۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
مغزهای پرخاصیت

مغزها یکی از مهم‌ترین منابع سرشار از "سلنیوم" هستند که سلامت سیستم ایمنی بدن را تامین می‌کنند و مزایای بسیاری برای سلامت  دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا،  یکی از عناصری که به وفور در این دانه‌های خوراکی یافت می‌شود، فسفر است که به ساخت استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند. همچنین منیزیم موجود در آجیل‌ها نقش موثری برای برقراری تعادل در عملکرد ماهیچه‌ها و اعصاب دارد. اسید لینولنیک این دانه‌های خوشمزه نیز سلامت پوست را تامین کرده و باعث ایجاد تعادل هورمونی در بدن افراد می‌شود. موضوع مهم اینکه انواع مغزهای خام، درصد چربی بالایی دارند و برای افراد چاق، مبتلایان به بیماری دیابت، فشار خون و بیماری‌های قلبی عروقی مناسب نیست و این افراد باید مغزها را با احتیاط مصرف کنند.

اما از آنجا که دانه‌هایی نظیر گردو و بادام، برای سلامت بدن به ویژه سلامت قلب مفید است، چنانچه در یک رژیم غذایی متعادل قرار بگیرند و افراد آن‌ها را در حد مجاز مصرف کنند، نقش مهمی در کاهش کلسترول بد خواهند داشت. بررسی‌های محققان نشان می‌دهد مصرف آجیل، خطر ایجاد لخته‌های خونی را که عامل حمله‌های قلبی کشنده است، کاهش می‌دهد و به سلامت دیواره عروق کمک می‌کند.

از دیگر نکات مفید در مورد مصرف این دانه‌های خوراکی این است که دارای مقادیر فراوانی اسید آمینه "ال آرژنین" هستند که انعطاف پذیری عروق خونی را افزایش می‌دهد، عروق خونی را کمتر مستعد ایجاد لخته‌های خونی می‌کند و در مجموع به سلامت عروق خونی کمک می‌کند. فیبر موجود در آجیل ها نیز علاوه بر اینکه به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کند، نقش مهمی در تقویت احساس سیری دارد و باعث می‌شود افراد غذای کمتری میل کنند. بنابراین از افزایش وزن آن‌ها جلوگیری می‌شود.

نکته قابل توجه دیگر اینکه آجیل بوداده، دارای مقدار زیادی نمک است و برای بیماران کلیوی و مبتلایان به فشار خون مناسب نیست. همچنین معمولا آجیل و مغزهایی که دارای کیفیت خوبی نیستند، بو داده می‌شوند. بنابراین توصیه می‌شود افراد به منظور بهره بردن از مزایای بی‌نظیر این دانه‌ها، به جای آجیل بوداده، آجیل تازه و خام را خریداری کنند.

کد خبر 370040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.