توسعه گردشگری اقتصاد روستاها و شهرهای کوچک را متحول می‌کند

نطنز-عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: توسعه گردشگری، اقتصاد روستاها و شهرهای کوچک را متحول می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، صفاری نطنزی در حاشیه مراسم رونمایی از فرصت های سرمایه گذاری در این شهرستان با اشاره به تاثیر گردشگری در توسعه اقتصاد کشور اظهار کرد: توسعه صنعت گردشگری، این قابلیت را دارد که اقتصاد روستاها و شهرهای کوچک را متحول کند.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری، اقتصاد کشور را در سطح خرد و کلان متحول خواهد کرد، گفت: اشتغالزایی در مناطق کمتر توسعه یافته با رونق گردشگری، امکان پذیر خواهد بود و با جذب گسترده گردشگران، اوضاع معیشتی مردم در روستاها و شهرهای کوچک، دگرگون می‌شود.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر گردشگر خارجی، حدود هزار دلار ارزآوری برای کشور به دنبال خواهد داشت، تاکید کرد: ارزآوری بالای گردشگران خارجی بر کسی پوشیده نیست. 

وی تصریح کرد: ارزآوری بالای صنعت گردشگری در حالی حاصل می‌شود که این ارزآوری با سرمایه‌گذاری کمتری به نسبت سرمایه‌گذاری در سایر صنایع به دست می‌آید. 

صفاری عنوان کرد: با توجه به هزینه‌های جاری دولت و مشکل کمبود منابع برای توسعه صنایع مختلف، رونق صنعت گردشگری می‌تواند منابع لازم را برای رشد اقتصادی و ارتقاء بخش‌های مختلف تولید فراهم کند.

وی یادآور شد: رونق تولید و افزایش فرصت‌های شغلی که به واسطه رونق گردشگری حاصل خواهد شد، موجب می‌شود که با فقر و بیکاری در بسیاری از مناطق کمتر توسعه یافته کشور، مقابله شود در واقع، دولت بجای اینکه صرفا از منابع عمومی برای توسعه اشتغال بهره ببرد، می‌تواند با منابع حاصل از گردشگری به افزایش اشتغال و تامین معیشت مردم اقدام کند.

نماینده نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توسعه صنعت گردشگری در روستاها و شهرهای کوچک به آموزش و فرهنگ‌سازی نیز نیاز دارد در این مسیر، دولت باید با آموزش افراد بومی، فراهم کردن زیرساخت‌های اقامتی، گسترش فرهنگ گردشگری بوم‌گردی و تبلیغ جاذبه‌های گردشگری روستاها و شهرهای کشور در مسیری حرکت کند که اقتصاد این مناطق کمتر دیده شده، توانمند شود.

کد خبر 370024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.