صادرات ۹۳۵ میلیون دلاری سبزی و صیفی

مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی معاونت امور زراعت گفت: سه میلیون و ۲۷۰ هزار تن سبزی و صیفی به ارزش ۹۳۵ میلیون دلار در ۱۰ ماهه امسال از کشور صادر شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسین اصغری با بیان اینکه میزان صادرات سبزی و صیفی در سال ۹۶ را دو میلیون و ۹۰۰ هزار تن بوده است، اظهار کرد: عمده صادرات سبزی و صیفی به کشورهای همسایه و روسیه بوده که نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد.

وی با بیان این که ۶۵ تا ۷۰ درصد بذر مورد نیاز سبزی و صیفی در داخل کشور تولید می شود، تصریح کرد: کل نیاز سالانه بذر سبزی و صیفی به غیر از سیب زمینی حدود ۴ هزار تا ۴۵۰۰ تن است.

اصغری با بیان اینکه برای تولید سیب زمینی سالانه به ۵۰۰ هزار تن بذر نیاز داریم، گفت: میزان تولید مینی تیوبر برای هسته اولیه بذر سیب زمینی را نزدیک به ۱۰ میلیون عدد در سال عنوان کرد.

مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی درباره تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به حوزه سبزی و صیفی گفت: با حمایت این وزارتخانه، ارز دولتی به واردات بذر هیبرید و اصلاح شده سبزی و صیفی تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار گمرک تا کنون بیش از ۱۱۷۰ تن بذور اصلاح شده و هیبرید سبزی و صیفی مورد نیاز وارد کشور و ترخیص شده و در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

اصغری با اعلام این‌که برای سال زراعی ۹۸-۹۷ برنامه کشت ۷۶۶ هزار تن سبزی و صیفی با پیش بینی ۲۵ میلیون تن تولید را داریم، اذعان کرد: سیاست ما کاهش سطح زیر کشت این محصولات در فضای باز است.

مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در راستای این سیاست، امسال کاهش هفت هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات سبزی و صیفی را در نظر گرفتیم و این کاهش سطح با افزایش عملکرد تولید جبران خواهد شد.

کد خبر 370121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.