کشف سوسیس و کالباس با طعم گوشت خوک/تیرباران جوان مغازه‌دار

ماجرای سوسیس کالباس با طعم گوشت خوک، جزئیات آتش‌سوزی در بازار گل مشهد و چگونگی دستگیری سارقان بهشت زهرا را در بسته خبری اجتماعی ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهربانو محمودی مئؤول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس در خصوص کشف کارگاه تولید سوسیس و کالباس غیرمجاز در شهرستان پردیس اظهار کرد: پیرو شکایت واصله از سامانه نظارت و مدیریت ارتباطات مردمی وزارت بهداشت (١٩٠) کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و اداره دامپزشکی پس از اخذ دستور قضایی و حکم ورود به محل توسط دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس، ظهر امروز وارد منزل مسکونی واقع در بومهن شدند.

وی گفت: پس از ورود به این منزل با محل تولید سوسیس و کالباس و بسته‌بندی آن در محلی با شرایط کاملاً غیربهداشتی مواجه شدیم.

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس افزود: همچنین بنا بر اظهار متصدی از گوشت گراز(خوک وحشی) در تهیه محصول استفاده شده و درنهایت ضمن معدوم کردن ١٠٠ کیلوگرم از محصولات کارگاه، جهت پیگیری پرونده به دادسرای شهرستان ارسال شد.

بازار گل مشهد در آتش سوخت

آتشپاد سوم ایوب خجسته، سرپرست ایستگاه ۱۲ سازمان آتش نشانی مشهد اظهار کرد: این حادثه ظهر امروز به ستاد فرماندهی این سازمان اعلام و بیش از ۲۰ آتش نشان از چهار ایستگاه به همراه هشت دستگاه خودرو اطفای حریق به محل آتش سوزی اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه انبار یکی از مغازه‌های فروش دکوریجات این بازار که محل نگهداری مقادیر زیادی ساعت، ملزومات تزئینی و گل‌های مصنوعی بود طعمه حریق شد.

سرپرست ایستگاه ۱۲ سازمان آتش نشانی مشهد خاطرنشان کرد: با تلاش آتش نشانان حریق مهار و از سرایت آن به سایر مغازه‌ها جلوگیری شد.

خجسته با اشاره به اینکه بروز این آتش سوزی خسارت جانی نداشت، گفت: طبق بررسی‌های اولیه، اتصالی سیم‌های برق در این محل موجب آتش سوزی شده است.

تهران؛ سارقان بهشت زهرا(س) دستگیر شدند

علیرضا اکبری، رییس اداره امور گلزار شهدای بهشت زهرا(س)  اظهار کرد: اداره امور گلزار شهدای بهشت زهرا(س) از مدتی قبل با استناد به برخی گزارش های خانواده معظم شهدا مبنی بر تخریب و سرقت درب های ویترین قبور اقدام به افزایش ۲ برابری دژبان و ماموران انتظامات کرد.

وی تصریح کرد: با تلاش ماموران اداره امور گلزار شهدا، ۲ اکیپ سه نفره از سارقان شناسایی و دستگیر شدند.

اکبری عنوان کرد: سارقان از معتادان متجاهر و کارتن خواب بودند که به خاطر جنس آلومینیومی ویترین ها، اقدام به این کار زشت و زننده می کردند.

وی افزود: کار بازسازی درب ویترین های گلزار شهدا بر اساس مراجعه خانواده های معظم شهدا به ترتیب انجام می شود و تمامی درب های تخریب شده و به سرقت رفته تا پایان سال جایگزین می شود.

کرمانشاه؛ دو هزار قلیان معدوم شد

 بهمن خدادادیان، مسئول بهداشت محیط کرمانشاه گفت : با اخذ حکم مقام قضایی و با حضور نمایندگان دستگاه‌هایذیربط، تعداد ۱۹۸۶ عدد قلیان جمع آوری شده از سطح قلیان سراهای شهرکرمانشاه در میدان شهدا سوزانده شد.

وی افزود: این قلیان‌ها بر اساس مصوبات فرمانداری و دستور مقام قضایی با حضور بازرسان مرکز بهداشت، اجرائیات شهرداری، اداره اماکن و پاسگاه‌های نیروی انتظامی از سطح شهر جمع آوری شده بود.

قزوین؛ تیرباران جوان مغازه‌دار در محمدیه

سرهنگ مهدی حاجیان جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: ساعت ۲۰ و هفت دقیقه امشب، سرنشینان یک دستگاه خودروی مگان با اسلحه جنگی به سمت یک باب مغازه مابین چهار راه بخشداری و چهار راه معلم شهر محمدیه تیراندازی کردند و صاحب مغازه  را که یک جوان ۲۷ ساله بود، به قتل رساندند.

سرهنگ حاجیان افزود: با اجرای طرح مهار و کنترل مبادی ورودی و خروجی محورهای مواصلاتی استان خودروی مورد نظر در جاده "آغچه کند" شهرستان تاکستان شناسایی و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز توقیف شد.

وی اضافه کرد: ۲ عامل حادثه تیراندازی دستگیر و در بازرسی از خودرو یک قبضه سلاح جنگی به همراه ۲ عدد خشاب کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: در بررسی اولیه مشخص شد علت این تیراندازی اختلاف خانوادگی بوده است، ولی تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد.

بانه؛ مسمومیت ۱۷ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی

آرش رشیدی، رییس شبکه بهداشت و درمان بانه با اشاره به افزایش آمار مسمومیت‌های ناشی از مصرف مشروبات الکلی اظهار  کرد: در دو روز گذشته ۱۷ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در بیمارستان این شهرستان بستری شدند.

وی گفت: تاکنون ۱۲ نفر دیالیز شدند و پنج نفر نیز با توجه به اینکه خطر ناشی از مسمومیت آنها رفع شده از بیمارستان ترخیص شدند.

رشیدی ادامه داد: با توجه به نامشخص بودن منبع توزیع این مشروبات الکلی آمار مسمومیت ها رو به افزایش است.

البرز؛ بازداشت ۱۴ دلال گوشت

علی‌اکبر مختاری، مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز با اشاره به استقرار بازرسان مقیم در محل نمایشگاه بهاره اصناف برای پایش نحوه توزیع گوشت گفت: پس از این پایش‌ها، تاکنون ۱۴ نفر دستگیر شده‌اند.

مختاری افزود: یکی از این افراد دستگیر شده که عامل توزیع گوشت در نمایشگاه بود، با هدایت شدگان در صف‌های مردمی اقدام به جمع آوری گوشت‌ها جهت توزیع خارج از شبکه می‌کردند که با هوشیاری بازرسان مقیم تعزیرات حکومتی، شخص مورد نظر دستگیر و به بازداشتگاه اعزام شد.

وی خاطرنشان کرد: این شخص پس از دو روز حبس با قرار وثیقه ۱۰ میلیارد ریالی آزاد شد تا پرونده وی رسیدگی شود. استقرار قضات تعزیرات حکومتی استان البرز در نمایشگاه و برخورد با دلالان گوشت تا پایان نمایشگاه ادامه دارد.

چند خبر کوتاه

نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: بر اساس یکی از مصوبات امروز این کمیسیون مقرر شد که میزان مرخصی زایمان با پرداخت حقوق ۹ ماه شود.

نیروی انتظامی: از فرهاد مجیدی شکایت نمی‌کنیم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به احتمال حذف حشیش از جدول شماره چهار مواد مخدر واکنش نشان داد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه محیط زیست جزو ارکان امنیت ملی به حساب می‌آید نسبت به تنش احتمالی بین استان‌ها در نتیجه بی‌توجهی به محیط زیست هشدار داد.

کد خبر 370044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.