صدور مجوز ۲۹ مجموعه گردشگری در آستانه نوروز

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: مجوز اولیه ۲۹ مجموعه گردشگری، در شانزدهمین کمیته فنی سرمایه گذاری گردشگری استان اصفهان صادر شد.

سید علی صالح درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به طرح‌های ارائه شده در شانزدهمین نشست کمیته فنی سرمایه گذاری گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، اظهار کرد: ۲۸ طرح از مجموع طرح های ارائه شده با اکثریت آراء، در استان به تصویب رسید و مجوز اولیه تأسیس آن صادر گردید.

درخشان با تاکید بر مقابله باخشکسالی در محور شرق شهرستان اصفهان با همکاری بخش خصوصی، گفت: پس از ارائه طرح های پیشنهادی، اعضاء کمیته با صدور مجوز اولیه جهت تأسیس یک سفره خانه سنتی در منطقه "کویر خارا"، تأسیس یک کمپ گردشگری در منطقه کوهپایه و تأسیس یک مجتمع گردشگری در منطقه تاریخی "زیار" در شرق شهرستان موافقت کردند.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان افزود: در این نشست مجوز اولیه جهت تأسیس یک سفره خانه سنتی در حمام تاریخی پنجاهه شهرستان نائین، صدور مجوز اولیه تأسیس سه کمپ گردشگری در آران و بیدگل، صدور مجوز اولیه جهت تأسیس دو کمپ گردشگری و یک محوطه گردشگری در شهرستان های دهاقان و خوانسار صورت گرفته است.

وی افزود: از مجموع طرح های ارائه شده، مجوز تأسیس چهار هتل و چهار اقامتگاه سنتی در شهر تاریخی اصفهان، با مشارکت بخش خصوصی و با نجات بخشی چهار خانه تاریخی صادر شد.

درخشان با اشاره به صدور مجوز تأسیس دو مجتمع گردشگری و دو کمپ گردشگری در شهرستان های نطنز و سمیرم، تصریح کرد: در این نشست کمیته فنی سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با صدور مجوز اولیه جهت تأسیس مجتمع گردشگری در شهرستان های چادگان، نائین، مبارکه و نطنز موافقت کرد.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: در ادامه این نشست، اعضاء کمیته با صدور مجوز اولیه جهت تأسیس یک اقامتگاه سنتی در شهرستان شهرضا، یک سفره خانه سنتی و یک مجتمع گردشگری در نجف آباد و یک هتل در شهرستان فریدونشهر موافقت کردند.

کد خبر 370092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.