بیکاری ۵۵ هزار فرشباف کاشانی/راه اندازی مزرعه خورشیدی

در بسته خبری عیدانه ایمنا از احداث نخستین پارک گردشگری نجوم کشور در نیاسر تا اجرای طرح حمل و نقل گردشگری در کاشان و صدور مجوز نخستین روزنامه کاشان را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، در یک سال گذشته این شهرستان، شاهد تحولات گسترده در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی بوده که مهم‌ترین این رویدادها را مرور می‌کنیم.

چالش بیکاری ۵۵ هزار فرشباف کاشانی

سیدجواد ساداتی نژاد، نماینده مردم کاشان گفت: حوزه صنعت فرش و ریسندگی در کاشان ۵۵ هزار نفر را مشغول به کار کرده که اکنون با مشکل تامین مواد اولیه روبه رو هستیم.

کاهش زاد و ولد در کاشان

علی مستوری، رییس اداره ثبت احوال کاشان گفت: نرخ رشد جمعیتی در کاشان افزایش دو برابری داشته، اما میزان زاد و ولد نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است.

تعطیلی ۴۰ درصد از شهرک‌های صنعتی کاشان

سید جواد ساداتی‌نژاد، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی تعطیلی ۴۰ درصد از شهرک‌های صنعتی منطقه کاشان به دلیل مشکلات حوزه اقتصاد را یادآور شد و تصریح کرد: فعالیت ۲۰ مرکز و موسسه آموزش عالی در حوزه کسب و کارهای جدید و پتانسیل‌های دیگر کاشان نیازمند حمایت و توجه بیشتر است.

درگیری مردم کاشان با اینشتین پشه‌ها

سید علیرضا مروجی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۳۶۹ نفر از شهروندان آران و بیدگل به بیماری سالک مبتلا شده‌اند و وزارت بهداشت با توجه به تحریم‌ها داروهای جایگزین را برای درمان این بیماری معرفی کرده است.

احداث نخستین پارک گردشگری نجوم کشور در نیاسر

محمدجواد آذری، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به طرح ساخت نخستین پارک گردشگری نجوم کشور در نیاسر کاشان از سوی سازمان فضایی گفت: نیاسر یکی از مناطق جغرافیایی مناسب کشور برای مطالعات و فعالیت‌های نجوم است که مورد توجه سازمان فضایی این وزارتخانه قرار دارد.

اجرای طرح حمل و نقل گردشگری در کاشان

مهران سرمدیان، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان، از اجرای طرح حمل و نقل گردشگری از اوایل آذرماه در این شهرستان خبر داد.

نخستین کارگاه آموزش اورژانس هوای در کاشان برگزار شد

نخستین کارگاه اورژانس هوایی با حضور رییس اداره اورژانس هوایی کشور و به میزبانی مرکز اورژانس کاشان در سالن آمفی تئاتر معاونت بهداشتی برگزار شد.

ماهانه ۲ هزار دیالیز در کاشان انجام می‌شود

سید محمد حسین مکی، مدیر بیمارستان شهید بهشتی کاشان گفت: ماهانه دو هزار جلسه دیالیز برای بیماران کلیوی در دو نوبت در مراکز دیالیز بیمارستان شهید بهشتی و مرکز دیالیز اخوان انجام می‌شود.
 

سفال کاشان جایزه بین‌المللی گرفت

سمپوزیوم ماکسبل ترکیه عنوان جایزه افتخاری خود را به اثری از "عباس اکبری"، هنرمند کاشانی اختصاص داد.

درمانگاه غربالگری سلیاک در بیمارستان شهید بهشتی کاشان راه‌اندازی شد

با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمانگاه غربالگری سلیاک در بیمارستان شهید بهشتی کاشان راه‌اندازی شد.

محمدرضا فاضل، سرپرست مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان گفت: این درمانگاه برای حمایت، آموزش، درمان و پیگیری بیماری سلیاک راه اندازی شده است.

ایجاد مزرعه خورشیدی در کاشان

سیدجواد ساداتی‌نژاد، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به خشکسالی منطقه و بحران آب، ایجاد مزرعه خورشیدی در کاشان می‌تواند به کشاورزان منطه کمک بسزایی کند.

ثبت ۳ اثر کاشان در فهرست میراث فرهنگی ناملموس

کاشان: مهران سرمدیان، میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان با اعلام ثبت سه آیین سنتی - مذهبی کاشان در فهرست میراث فرهنگی ناملموس گفت: ثبت آداب و رسوم پخت سمنوی نذری مشکات(مشکان) و آیین باران خواهی چشمه آب دراز روستای آزران و مهارت پخت شیره ی انگور کامو به عنوان سه رویداد فرهنگی- مذهبی کاشان در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور به ثبت رسید.

بهسازی مسیرهای گردشگری در بافت تاریخی کاشان

محمدحسین واحدیان، مدیر منطقه یک شهرداری کاشان از بهسازی مسیرهای گردشگری در بافت تاریخی کاشان خبر داد.

صدور مجوز نخستین روزنامه کاشان

میثم نمکی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: همزمان با سال پایتختی کتاب "صدور مجوز نخستین روزنامه کاشان" مایه مباهات منطقه است.

۴ خانه بهداشت کارگری در کاشان افتتاح شد

ابراهیم صادقیان فر، مدیرکل امور اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی قرار است ۱۰۰ خانه بهداشت کارگری در کشور به بهره برداری برسد، گفت: چهار باب خانه بهداشت کارگری با هزینه دو میلیارد ریال در کاشان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

شهادت ۴ پاسدارا کاشانی در حمله تروریستی سیستان و بلوچستان

ثارالله موسوی، ابراهیم صیادی، ابوالفضل موسوی سه پاسدار شهید کاشانی و میثم عبدالله زاده پاسدار شهید آران و بیدگلی هستند که در این حمله تروریستی جان خود را تقدیم انقلاب کردند.

کد خبر 370052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.