درختان با توجه به روحیه شهروندان انتخاب شود

رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مطالعات نشان داده انواع مختلف گونه‌های گیاهی احساس مختلفی را به مردم منتقل می‌کند اگرچه این فرضیه قدیمی است اما باید انتخاب نوع درختان کم مصرف و مقاوم به گونه ای باشد که مناسب با این وضعیت بوده و با محیط زیست اصفهان همخوانی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن ظهر امروز (یکشنبه) در هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اصفهان به عنوان شهری با فضاهای سبز گسترده شناخته می شود که متاسفانه درسال های اخیر به دلیل مسئله کم آبی و جاری نبودن زاینده رود، فضای سبز شهری با مشکلاتی روبه‌رو شده است.

وی با تاکید بر اینکه نوع درختان کاشته شده در توسعه فضای سبز شهر اصفهان باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: مهم‌ترین معیار در انتخاب نوع درختان با توجه به وضعیت آب کشور کاشت درختان مقاوم و کم مصرف است، اما در این میان باید دقت داشت برخی درختان مانند کاج به مصرف آب کمتری دارند، از طرفی در افسردگی شهروندان نیز تاثیر گذار خواهند بود.

رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مطالعات نشان داده انواع مختلف گونه‌های گیاهی احساس مختلفی را به مردم منتقل می‌کند، اگرچه این فرضیه قدیمی است اما باید انتخاب نوع درختان کم مصرف و مقاوم به گونه‌ای باشد که مناسب با این وضعیت بوده و با محیط زیست اصفهان همخوانی داشته باشد.

وی اضافه کرد: انتخاب نوع درختان در نشاط و شادابی شهروندان و انتقال احساس مثبت آنان موثر بوده و منجر به افزایش حس تعلق شهروندان به شهر و افزایش نشاط اجتماعی خواهد شد.

روشن با اشاره به روزهای پایانی سال و چهارشنبه سوری، خاظرنشان کرد: از شهروندان محترم تقاضا می‌کنم در پاسداشت و شادباش این شب در مراقبت از درختان و محیط زیست احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و از طرفی دیگر امیدوارم شاهد برنامه‌های خانوادگی ایمن برای خانواده‌های اصفهانی فراهم شود.

وی ادامه داد: با توجه به آغاز سال جدید و ورود مسافران نوروزی به اصفهان لازم است شهرداری به موضوع ترافیک به‌خصوص در خیابان‌های مجاور زاینده‌رود و همچنین اطلاع‌رسانی مناسب برنامه‌های این ایام توجه بیشتری کند.

کد خبر 370008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.