۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
گرانی را با عزم همگانی مهار کنیم

شهرضا - فرماندار شهرضا گفت: مهار گرانی نیازمند عزم همگانی مردم و مسئولان است و برخوردهای قهری و یکسویه در مورد آن کارساز نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد عصر امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، با بیان اینکه در ایام نوروز باید از تجمل‌گرایی و هزینه‌های بیهوده خودداری کنیم، اظهار کرد: کسانی که توانایی مالی برای خرید اقلام مورد نیاز خود را دارند باید بدانند، بر اساس وظایف شرعی و انسانی، همه ما موظف به رعایت حقوق نیازمندان و محرومان جامعه هستیم.

وی ادامه داد: در شرایطی که به دلیل اعمال تحریم‌ها مردم در مضیقه هستند، نباید اجازه دهیم فاصله بین فقیر و غنی بیش از این نمایان شود.

فرماندار شهرضا با اشاره به گرانی کالا و ارزاق عمومی، تصریح کرد: دولت و قوه قضاییه، همه توان خود را برای مهار گرانی و توزیع متوازن کالاهای عمومی بکار گرفته‌اند، اما موفقیت کامل در این زمینه نیازمند اتخاذ تدابیری در سطوح ملی استانی و شهرستانی است.

رفیعی‌نژاد با بیان اینکه مهار گرانی نیازمند عزم همگانی مردم و مسئولان است و برخوردهای قهری و یکسویه در مورد آن کارساز نیست، تأکید کرد: مردم باید موارد تخلف در عرضه کالا و خدمات، گرانفروشی و احتکار را به مسئولان گزارش دهند و از خرید کالاها از مکان‌هایی که با گرانفروشی به دنبال سودجویی هستند، خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: خرید بیش از نیاز و انبار کردن مواد غذای و کالا در منازل به اقتصاد کشور و شهرستان آسیب می‌زند و باعث ادامه فرایند گرانی کالاها و محصولات می‌شود؛ بنابراین همه افراد باید با احساس مسئولیت در این زمینه در حد توان به فکر مصالح کشور و دیگر هموطنان خود باشند.

کد خبر 370013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.