استقرار ستادهای هدایت و اسکان مسافران  در ۵ محور ورودی شهر

جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: ستادهای هدایت و اسکان مسافران در پنج محور ورودی شهر اصفهان مستقر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین امیری در هشتمین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه توجه به نظرسنجی‌های سال قبل می‌تواند نکات بسیار ارزنده‌ای را در اختیار مدیران قرار دهد، اظهارکرد: براساس نظرسنجی‌های سال‌ گذشته از ستاد خدمات سفر شهر اصفهان، کمترین میزان رضایت‌مندی مردم از تعداد پارکینگ‌ها در هسته مرکزی شهر با ۴۶.۵ درصد، ترافیک شهر با ۵۶ درصد و سرویس‌های بهداشتی با ۵۷ درصد بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین رضایت‌مندی مردم طی نوروز ۹۷ در بخش نظافت شهر با ۹۸ درصد، زیباسازی شهری با ۹۷ درصد و نظم و امنیت با ۹۵ درصد بوده است که مدیران شهری با توجه به این آمارها باید اقدامات اساسی را انجام دهند.

جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان پیرامون اقدامات انجام شده در ستاد تصریح کرد: فعالیت‌های ستاد در چهار مرحله برنامه‌ریزی و هماهنگی، آماده‌سازی، اجرای مانور و تصمیم گیری و جمع‌بندی اقدامات تعریف شده است.

امیری با اشاره به اینکه مرحله اول فعالیت ستاد شامل برنامه‌ریزی و هماهنگی از تاریخ ۱۵ آذرماه آغاز شده است، اظهار کرد: تاکنون هفت جلسه با مدیران کمیته‌های ۱۰گانه تشکیل و تقسیم کار و تشریح وظایف انجام شده است، همچنین کارگروه کمیته‌های اجرایی در تمام مناطق تشکیل شد.

وی افزود: جلساتی با دستگاه‌های مسئول در سطح شهر از جمله دستگاه‌های تعزیراتی، قضایی، دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف و سایر دستگاه‌ها داشتیم که در این جلسات تقسیم بندی کار بین دستگاه‌ها و هماهنگی برای ارائه خدمات به مسافران انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در جلسات متعدد با شهرداران و فرمانداران شهرهای همجوار در شمال، جنوب و غرب، تقسیم کار صورت گرفت تا سرریز جمعیت مسافرانی که وارد شهر اصفهان می‌شوند به این شهرها منتقل شود، در همین راستا طی برگزاری جلسات متعددی در شهرهای همجوار ستادهای اسکان و هدایت مسافران فعال شده است.

امیری با اشاره به اینکه ستادهای هدایت و اسکان مسافران در پنج محور ورودی شهر اصفهان نیز تعریف شده است، اظهار کرد: ستادهای هدایت و اسکان مسافران نوروزی در محور شمال در بزرگراه معلم با مسئولیت شهرداری منطقه ۱۲، محور شمال غرب در بلوار آزادگان با مسئولیت شهرداری منطقه دو، محور غرب در حوزه خمینی شهر با مسئولیت شهرداری منطقه ۹ و همکاری بخشداری و فرمانداری خمینی‌شهر، محور جنوب در راه‌آهن با مسئولیت شهرداری منطقه شش و محور شرق با مسئولیت شهرداری منطقه ۱۵ برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان در ایام نوروز آمادگی پوشش حدود ۱۸۰ هزار مسافر را در طول شبانه روز دارد، خاطرنشان کرد: ظرفیت هتل‌ها و مهمانپذیرها ۱۵ هزار نفر، منازل استیجاری ۸۰ هزار نفر، همچنین آموزش و پرورش حدود ۷۵۰۰ کلاس را با ظرفیت ۴۰ هزار نفر به مسافران نوروزی اختصاص داده‌ است. خوابگاه‌های دانشجویی هم با ظرفیت پنج هزار نفر و مرکز گردشگری فدک در حدود ۱۵ هزار نفر آماده استقبال از مسافران نوروزی است.

رئیس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان پیش‌بینی شرایط اضطراری را لازم دانست و گفت: ۳۰ سالن ورزشی شهرداری و ۱۰ سالن ورزشی دستگاه‌های دیگر در اصفهان تجهیز شده‌اند تا بتوانیم در شرایط اضطراری و مازاد بر ظرفیت در صورت نیاز از این سالن‌ها برای اسکان مسافران نوروزی استفاده کنیم همچنین هماهنگی‌های لازم با حسینیه‌ها انجام شده تا مشکلی برای اسکان مسافران ایجاد نشود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در ادامه به تشریح وظایف کمیته‌های ستاد خدمات سفر شهر اصفهان پرداخت و گفت: در کمیته اطلاع رسانی مقرر شد ۲۰۰ هزار نقشه و ۳۰ هزار دفترچه اطلاع رسانی تهیه شود و در اختیار مسافران قرار گیرد و همچنین ۲۰ کیوسک‌های اطلاع‌رسانی در سطح شهر  جانمایی شده است که پاسخگوی مسافران در شهر می‌باشند، همچنین دوچرخه‌سواران راهنما همچون سال گذشته در سطح شهر حضور دارند و با حرکت در محورهای تعیین شده مردم را راهنمایی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در کمیته منابع انسانی حدود ۵۰۰ نفر از کارکنان شهرداری کار خدمات‌دهی به فعالیت‌های ستاد خدمات سفر را انجام می‌دهند، تصریح کرد:  کمیته منابع انسانی وظایف این کارکنان را مشخص و تقسیم بندی نموده و از تاریخ ۲۵ اسفند تا ۱۶ فروردین ۹۸ به طور ویژه به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند و به طور ویژه بر  حضور  و کارکرد آن‌ها نظارت می‌شود.

کد خبر 369981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.