محور در_تیکن فاقد پایگاه امداد جاده‌ای است

گلپایگان- رییس جمعیت هلال احمر گلپایگان گفت: با وجود اینکه ۵۰ درصد ترددهای شهرستان از محور در_تیکن انجام می‌شود، اما این محور هنوز جاده روستایی محسوب شده و فاقد پایگاه امداد رسانی است

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حمیدرضا کریمیان امروز(یکشنبه) در ستاد تسهیلات سفر این شهرستان با بیان اینکه ایستگاه امنیت و سلامت باید در ورودی‌های شهر ایجاد شود، اظهار کرد: نیروهای دستگاه‌ خدمات رسان باید در این محور مستقر شده و مسئولیت تنها به هلال احمر واگذار نشود.

وی با بیان اینکه ترویج سلامت و اقدامات اولیه درمانی از وظایف جمعیت هلال احمر است، گفت: امسال طرح جدید هلال احمر برای ایام نوروز این است که به جای مراجعه مسافر به پایگاه‌های هلال احمر نیروهای امدادگر نزد مسافر بروند.

رییس جمعیت هلال احمر گلپایگان تاکید کرد: با وجود اینکه ۵۰ درصد ترددهای شهرستان از محور در_تیکن انجام می‌شود، اما این محور هنوز جاده روستایی محسوب شده و فاقد پایگاه امداد رسانی است و متاسفانه در مواقع تصادفات به دلیل بعد مسافت امدادرسانی به موقع انجام نمی‌شود.

وی تصریح کرد: برای خدمات امدادرسانی به تصادفات جاده‌ای نیاز به هماهنگی با شهرستان نجف آباد و دستگاه‌های امدادی این شهرستان و شهرهای دهق و علویجه را داریم چراکه این شهرها دارای مرکز درمانی و آتش نشانی و اورژانس هستند.

کریمیان با تاکید بر اینکه یدک‌کش‌ها و جرثقیل‌ها در ایام نوروز باید ساماندهی شوند و به تعهدات خود عمل کنند، گفت: جایگاه‌های سوخت در محور شهرستان باید سرویس بهداشتی داشته باشند و در صورتی که محورها مسدود شد و یا نیاز به اسکان اضطراری بود از ظرفیت امامزادگان و مساجد استفاده شود، در زمینه اسکان اضطرای اولویت با پایگاه‌های امداد و نجات و سپس پلیس راه و اورژانس است.

توانایی اسکان ۵۰۰ نفر در یک روز /آماده سازی ۸ واحد آموزشی

در ادامه سیدرضا میرهندی رییس اداره گاز شهرستان گلپایگان اظهار کرد: واحدهای خدمات رسانی از ۱۵ اسفندماه تا ۱۶ فروردین ماه نباید اقدام به حفاری کنند تا با قطع گاز روستاها و شهرها مواجه نشویم.

علیرضا رجبی معاون تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش گلپایگان نیز گفت: اسکان نوروزی با محوریت آموزش و پرورش است و امسال به توجه به بارندگی‌ها در غرب استان، پیش بینی می‌شود ۳۰ تا ۴۰ درصد ورود گردشگر افزایش داشته باشد.

وی افزود: هشت واحد آموزشی با ظرفیت پذیرش ۵۰۰ نفر در یک شب غیر از سوییت‌های خانه معلم برای استقرار مسافران آماده است و سه نرخ متفاوت برای همکار فرهنگی، کارمند دولتی و افراد آزاد تعریف شده است.

کد خبر 369987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.