به دنبال اخذ مجوز سیستم VAR از فیفا هستیم

رییس فدراسیون فوتبال گفت: سیستم VAR از نظر سخت‌افزاری تهیه شده است و به دنبال اخذ مجوز از فیفا هستیم چراکه با این سیستم اشتباهات را به حداقل می‌رسانیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی تاج در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه بسیاری از اتفاقات فوتبال حاصل تلاش مدیران زحمتکش است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته رسم این بود که رییس فدراسیون گزارش عملکرد یکساله را ارائه می‌کرد اما امروز رؤسای کمیته‌ها حرفی برای گفتن ما نگذاشتند. فقط گزارش کمیته تعیین وضعیت را نداشتیم که در این کمیته هم اتفاقات خوبی رخ داده است. این کمیته فعالیت بسیار خوبی داشت و با توجه به قوانین سخت و محکم AFC که برای باشگاه‌های ما اتخاذ کرده، با فعالیت خوب باشگاه‌ها و وزیر ورزش و جوانان، امسال استقلال، پرسپولیس، ذوب آهن و تراکتورسازی مجوز حرفه‌ای گرفتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضع باشگاه‌ها نسبت به گذشته بسیار خوب است؛ بدهی انباشته بسیار زیادی بود که برخی ثبت نشده بود و مدارک کافی وجود نداشت. وضعیت کنونی باشگاه‌ها پایدار و رو به توسعه است، مشکلاتی در حوزه درآمدزایی داریم که تلاش کرده‌ایم امروز از مجمع درباره فعالیت سازمان اقتصادی مجوز بگیریم. روی این سازمان کار شده و هیئت رییسه فعالیت این سازمان را تصویب کرده است. پخش مسائل تبلیغات محیطی، پیراهن و توپ به سازمان اقتصادی واگذار می‌شود. این سازمان باید با شیوه‌های رایج، امور را پیش ببرد و بتواند پول فوتبال را تأمین کند که یکی از ویژگی‌های مثبتی است که باید انجام شود.

رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به انتخاب این فدراسیون به عنوان برترین فدراسیون در سال ۲۰۱۷ و دومین فدراسیون در سال ۲۰۱۸ از نظر AFC، تصریح کرد: این عنوان بین ایران، کره جنوبی و ژاپن دست به دست می‌شود؛ از طرفی تیم ملی از رده ۳۴ دنیا به رده ۲۲ دنیا صعود کرده است. از سال ۲۰۱۶ هم بهترین تیم آسیا هستیم. در رنکینگ جهانی فوتسال سوم هستیم و در فوتبال ساحلی در رده دوم جهان و نخست آسیا و همچنین در فوتسال بانوان در رده نخست آسیا جای داریم.

تاج با بیان اینکه فوتسال بعد از فوتبال بیشترین تماشاگر را دارد، گفت: فوتسال تماشاگران بسیار زیادی دارد و کار خودش را ادامه می‌دهد. ۱۷ کرسی بین‌المللی داریم که نسبت به قبل یک کرسی اضافه شده است. در حال حاضر در بخش داوری به دنبال استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی هستیم. با سلطانی‌فر و داورزنی صحبت کرده‌ایم. این سیستم از نظر سخت‌افزاری تهیه شده است. علیرضا فغانی که مورد تمجید کولینا هم بود، این سیستم را آموزش دیده است. به دنبال اخذ مجوز از فیفا هستیم؛ با این سیستم اشتباهات را به حداقل می‌رسانیم

رییس فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت پروژه‌های مالی فیفا در ایران، اظهار کرد: احداث چمن مصنوعی را تکمیل کرده‌ایم که نزدیک به ۶۰۰ میلیون از فیفا گرفتیم. این پروژه در مهرماه ۹۷ تکمیل شد و یک چمن مصنوعی بسیار استاندارد داریم. در آسیا فقط چند کشور این چمن مصنوعی را دارند؛ در بخش گمرک، با کمک وزیر ورزش توانسته‌ایم با هزینه کمتری تجهیزات را ترخیص کنیم. امسال زمین چمن شماره دو مرکز ملی فوتبال را هم افتتاح کردیم. کی‌روش همیشه نسبت به این موضوع انتقاد داشت. البته خود او یک جلسه بیشتر در این زمین تمرین نکرد، حدود یک میلیون دلار از فیفا گرفتیم.

وی افزود: به دنبال ساخت خوابگاهی برای تیم‌های ملی بانوان هستیم.

کد خبر 369992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.