیم پر مهره النصر در یک نیمه نتیجه را بازگردانند و با پیروزی نیمه نخست را به پایان برسانند.

النصر که اصلاً نمی‌خواست در دیداری که اسماً میزبان بود بازنده باشد در نیمه دوم با تمام قوا پیش کشید و از همان ابتدا روی دروازه ذوب آهن خیمه زد. حملات النصر بالاخره در دقیقه ۵۸ نتیجه داد و روی یک ضربه پنالتی النصر گل تساوی را به ثمر رساند. النصر که با بازی هجومی به دنبال زدن گل برتری هم بود موقعیت‌هایی هم روی دروازه ذوب آهن ایجاد کرد اما به گل نرسید تا اینکه در دقیقه ۸۸ یک پنالتی پر حرف و حدیث برای این تیم گرفته شد که البته حمدالله ضربه پنالتی را به بیرون زد تا بازی مساوی بماند.

ذوب آهن که با گل نشدن پنالتی از شکست در این دیدار فرار کرده بود دو دقیقه بعد روی پرتاب اوت بلند فخرالدینی توسط امیر ارسلان مطهری گل سوم را به ثمر رساند تا سبزهای اصفهانی یک پیروزی شیرین تر از عسل خارج از خانه را کسب کنند و گام بلندی برای صعود از این گروه بردارند.

ذوب آهن با این پیروزی مهم برابر تیم دوم لیگ عربستان  ۴ امتیازی شد و به رده دوم جدول صعود کرد. در دیگر دیدار این گروه ساعاتی پیش الزوراء عراق با نتیجه ۵ بر صفر الوصل امارات را شکست داده بود تا به صدر جدول گروه صعود کند.

شرح گل‌ ها:

۰-۱ (۶- النصر)- ارسال کوتاه از سمت راست در محوطه جریمه با ضربه گیولیانو تبدیل به گل اول بازی برای النصر شد.

۱-۱ (۳۰- ذوب آهن)- ضربه آزاد ذوب آهن را حسینی به صورت ارسال بلند روی دروازه النصر فرستاد تا محمد نژاد مهدی با پرشی زیبا و ضربه ای دقیق بازی را به تساوی بکشاند.

۲-۱ (۳۹- ذوب آهن)- پرتاب اوت بلند ذوب آهنی ها در شلوغی محوطه جریمه در زاویه ای بسته به محمدزاده رسید که شوت او در نهایت گل دوم ذوب آهن را رقم زد.

۲-۲ (۵۸- النصر)- با خطای مظاهری روی حمدالله داور خطای پنالتی گرفت. ضربه پنالتی را در ابتدا مظاهری گرفت اما به دلیل اینکه مظاهری قبل از سوت داور از روی خط دروازه جلو آمده بود داور حکم به تکرار پنالتی داد تا این بار حمدالله ضربه را تبدیل به گل مساوی کند.

۳-۲ (۹۰- ذوب آهن)- پرتاب اوت بلند فخرالدینی در محوطه جریمه النصر با ضربه سر ارسلان مطهری همراه شد تا برای سومین بار دروازه النصر باز شود و ذوب آهن در آستانه یک برد ارزشمند قرار بگیرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۰- کرنر ارسالی ذوب آهنی ها با ضربه سلطان الغنم دفع شد.

دقیقه ۱۷- توپ در سمت راست محوطه جریمه النصر در موقعیتی خوب به اوساگوآنا رسید اما ضربه محکم او بی دقت نواخته شد تا توپ از کنار دروازه به بیرون برود.

دقیقه ۱۸- ارسال خطرناک حدادی فر به تیر دوم دروازه النصر با ضربه ناقص محمدزاده همراه شد و در نهایت دروازه بان توپ را جمع کرد.

دقیقه ۲۸- علیرضا چراغعلی با دریبل چند بازیکن النصر در محوطه جریمه این تیم صاحب موقعیت تک به تک شد اما ضربه او را جونز دفع کرد.

دقیقه ۲۹- حرکت تیمی بازیکنان النصر درون محطوطه جریمه ذوب آهن با پاس رو به بیرون خطرناک همراه بود اما ذوب آهن شانس آورد که کسی برای زدن ضربه نهایی حاضر نبود.

دقیقه ۳۷- شوت سنگین از پشت محوطه جریمه عبدالرزاق با واکنش مظاهری دور شد.

دقیقه ۴۵- ارسال از سمت راست محوطه جریمه ذوب آهن با ضربه سر خطرناک السلیم همراه شد اما مظاهری با شیرجه ای مناسب توپ را در آغوش گرفت.

دقیقه ۴۸- ارسال تیز و زمینی ملکی از سمت چپ در تیر نزدیک موقعیت عالی برای اوساگوآنا رقم زد اما ضربه او خیلی بی دقت نواخته شد تا فرصت دو برابر کردن برتری از دست برود.

دقیقه ۵۳-در یک موقعیت بسیار خطرناک دو ضربه مهاجمان النصر از درون محوطه جریمه ابتدا توسط نژاد مهدی از روی خط بازگردانده شد و ضربه بعدی هم مظاهری به زیبایی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۶۱- ارسال از سمت راست را گیولیانو در حالتی نامتعادل زد که توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۴- باز هم عبدالرزاق حمدالله روی دروازه ذوب آهن خطرساز شد و با دریبل نژاد مهدی به داخل محوطه جریمه رسید و ضربه خطرناکی زد که این بار مظاهری توپ را دفع کرد.

دقیقه ۶۹- ارسال کوتاه حسینی از سمت راست در محوطه جریمه و شوت سر ضرب اوساگوآنا که توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۰- ارسال بلند حسینی و در ادامه ضربه سر خطرناک اوساگوآنا از درون محوطه جریمه النصر را برد جونز به زیبای مهار کرد.

دقیقه ۸۸- با خطای نژادمهدی روی حمدالله داور اعلام پنالتی کرد اما این بار عبدالرزاق حمدالله ضربه پنالتی را به بیرون زد تا بازی مساوی بماند.

دقیقه ۳+۹۰- ضربه پای چپ خطرناک حمدالله از روی خط محوطه جریمه، با اختلافی کم زوزه کشان از بالای دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

در چهارمین تقابل ذوب آهن برابر النصر عربستان، باز هم این ذوب آهن بود که مانند 3 دیدار قبلی پیروز شد تا رکورد فوق العاده ای در تاریخچه رویارویی برابر این تیم بر جای بگذارد.

بهترین بازیکن:

محمدرضا حسینی که در طول بازی تلاش زیادی داشت و یک پاس گل هم داد بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 370129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.