۴۱ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی پیش‌بینی شده است

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ٤٤٠ هزار میلیارد تومانی سال ۹۸ کشور را با سختی بستیم در این بودجه ۴۱ هزار میلیارد تومان منابع برای یارانه نقدی پیش بینی شد، امسال مجلس تصمیم به تغییر یارانه نگرفت چرا که امکان آن به دلیل نبود منابع مهیا نشد.

علی بختیار در گفت‌‍‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان اظهار کرد: بودجه سال ۹۸ پس از تأیید شورای نگهبان اجرایی می‌شود، گرچه بودجه امسال به سختی بسته شد، اما بودجه مدونی برای سال ۹۸ خواهد بود تا بتوانیم  بعضی مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند را برطرف کنیم.

وی افزود: در احکام مختلف بودجه ابتکارات و خلاقیت‌هایی مشاهده می‌شود، برخی احکام بودجه احکام شتاب دهنده‌ای است البته مواردی را نمایندگان پیشنهاد و مطرح کردند تا با وجود شرایط سخت امروز که به دلیل جنگ اقتصادی با آن مواجه هستیم بتوانیم منابع لازم جهت اداره کشور و تامین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی را تامین کنیم.

بستن بودجه ۴۴۰ هزار میلیارد تومانی کل کشور

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ٤٤٠ هزار میلیارد تومانی سال ۹۸  کشور را  با سختی بستیم و در واقع با معادل رقم یک و نیم میلیون بشکه نفت حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی حقوق کارکنان دولت که ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است، تهاتر می‌شود، همچنین ۴۱ هزار میلیارد تومان منابع جهت یارانه نقدی پیش بینی شده است که امسال مجلس تصمیم به تغییر یارانه نگرفت و هرچند که باید افزایش داشته باشیم، اما امکان آن به دلیل نبود منابع مهیا نشد.

حمایت از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با در نظر گرفتن بودجه مناسب

وی افزود: در رابطه با بخش‌های مختلف درمانی و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی  بودجه مناسبی گذاشته شد تا بتوانیم از آنان حمایت کنیم، در کنار این موارد برای اینکه بودجه بتواند شتاب داشته باشد و اقتصاد کشور یک اقتصاد پیشرو باشد و صرفأ منابع بودجه به سمت حمایت‌ها بدون در نظر گرفتن توسعه نپردازد و توسعه گرا باشد.

۴۰ میلیون تومان دیگر برای پروژه راه آهن در نظر گرفته شد

بختیار با اشاره به بودجه‌ای در نظر گرفته شده برای دو شهرستان گلپایگان و خوانسار افزود: رقم بودجه راه آهن را در سال گذشته از رقم دو میلیارد تومان به هفت میلیارد تومان و سپس به ۲۰ میلیارد تومان رساندیم و امسال مجددأ هفت میلیارد تومان افزوده شد و اکنون به ۲۷ میلیارد تومان رسیده است، ۴۰ میلیارد تومان هم از محل "بند ه تبصره ۵" بودجه برای آن در نظر گرفته شد و قطعه اول از نقطه صفر تا ۲۴ که هر کدام مشکلات خاص خود را دارد برطرف شود.

وی افزود: قطعه دوم که ۷۵ کیلومتر تا گلپایگان است نقشه برداری آن توسط سازمان نقشه برداری کامل شده است و نقشه برداری قطعه گلپایگان – خوانسار – دامنه نیز به اتمام رسیده است و قطعه  ۷۵ کیلومتری نیز امسال فراخوان، مناقصه و انتخاب پیمانکار خواهد شد تا کلنگ زنی پروژه راه آهن در گلپایگان انجام شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در رابطه با سایر بخش‌ها که نیاز به منابع داشتیم از محل بند "ه" جهت تکمیل کمربندی‌ها در محور  خمین- گلپایگان– وانشان و خوانسار- دامنه در بودجه سال ۹۸ دیده شده است.

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تونل خوانسار- بویین میاندشت

وی با بیان اینکه دغدغه ما تکمیل طرح ناتمام تونل خوانسار-بویین میاندشت بود، افزود: با توجه به اینکه این پروژه فاقد ردیف اعتباری در بودجه کشور بود ابتدا در جدول ۲۰  قرار گرفت و سپس با تلاش‌های صورت گرفته در پیوست یک قانون بودجه سال ۹۸ اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به آن اختصاص یافت.

بختیار گفت: بودجه خوبی برای بخش‌های آبرسانی، برق رسانی و طرح هادی روستاها و فاضلاب شهری خوانسار در نظر گرفتیم تا پروژه‌های ناتمام تا پایان سال ۹۸ تکمیل شود.

کد خبر 370048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.