هیچ پروژه‌ای در سال ۹۸ کلید نخواهد خورد/اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

سمیرم- نماینده شهرستان سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف اصلی در سال ۹۸ تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و جذب اعتبار برای پروژه‌هایی است که طرح مطالعاتی آن‌ها تمام شده است.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، با اشاره به اقدامات انجام شده در سال ۹۷ تصریح کرد: در ماده ششم از برنامه ششم توسعه در موضوع ارزش افزوده ورود پیدا کردیم و بخش قابل توجهی از آن را به شهرهای کوچک‌تر و روستاها تعمیم یافته اختصاص دادیم که در این راستا اعتبارات خوبی به دهیاران، بخشداران و شهرداران تخصیص داده شد.

وی افزود: با توجه به این موضوع در روستاها اکنون بحث زیرسازی، روکش آسفالت و جدول کشی‌ها در حال انجام است که تحقق این مهم بخش مهم و اساسی حوزه روستایی را در بر می‌گیرد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تخصیص ارزش افزوده به روستاها کمک کرد تا بتوانیم لوله کشی آب شرب در روستاها را نیز تعویض کنیم.

وی با اشاره به اهمیت سیمای ورودی شهرها و روستاها برای جذب گردشگران تاکید کرد: ساماندهی، بهبود، زیبا سازی و نورپردازی ورودی شهرها و روستاها همچنین روشنایی روستاها در حوزه‌های گردشگری از دیگر اقدامات و برنامه‌های در دست اجرا در سال ۹۷ و سال جاری است.

سلیمی با اشاره به تخصیص سه درصدی درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز برای مناطق کمتر توسعه یافته، گفت: شهرستان سمیرم با قرار گیری در بخش مناطق کمتر توسعه یافته از این درآمدها برخوردار بوده که در سال گذشته اعتبارات آن افزایش خوبی پیدا کرد.

آغاز پروژه ملی چهار بانده شدن محور سمیرم-یاسوج پس از ۹ سال

وی با اشاره به پروژه ملی چهار بانده شدن محور سمیرم، یاسوج، بابامیدان افزود: این پروژه از سال ۸۹  آغاز شده و تکمیل آن تا کنون مغفول مانده است، البته با پیگیری‌های انجام شده و با توجه به اینکه این پروژه تنها پروژه ملی شهرستان در سال جاری به حساب می‌آید یکی از شرکت‌ها به عنوان پیمان کار، فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بودجه مورد نیاز این طرح را یکصد و چهار میلیارد تومان به عنوان اعتبار اولیه عنوان کرد و گفت: در این مسیر که دو تونل حفاری می‌شود بالغ بر  ۲۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت که با مذاکرات انجام شده با پیمانکار مقرر شد در حد امکان در اجرای این طرح از نیروهای بومی شهرستان استفاده شود.

پروژه‌های اجرایی در حوزه راهداری و جاده سازی

وی با اشاره به پروژه‌های اجرایی در حوزه راهداری و جاده سازی افزود: جاده پادنای اولیا به دُژ کرد استان فارس به طول ۱۷ کیلومتر با پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی در حال انجام است که امیدواریم بتوانیم این پروژه را در سال ۹۸ تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

سلیمی ادامه داد: در سال گذشته پروژه پل "بله روز" در منطقه پادنای اولیا تکمیل و به بهره برداری رسید همچنین جاده "تاسَک" از دیگر پروژه‌هایی است که در سال ۹۷ تکمیل شد، این جاده عشایری یکی از پروژه‌های مهم شهرستان به طول ۱۲ کیلومتر است.

وی گفت: جاده‌های حسن آباد_زمان کهریز، بزرگراه اصفهان به شیراز در منطقه سمیرم نیز از دیگر طرح‌های راهسازی شهرستان بوده که امیدواریم در سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: جاده گرموک به هونجان_شهرضا از دیگر پروژه‌های راهسازی در سال ۹۸ است که با توجه به انجام طرح‌های مطالعاتی آن امسال باید مناقصه آن برگزار و سپس عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: پروژه مطالعاتی بخش ونک سمیرم برای اتصال به سولگان بروجن در حال انجام است که با این طرح ونک به بروجن متصل خواهد شد.

سلیمی گفت: در بخش وردشت سمیرم نیز پروژه دولت قرین اولیای سمیرم به طول چهار کیلومتر تکمیل شده و تنها آسفالت آن باقی مانده، همچنین مهدی آباد به آقداش نیز به طول چهار کیلومتر تکمیل شده و بزودی آسفالت کشی آن نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به بارش‌های اخیر و افت هوا خاطرنشان کرد: زیرسازی‌های لازم در جاده‌های مذکور و همچنین جاده "سیاه گُلَک" به طول ۹ کیلومتر انجام شده و با بهبود هوا آسفالت ریزی و آسفالت کشی آن انجام خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون و امور داخلی مجلس با اشاره به تکمیل جاده "ملاقلی" به طول دو کیلومتر افزود: جاده‌های دیگری با طول‌های کمتر نیز وجود دارند که در مرحله زیرسازی و مطالعه قرار دارد.

تکمیل رینگ گردشگری شهرستان از برنامه‌های سال ۹۸

وی با بیان اینکه روستای توریستی خفر در بن بست قرار دارد اظهار کرد: با انجام طرح‌های مطالعاتی در جاده ارتباطی روستای خفر_سرباز از توابع پادنا بن بست به وجود آمده رفع خواهد شد تا به زودی شاهد تکمیل رینگ گردشگری شهرستان باشیم.

سلیمی با بیان اینکه اهمیت گردشگری در شهرستان سمیرم به خوبی درک شده است افزود: برای بهبود مسیر مناطق توریستی شهرستان تا کنون گام‌های خوبی برداشته‌ایم که از جمله آن می‌توان به بهبود و ساخت جاده روستای آب ملخ، منطقه گردشگری تخت سلیمان به طول هفت و نیم کیلومتر اشاره کرد.

تحرک بیشتر شهرداری لازمه انجام پروژه‌های شهری

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: با توجه به پتانسیل‌های منطقه جاده‌ای را به عنوان جاده سلامت در نظر گرفته‌ایم تا علاوه بر جذب گردشگر زمینه اشتغال جوانان را در آن فراهم کنیم که این طرح اکنون در اختیار پیمانکار شهرداری سمیرم است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سه منطقه گردشگری کوشک، اشکفت رُز و قلعه سمیرم تاکید کرد: در حال حاضر طرح مطالعاتی گردشگری این سه منطقه در حال پیگیری است چرا که ایجاد رینگ گردشگری شهر سمیرم را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: برای بازسازی بافت فرسوده منطقه کوشک نیاز به تحرک بیشتر شهرداری داریم تا بتوانیم خیابان‌های این مناطق را اصلاح و مجموعه‌های فرهنگی را راه اندازی کنیم.

سلیمی با اشاره به اقدام نکردن به موقع برای بهبود ورودی جنوبی سمیرم از سمت یاسوج عنوان کرد: اصلاح ورودی جنوبی سمیرم باید با همکاری راهداری و شهرداری انجام شود که اقدام لازم برای انجام آن از جانب شهرداری صورت نگرفته است.

وی با اشاره به تهیه یک هزار تن قیر برای شهرستان سمیرم از محل درآمدهای ارزش افزوده تصریح کرد: پیگیری‌های لازم از جانب شهرداری برای نهایی شدن و تحویل این میزان قیر انجام نشد که در صورت انجام این کار می‌توانستیم تمامی شهر سمیرم را آسفالت کنیم، اما کار از دست شهرستان خارج شد.

مدارس تخریبی سمیرم در دست مرمت و نوسازی

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در برای مرمت و نوسازی مدارس تخریبی ادامه داد: اقدامات بنیاد برکت، علوی و سازمان نوسازی کشور برای نوسازی و مرمت مدارس تا کنون بسیار خوب انجام گرفته و از سال ۹۷ نیز شش مدرسه در مناطق مختلف شهرستان در حال احداث است.

وی با اشاره به تعداد بالای مدارس تخریبی سمیرم گفت: از ۴۰ مدسه تخریبی باقی مانده در سال ۹۸ برای تعداد ۱۵ مدرسه مرمت و نوسازی در دست اجرا است.

سلیمی با اشاره به ساخت مجتمع سه طبقه آموزش و پرورش در این شهر گفت: این پروژه با توجه به خاک برداری انجام شده در حال بررسی توپوگرافی زمین بوده تا بحث فنی و امنیتی آن بررسی و تایید شود و پس از تکمیل مطالعات نهایی و استحکام سنجی زمین آن مجوز ساخت به آن داده شود.

نماینده شهرستان سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز درمانگاه تخصصی چهار طبقه بیمارستان در حال ساخت بوده که با پیشرفت بیش از ۳۰ درصد در سال ۹۷ یکی از پروژه‌های مهم در شهرستان به حساب می‌آید.

تکمیل پروژه‌های درمانی در سال ۹۸

وی تاکید کرد: پانسیون شش واحدی پزشکان در سمیرم در حال احداث بوده و ساختمان دیالیز ۱۳ تخت خوابی شهر سمیرم نیز با بودجه هفت میلیارد ریالی در سال ۹۸ اجرایی خواهد شد.

سلیمی خاطرنشان کرد: مرکز جامع سلامت شهید مطهری سمیرم و ساختمان شبکه بهداشت سمیرم با پیشرفت ۹۰ درصدی از جمله پروژه‌هایی است که به زودی تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: ساختمان سی تی اسکن بیمارستان سمیرم آماده بهره برداری است که با اخذ مجوزهای لازم برای نصب آن بزودی از امکانات و خدمات این بخش برخوردار خواهیم شد.

نیاز مبرم به پدهای ویژه هلیکوپتر در بیمارستان و هلال احمر سمیرم

نماینده شهرستان سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور پزشکانی که دارای طرح‌های ۱۲ ساله در شهرستان سمیرم هستند خاطرنشان کرد: از دی ماه سال گذشته پزشکان مجربی در بیمارستان سمیرم در حال انجام خدمت بوده و مشکل خاصی در این حوزه نداریم.

وی با اشاره به کوهستانی بودن شهرستان و نیاز مبرم آن به پدهای ویژه هلیکوپتر در بیمارستان و هلال احمر سمیرم افزود: دو پد هلیکوپتر در بیمارستان و هلال احمر سمیرم در حال تهیه و ساخت است.

سلیمی با اشاره به آغاز پروژه ساختمان مدیریت بحران در سمیرم افزود: این پروژه در حال تکمیل بوده و امیدواریم با توجه به اقدامات انجام شده بتوانیم این ساختمان را هرچه سریع‌تر در سال ۹۸ افتتاح و به بهره برداری برسانیم.

آغاز عملیات اجرایی کتابخانه کوی نور پس از ۲۵ سال

وی با اشاره به ساختمان فراموش شده کتابخانه عمومی سمیرم در منطقه کوی نور سمیرم متذکر شد: برای تکمیل این کتابخانه که پس از ۲۵ سال رها شده بود تامین اعتبار کرده‌ایم و امیدواریم با همکاری‌های لازم این پروژه فرهنگی نیز در سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

سلیمی با بیان اینکه ساخت چمن‌های مصنوعی در شهرستان پیگیری شده گفت: ایجاد زمین چمن مصنوعی که در سمیرم در حال انجام است بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال بودجه برای آن پیش‌بینی شده و در روستاها نیز در صورت تامین زیرساخت‌ها توسط دهیاران شش زمین چمن مصنوعی در روستاها طراحی و ساخته می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و نابسامانی‌های اقتصادی افزود: در سال ۹۸ پروژه خاصی برای راه اندازی نداریم و هدف اصلی تکمیل و تزریق بودجه و بهره برداری از طرح‌های موجود و کلید خورده در سال ۹۷ خواهد بود.

کد خبر 369995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.