واحدهای مسکونی شناسنامه دار در اختیار مسافران قرار می‌گیرد

رییس اتحادیه مشاورین املاک اصفهان گفت: در ایام نوروز و تعطیلات واحدهای مسکونی با کیفیت بالا و شناسنامه دار که قابل رصد باشند، در اختیار مسافران قرار می گیرد.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اتحادیه مشاوران املاک در حال حاضر با بیش از ۱۰۰ واحد صنفی که هر واحد صنفی به طور میانگین دارای پنج میز است، به صورت شبانه روزی از ابتدای اسفندماه ثبت نام خانه‌های مالکان را آغاز کرده و از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین خانه‌های ثبت نام و شناسایی شده در اختیار مسافران قرار می گیرد.

وی اعلام کرد: سالانه بین ۱۰ تا ۱۲ هزار منزل مسکونی شناسایی، رصد و ثبت نام شده و در اختیار مسافران قرار می‌گیرد اما امسال هنوز آمار دقیقی نداریم.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: در بخش هزینه ارائه خدمات، قیمت گذاری بر عهده ما نیست، فقط تلاش شده تا خدمات و تعداد واحدهای مسکونی افزایش یافته که همین اقدامات تنظیم کننده قیمت‌ها است. قیمت‌ها در حال حاضر بیشتر براساس عرضه و تقاضا بوده و توافقی انجام می شود.

جهانگیری درباره امنیت واحدهای مسکونی که به مسافران عرضه می شود، اظهار کرد: امنیت به این معنا است که هویت مالک مشخص باشد، که پیش از این نحوه رصد واحد مسکونی توسط دستگاه‌های امنیتی به نیروهای اتحادیه آموزش داده شده است. در سال ۱۳۸۳ مالک فرش‌های خود را نیز از واحد مسکونی خارج می کرد و مسافر باید زیرانداز مناسبی را فراهم می کرد، اما اکنون مالک تنها جواهرآلات و اشیاء قیمتی را از واحد مسکونی خارج می کند و خانه مبله را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

وی افزود: بی شک این خدمات در تقاضا اثرگذار است و همین امر اجاره بها را تحت تاثیر قرار می دهد. کیفیت بنا، محتویات و محل آن نیز در میزان اجاره بها موثر است.

اجاره واحد مسکونی توسط مستاجر به مسافران ممنوع است

رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با بیان این که اجاره واحد مسکونی توسط مستاجر به مسافران ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود، اضافه کرد: احراز هویت ملک و مالک انجام می شود و محل سکونت مسافر به دلیل جلوگیری از مشکلات آینده و توانایی پیگیری طرفین رصد شده و توسط مشاور املاک انجام می شود.

جهانگیری افزود: برای استفاده از واحدهای مسکونی برگه‌هایی تنظیم شده که همزمان شماره پلاک خودرو، مشخصات فرد، محرم و نامحرم بودن افراد و تعداد شبی که مسافر قصد ماندن دارد، در آن ثبت می شود.

وی همچنین درباره موقعیت تقریبی واحدهای مسکونی گفت: بیشتر سعی کردیم واحدهای مسکونی ثبت شده برای اسکان‌های نوروزی در بافت مرکزی و نزدیک به مراکز گردشگری و اقامتی شهر باشد همچنین امنیت و سهولت بیشتری در رفت و آمد مسافر وجود داشته باشد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با بیان اینکه نظارت بر واحدهای مسکونی به‌طور کامل انجام می‌شود، اظهار کرد: واحد بازرسی به صورت شبانه روزی آماده خدمت است. در مدت ایام تعطیل، مردم می‌توانند با برقراری تماس با شماره‌هایی که برای این کار اختصاص یافته و روی بنرها و برچسب های واحدهای صنفی تحت پوششمان درج شده، شکایات خود را اعلام کنند و بی شک در اتحادیه مشاوران املاک اصفهان، به این شکایات رسیدگی می‌شود.

جهانگیری تصریح کرد: کلید به دست‌ها (افرادی که به طور شخصی اقدام به اجاره واحدهای مسکونی به مسافران می کنند) مربوط به حوزه مشاوران املاک نیستند، هر ساله نیز دستگاه های قضایی و امنیتی با کلید به دست‌ها برخورد می‌کنند.

وی اظهار کرد: اسکان نوروزی در بخش ستاد تشکیلات سفر اتحادیه املاک از سال ۱۳۸۳ با مدیریت استان و مدیریت شهری همکاری داشته است البته این مهم، مسئله ناخواسته ای بوده که مدیریت استان و مدیریت شهر به عهده اتحادیه مشاوران املاک گذاشته است، مطالبه‌ای از طرف مشاوران املاک برای مشارکت در اسکان نوروزی وجود نداشته است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان افزود: به علت نبود توان پاسخ‌گویی و فراهم نبودن زیرساخت‌های اسکان مسافران در شهرها در ایام نوروز از اتحادیه مشاوران املاک خواسته شد که در این اقدام همکاری داشته باشد.

جهانگیری اضافه کرد: تلاش شده تا هر ساله ارائه خدمات برای اسکان مسافران از جمله ساماندهی و رعایت مسائل ایمنی، امنیتی و بهداشتی افزایش یافته، همچنین احراز مالکیت‌ها به نحو احسن انجام گیرد و واحدهای مسکونی شناسنامه دار که قابل رصد باشند در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

کد خبر 370057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.