جمع‌آوری بیش از ۳۴۶ هزار تن پسماند از سطح شهر/ کاغذ و مقوا بیشترین پسماند خشک اصفهانی ها

معاون فنی و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: تا پایان بهمن ماه سال جاری بیش از ۳۴۶ هزار تن پسماند تر و خشک از سطح شهر اصفهان جمع آوری شده است.

مجید قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: تا پایان بهمن ماه سال ۹۷ از محل جمع آوری پسماند خشک در ایستگاه های ثابت و سیار، واحدهای تجاری سطح شهر و پسماندهای خشک جمع آوری شده از درب منازل شهروندان،  بیش از ۱۹ هزار تن پسماند خشک شامل انواع کاغذ و کارتن، شیشه، فلزات، انواع پلاستیک و دیگر اقلام پسماند خشک جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه کاغذ و مقوا با اختصاص ۳۹.۷ درصد از وزن پسماندهای خشک، بیشترین سهم در تولید پسماند خشک شهروندان را به خود اختصاص می دهد، ادامه داد: انواع پلاستیک با آمار حدود ۱۵.۷ درصدی در رده بعدی قرار دارد.

پنج هزار تن پسماند در انتظار بازیافت ...

معاون فنی و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری همچنین به میزان پسماند خشکی که همراه پسماند تر به کارخانه پردازش پسماند و تولید کود آلی منتقل شده اشاره کرد و افزود: در مجموع طی ۱۱ ماه اخیر، بیش از ۳۲۷ هزار تن پسماند به کارخانه منتقل شده است که از این مقدار پنج هزار تن پسماند خشک مخلوط با پسماند تر، پس از جداسازی و تفکیک به صنایع تبدیلی مربوطه ارسال شده است.

فروش بیش از ۲۴ هزار و ۵۰۰ تن کود آلی

قاسمی اضافه کرد: پسماندهای تر نیز با عبور از بخش‌های مختلف کارخانه به کود آلی تبدیل شد؛ طی ۱۱ماه اخیر بیش از ۲۴ هزار  و ۵۰۰ تن کودآلی در کارخانه به فروش رسیده است که این میزان، حاصل پردازش پسماندهای تر و قابل تجزیه است.

جمع‌آوری بیش از ۴۸۰۰ تن پسماند عفونی در شهر اصفهان 

وی همچنین به آمار پسماندهای بیمارستانی و ساختمانی شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: علی رغم آنکه مدیریت پسماندهای بیمارستانی و عفونی در حیطه وظایف سازمان مدیریت پسماند نیست با این حال در راستای کمک به بهداشت و سلامت جامعه و حفظ محیط زیست تا پایان بهمن ماه حدود ۴۸۰۰ تن پسماند بیمارستانی از سطح شهر جمع آوری شده و با استفاده از پتوهای گندزدا، به صورت اصولی دفن شده تا در آینده از طریق پسماند سوزهای استاندارد، امحاء شود.

 معاون فنی و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه روزانه حدود هفت هزار تن پسماند ساختمانی در شهر اصفهان تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: حدود چهار هزار تن در محل سایت پردازش پسماند، دفن می‌شود و سازمان در حوزه مدیریت این پسماندها، در حال پیشبرد اجرای دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای ساماندهی نخاله‌های ساختمانی است.

قاسمی در خصوص تأثیر مشارکت مردمی در بهبود شرایط کنونی نیز  تصریح کرد: اگر چه به دلیل آگاهی و مشارکت مردم اصفهان، هم اکنون در سطح کشور وضعیت خوبی داریم، اما برای بهبود و رسیدن به نقطه مطلوب راهی طولانی در پیش است و تحقق این امر منوط به مشارکت مردم در طرح های سازمان مدیریت پسماند، تفکیک پسماندها به طور کامل، کاهش استفاده از نایلون و در نهایت تلاش برای کاهش حجم پسماندها است تا آمار در آینده به نقطه قابل قبول تری برسد.

وی همچنین به افزایش چشمگیر حجم پسماندها در روزهای پایانی سال اشاره کرد و گفت: همزمان با آخرین روزهای اسفندماه و شروع خانه تکانی‌ها، میزان پسماند تولیدی در سطح شهر افزایش و مراجعات به غرفه‌ها و ایستگاه‌های بازیافت برای تحویل پسماند خشک افزایش یافته است.

 قاسمی با بیان اینکه هر سال آمار پسماندها در روزهای پایانی سال، رشد پر سرعتی نسبت به آمار ماه‌های گذشته داشته است، گفت: از این رو مشارکت مردمی برای جداسازی پسماند خشک و تر اهمیت بیشتری دارد و انتظار می‌رود شهروندان پسماندهای خشک را تفکیک کرده و به ایستگاه‌های بازیافت و یا ناوگان جمع‌آوری پسماند خشک تحویل دهند.

وی از شهروندان درخواست کرد: پسماندهای تر را نیز  در زمان های مقرر جلوی در منزل خود قرار دهند.

کد خبر 369996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.