چشمه‌های آب گرم شیان، درمانگر امراض پوستی

چشمه‌های آب گرم یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف شهر شیان است که شنا در آب آن علاوه بر آرامش‌بخشی، نقش مؤثری در درمان بیماری‌های پوستی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر شیان که در سال ۱۳۶۸ به پیمان خواهر خواندگی نصف جهان درآمد، به عنوان یکی از شهرهای جهانگردی بین المللی در عرصه‌های صنعت، تجارت و بازرگانی و تکنولوژی شناخته می‌شود. این شهر باستانی که در شمال کشور چین قرار دارد، دارای قدمتی بیش از سه هزار سال است و جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. همچنین فرودگاه بین المللی "شیانیانگ" که در شهر شیان قرار دارد، یکی از چهار فرودگاه بزرگ چین است که بیش از ۵۰ پرواز داخلی و سه پرواز بین المللی به هنگ کنگ، ناگویا و سنگاپور دارد. با ما همراه شوید تا شما را با یکی از بهترین آثار دیدنی این شهر آشنا کنیم.

کاخ هیواکینگ (Huaqing) که با نام "Huaqing Hot Spring" نیز معروف است در واقع مجموعه‌ای از چشمه‌های آب گرم را در بر می‌گیرد که برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی و آرتروز مفاصل موثر است. این چشمه‌ها که در کوهپایه شمالی کوهستان "Lishan" قرار دارد دارای آبی زلال است و منظره بی‌نظیری را برای گردشگران فراهم می‌کند. این مکان به دلیل داشتن آب و هوای معتدل از زمان‌های قدیم به عنوان یکی از محبوب‌ترین تفرجگاه‌ها شناخته شده است.

قدمت چشمه‌های این محل به شش هزار سال پیش باز می‌گردد و دارای قدمت معماری سه هزار ساله است. این محل در سال ۲۰۰۷ میلادی به طور رسمی در فهرست جاذبه‌های گردشگری پنج ستاره بین المللی ثبت شد. میانگین دمای آب این چشمه ها تقریبا ۴۳ درجه سانتی‌گراد است و مواد معدنی مفید نظیر آهک، سدیم کربنات، سیلیس، زاج و گوگر در آب آن یافت می‌شود که علاوه بر آرامش‌بخشی افراد، بسیاری از امراض پوستی آن‌ها را نیز درمان می‌کند.

موضوع جالب توجه اینکه در کاخ Huaqing بیش از ۱۰۰ حمام مجهز وجود دارد که حدود ۴۰۰ نفر می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین دریاچه "۹ اژدها" که درون این کاخ قرار دارد دارای آب بسیار شفاف است که انعکاس زیبای درختان بید و ساختمان‌های اطراف در آن قابل مشاهده است.

کد خبر 370020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.