مکتب تعزیه قزوین احیا می‌شود

رییس کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی، هنری شورای شهر قزوین گفت: احیای هنر و فرهنگ اصیل قزوین در سیاست‌های فرهنگی شورای شهر مورد توجه است و به‌طور ویژه به دنبال احیای مکتب تعزیه در قزوین هستیم.

مهدیه سادات قافله باشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به رشد ۳۸ درصدی بودجه فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین در سال ۹۸، اظهار کرد: در بودجه سال آینده اتمام پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی و تفریحی شهر به‌خصوص تکمیل فرهنگسراها در اولویت قرار گرفته است.

وی عدالت اجتماعی و جنسیتی را هدف مهم حوزه فرهنگی - تفریحی شهرداری قزوین دانست و افزود: ایجاد زیرساخت‌های ورزشی با این نگاه دنبال شد که نه تنها مردان، بلکه زنان نیز به سهولت از آن استفاده کنند بنابراین این اماکن به‌صورت فضاهای ورزشی سرپوشیده ایجاد شد تا در استفاده از آن‌ها عدالت جنسیتی در کنار عدالت متوازن شهری رعایت شود؛ چنین الگویی در ایجاد اماکن فرهنگی نیز مورد توجه بوده است.

دبیر شورای شهر قزوین هدف شورای شهر را تبدیل شدن به یک شورای فرهنگی معرفی و تصریح کرد: احیای هنر و فرهنگ اصیل قزوین در سیاست‌های فرهنگی شورای شهر مورد توجه است و به‌طور ویژه به دنبال احیای مکتب تعزیه در قزوین هستیم.

وی ادامه داد: خانه منتسب به عارف قزوینی که به خانه عارف معروف است، در سال آینده پس از خریداری ملک به خانه موسیقی تبدیل می شود تا مورد استفاده علاقه‌مندان این حوزه قرار گیرد؛ از طرف دیگر تجهیز خانه موزه‌هایی با موضوعیت شهید ابوترابی و شهید بابایی نیز در سال آینده اتفاق خواهد افتاد.

قافله باشی با بیان اینکه برای اولین بار است که بودجه شهرداری قزوین با نگاه به برنامه پنج ساله تدوین می‌شود، اضافه کرد: ساخت و تکمیل پروژه‌هایی مانند تئاتر شهر قزوین که در ضلع شمالی پارک ملت قرار دارد، می‌تواند زیرساخت های مناسب فرهنگی را در شهر ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات قابل توجهی درخصوص المان‌ها و سیما و منظر شهری در قزوین اتفاق افتاده، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری به دلیل اهمیتی که به مفاخر قزوین می دهد و ساخت سردیس و مجسمه مفاخر را در دستور کار قرار داده است.

کد خبر 370111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.