۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر در تصادفات امسال جان باختند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر در سال جاری در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند و در همین مدت ۳۱۵ هزار نفر در تصادفات ، دچار نقص عضو شده اند.

به گزارش ایمنا، سردار سید کمال هادیان‌فردر مراسم آماده باش نوروزی همیاران پلیس با گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل، شهدای انقلاب اسلامی، مدافعان حریم و وطن و شهیدان عرصه نظم  و امنیت اظهار کرد: یکی از اهداف و برنامه های پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در سال های اخیر ( در سال گذشته)؛ ایجاد و تقویت همیاران پلیس بوده است.

وی افزود: در واقع موضوع همیاران پلیس به ایجاد نظام مسئولیت پذیری در بین کودکان، نوجوانان و جوانان این سرزمین به عنوان آینده سازان کشور، کمک شایانی می کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با تأکید بر لزوم احترام بر قانون و قانون مندی ادامه داد: متأسفانه در سال جاری بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند و در همین مدت ۳۱۵ هزار نفر در تصادفات، دچار نقص عضو شده‌اند.

سردار هادیانفر با اشاره به ضرورت اهمیت توجه همگانی به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی عنوان کرد: مطابق برنامه ریزی ها به دنبال این هستیم که میزان تصادفات و تلفات جاده ای را به طور محسوسی کاهش دهیم که البته تحقق این مهم نیازمند همکاری مردم با پلیس و توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی است.

این مقام عالی انتظامی اظهار کرد: افزایش تصادفات و تلفات جاده ای یکی از دلایل عقب ماندگی کشورها است در واقع یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی کشورها کاهش میزان تصادفات جاده ای است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به برگزاری مراسم "آماده باش نووزی همیاران پلیس" یادآور شد: امروز این مراسم در مدرسه شهیدان "آقا محمدی " و " حسین شیرین" برگزار می شود و البته مشابه چنین مراسمی نیز به صورت همزمان در ۷۵۰ نقطه آموزشی در سراسر کشور اجرایی می شود.

وی خطاب به دانش آموزان و همیاران پلیس و پلیس یاران نوجوان عنوان کرد: توجه داشته باشید که در تذکر به والدین برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در حین رانندگی، حتما ادب و اخلاق را رعایت کنید.

سردار هادیانفر ادامه داد: نماز خواندن، احترام به والدین در کنار درس خواندن از وظایف اصلی شما دانش آموزان عزیز است و شما همیاران پلیس و پلیس یاران نوجوان می توانید در کاهش تصادفات و حوادث ترافیکی نقش ویژه ای را ایفا کنید.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در بخش پایان سخنان خود با بیان اینکه " پرهیز از خطر، آرامش در سفر"؛  شعار نوروزی پلیس راهور است، گفت: همیاران پلیس و پلیس یاران نوجوان توجه کنند که والدین شان هنگام رانندگی با تلفن صحبت نکنند، از خوردن و آشامیدن در حین رانندگی جدا خودداری کرده و به هیچ وجه با خستگی و خواب آلودگی در طول سفر رانندگی نکنند.

کد خبر 370093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.