فقط چند باشگاه مثل سپاهان و ذوب آهن به دولت وصل‌ هستند

وزیر ورزش و جوانان گفت: هزینه ۱۶ تیم لیگ برتری در یک سال که اوقات فراغت ۶۰ میلیون نفر را فراهم می‌کند، در حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است. هیچ ریالی هم توسط دولت تأمین نمی‌شود و خود باشگاه‌ها هزینه‌ها را تأمین می‌کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: نیازی نیست به پنج سال قبل برگردیم که ببینیم در چه وضعیتی قرار داشتیم. دولت تلاش کرد با رویکرد تعاملی و سازنده و حفظ منافع ملی کشور، مذاکراتی با شش قدرت جهانی انجام دهد و معاهده برجام را داشتیم؛ در مرحله نخست، شش قطع‌نامه شورای امنیت لغو شد و روند امور بانکی و مالی شرایط عادی پیدا کرد. تغییراتی در هیئت حاکمه آمریکا به وجود آمد و کسانی که این توافقنامه را امضا کردند، کنار رفتند و افراد جدیدی روی کار آمدند. رییس جمهور آمریکا منافع آمریکا در این توافقنامه دیده نشده و از این توافق خارج شد و تحریم‌های ناعادلانه بر کشور ما وارد شد.

وی ادامه داد: آثار این تحریم‌ها در وضعیت اقتصادی کشور دیده می‌شود؛ ما وارد جنگی اقتصادی با آمریکا شدیم که همانند جنگ نظامی ضایعاتی دارد. این جنگ اقتصادی هم ضایعات خاص خود را دارد.

سلطانی‌فر گفت: می‌توانیم امیدوار به آینده باشیم و مسائل و مشکلات کشور را با همدلی، هماهنگی، هم‌گرایی، هم افزایی و وحدت حل کنیم. اگر تسویه حساب‌های شخصی، جناحی، قومی و سیاسی را کنار بگذاریم و ملت ایران به عنوان یک ملت واحد برای حفظ نظام تلاش کنیم، از این دوران هم عبور می‌کنیم. ما اطمینان داریم در این جنگ اقتصادی پیروز خواهیم شد. لازم است با تدبیر و مدیریت و صرفه‌جویی در اکثر امور پیش برویم، ریخت و پاش را کنار بگذاریم و ضرورت‌ها را در نظر بگیریم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به سیاست عمومی ورزش کشور تصریح کرد: من از حدود دو سال و نیم قبل افتخار خدمت‌گذاری در این وزارتخانه را دارم و در خدمت ملت و مجامع ورزش کشور بودم. به دنبال تعامل و ایجاد آرامش در همه بخش‌ها بودیم به نحوی که در سایه این ثبات و آرامش، توسعه کشور را زمینه سازی کنیم. وی اضافه کرد: باورمان بر این است که در هیچ جامعه ملتهب و متشنجی توسعه تحقق پیدا نمی‌کند. توسعه یک عرصه نیازمند ثبات، آرامش و هماهنگی و وحدت است. تلاشمان این است با همه نابسامانی‌ها و مشکلاتی که ممکن بود به وجود بیاید و حاشیه‌سازی شود، مجموعه ورزش کشور را از حواشی دور کردیم و تلاش کردیم تعامل جدی داشته باشیم. اگر اختلاف نظری هم هست با گفتار انتقادی و مطرح کردن مباحث درون خانواده مشکلات را برطرف کنیم. حداقل در ۱۴ ماه هیچ‌گونه اختلاف و ناهماهنگی بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نمی‌بینیم، هر دو مجموعه شانه به شانه پیش می‌روند و با حضور دکتر صالحی مباحث بین‌المللی را پیش برده‌ایم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه ورزش کشور در سال ۹۷ با موفقیت‌های جدی همراه بود، گفت: اگر چه بخشی از این موفقیت‌ها به ورزش فوتبال برمی‌گردد اما اکثر رشته‌های ورزشی در رویدادهای بین‌المللی افتخارات متعددی کسب کردند. بعد از صعود مقتدرانه به جام جهانی توسط تیم ملی و عملکرد خوب در جام جهانی روسیه، سال را آغاز کردیم. کسی باور نمی‌کرد با قهرمان جهان، اروپا و آفریقا کارنامه قابل قبولی داشته باشیم. همه تلاش کردند یک تیم به عنوان نمایندگان این مملکت نتایج آبرومندی بگیرند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به بازی‌های آسیایی جاکارتا، خاطرنشان کرد: در این رقابت‌ها توانستیم بیشترین تعداد مدال را بعد از انقلاب را کسب کنیم. در پاراآسیایی رتبه سوم را به دست آوردیم، برای نخستین‌بار دو تیم بزرگ کشور به طور هم‌زمان در بین هشت تیم برتر آسیا حاضر شویم و پرسپولیس می‌توانست قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود. در وزنه‌برداری، ووشو، تکواندو و کاراته نتایج خوبی داشتیم، در ژیمناستیک، تک ستاره‌هایی داشتیم.

سلطانی‌فر اظهار کرد: امسال برای ما خوب بود. در جام ملت‌های آسیا هم با وجود اینکه همه اعتقاد داشتند تیم شخصیت قهرمانی داشت و همه امکانات فراهم بود. در اثر یک اشتباه حذف شدیم اما تا جمع چهار تیم برتر رفتیم. اگر چه انتظار داشتیم این تیم قهرمان جام ملت‌های آسیا شود.

وی با اشاره به موفقیت‌های سایر رشته‌ها در دو بخش مردان و زنان گفت: باید تلاش کنیم سال آینده هم نتایج خوبی بگیریم و باعث شور و شادی اقشار مختلف جامعه شویم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: تاکنون قدم‌های خوبی در جوانگرایی برداشته‌ایم و تا الان سن ۱۲ مدیرکل استانی ما کمتر از ۴۰ سال است. در رشته‌های مختلف شاهد مدیران جوان بودیم. این نسیمی است که در ورزش کشور وزید و ادامه پیدا خواهد کرد. تلاش ما این است که انتقال نسل و مدیریت را ادامه دهیم.

سلطانی‌فر در خصوص فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: فوتبال رشته‌ای پرطرفدار در دنیا است که موجب نشاط و شادی مردم می‌شود. در ایران چند ۱۰ میلیون نفر از مردم اوقات فراغت خود را با فوتبال پر می‌کنند. بارها در جلسات مسئولان کشوری گفته‌ام هزینه ما برای ورزش به خصوص فوتبال برای پرکردن اوقات فراغت مردم با ابزار سالم در مقایسه با هزینه‌های سایر عرصه‌ها و رشته‌ها یک به چند است. هزینه ۱۶ تیم لیگ برتری در یک سال که اوقات فراغت ۶۰ میلیون نفر را فراهم می‌کند، در حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است. هیچ ریالی هم توسط دولت تأمین نمی‌شود و خود باشگاه‌ها هزینه‌ها را تأمین می‌کنند، مگر اینکه بگوییم چند باشگاه مثل سپاهان و ذوب آهن متصل به دولت هستند. بقیه هزینه‌ها را مردم می‌دهند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: باید در این عرصه بیشتر کار کنیم و از این ظرفیت خوب اجتماعی در جهت تأیید نظام و حفظ منافع نظام تلاش کنیم. تلاش ما این است که همه حرکت‌ها با رعایت ملاحظات بین‌المللی و احترام کامل به قوانین داخلی همراه باشد. خوشبختانه در دوره اخیر موفق شدیم در همه فدراسیون قوانین مصوب دستگاه‌های داخلی را اجرا کنیم. این رویکرد را با جدیت دنبال می‌کنیم و انشالله نتایج جدی این سیاست‌ها و تدابیر را روز به روز خواهیم دید و ورزش کشور از این اقدامات و هماهنگی‌ها منتفع می‌شود.

کد خبر 369990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.