با همه نا داوری‌ها جنگیدیم تا بهترین باشیم

ملی‌پوش یخ‌نورد اصفهانی گفت: با وجود تمام اختلافات از نظر شرایط مسابقه نسبت به کشورهای دیگر و همچنین نا داوری‌ها، اما تمامی بچه‌ها تیم تلاش کردند تا بهترین نتیجه را به دست آوریم.

محمدرضا صفدریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص سطح کیفی مسابقات جهانی کیروف روسیه، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات، رقابت‌ بین ورزشکاران بسیار سنگین بود. در بخش انفرادی در ماده لید مقام چهارم و در ماده سرعت جایگاه نهم را به دست آوردم.

وی با اشاره به صعود یکی از یخ‌نوردان تیم ایران به مرحله فینال مسابقات، ادامه داد: شبنم اسدی در مرحله فینال بخش سرعت مقام هشتم را کسب کرد. همچنین محسن بهشتی از ایران بعد از هفت یخ‌نورد روسی، در جایگاه هشتم بخش سرعت ایستاد.

صفدریان با اشاره به نتایج تیمی این دوره از مسابقات، گفت: خوشبختانه با اقتدار و اختلاف بسیار زیادی نسبت به تیم سوم این دوره از رقابت‌ها، با ۲۶۶ امتیاز توانستیم بر سکوی دومی این دوره از رقابت‌ها بایستیم. تیم روسیه با کسب ۳۸۰ امتیاز در جایگاه نخست ایستاد و کره جنوبی با ۲۱۰ امتیاز بعد از تیم ایران، سکوی سومی را به خود اختصاص داد.

ملی‌پوش یخ‌نورد اصفهانی با اشاره به کسب جایگاه دومی در مسابقات جهانی یخ‌نوردی توسط تیم ایران، تصریح کرد: این جایگاه برای نخستین‌بار در این سطح از مسابقات برای ایران حاصل شد؛ دو سال گذشته در دوره قبلی مسابقات قهرمانی جهان که در فرانسه برگزار شد در بخش تیمی به جایگاه سومی رسیدیم و امسال با یک پله صعود توانستیم بعد از روسیه و بالاتر از کره جنوبی قرار بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تمام اختلافات از نظر شرایط مسابقه نسبت به کشورهای دیگر و همچنین نا داوری‌ها، اما تمامی بچه‌های تیم تلاش کردند تا بهترین نتیجه را به دست آوریم. میزبان این دوره از رقابت‌ها روسیه بود و تمامی افراد برگزارکننده نیز روسی بودند که این موضوع شرایط را برای ما بسیار دشوار کرده بود ولی اعضای تیم واقعا جنگیدند.

فاصله زیاد ایران با رقبا از لحاظ سخت‌افزاری

صفدریان با بیان اینکه دوره بعدی مسابقات یخ‌نوردی از آذرماه سال آینده شروع می‌شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه ایران از نظر سخت‌افزاری با رقبای‌ قدرتمند فاصله زیادی دارد، امیدواریم در این مدت مسئولین بتوانند شرایط سخت‌افزاری این رشته را ارتقا دهند. کره جنوبی که در این دوره از مسابقات در بخش تیمی، پس از ایران و در جایگاه سومی قرار گرفت از لحاظ سخت‌افزاری از جمله دیواره‌های تمرینی، گیره‌ها و غیره، سطح بالاتری دارد و ایران هنوز در این موارد دچار مشکل است.

ملی‌پوش یخ‌نورد اصفهانی اضافه کرد: در ایران هنوز یک دیواره سرعت استاندارد برای تمرین در اختیار نداریم. همچنین در بخش سختی مسیر نیز گیره‌های تمرینی فرسوده شده است و انتظار می‌رود مسئولین کمی به خودشان بیایند و شرایط را برای تمرین یخ‌نوردان تا حد جهانی افزایش دهند تا بتوانیم سکوهای بهتری را در رقابت‌های جهانی از آن خود کنیم.

وی با تشکر از تمامی کسانی که برای حضور پرقدرت در رقابت‌های امسال به او کمک کردند، ادامه داد: از زارعی، رییس فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی که در این مدت شرایط را برای حضور ملی‌پوشان در این رقابت‌ها فراهم کرد تشکر می‌کنم. همچنین از کامران، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تشکر ویژه‌ای دارم چراکه اگر کمک‌های وی نبود قطعاً خیلی از مسابقات را از دست می‌دادم. از مجموعه حقوقی هزاردستان با مدیریت عندلیب، کارخانه و باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، و صرامی مدیر سیتی سنتر اصفهان و شرکت پرستیژلند اصفهان قدردانی می‌کنم.

صفدریان ضمن تشکر ویژه از نوروزی، شهردار اصفهان به خاطر تمامی کمک‌هایی که امسال برای حضورش در رقابت‌های یخ‌نوردی انجام داد، گفت: محسن گلابی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی در این مدت همکاری زیادی با من کرد و با مرخصی طولانی مدتی که درنظر گرفت، شرایطی برایم فراهم کرد تا با آرامش فکری بتوانم در این رقابت‌ها شرکت کنم.

کد خبر 370088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.