فقر «آزار دهنده‌ای» در آستانه نوروز احساس می‌شود

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان با بیان اینکه احساس فقر از خود فقر بیشتر صدمه می‌زند، گفت: عید نوروز متعلق به قشر خاصی نیست و متأسفانه اختلاف طبقاتی باعث شده فقر آزار دهنده‌ای در آستانه نوروز احساس شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا متین‌پور صبح امروز (یکشنبه) در هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: برخی از رفتارها و ناهنجاری‌هایی که در سطح شهر می‌بینیم حاصل  اتفاقاتی است که زیر پوست شهر جریان دارد.

وی با بیان اینکه احساس فقر از خود فقر بیشتر صدمه می‌زند، افزود: عید نوروز متعلق به قشر خاصی نیست و متأسفانه اختلاف طبقاتی باعث شده فقر آزار دهنده‌ای در آستانه نوروز احساس شود. خانواده‌ای با خرید لباس نو برای فرزند خود به استقبال عید می‌رود و خانواده دیگری از تأمین ابتدایی‌ترین نیازهای خود محروم است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان با اشاره به اینکه کمیته امداد ۲۱میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان خود اهدا کرده است، تصریح کرد: کمیته امداد در شهر اصفهان ۲۱هزار خانواده را تحت پوشش دارد که همیاری مدیریت شهری در برپایی بازارچه‌های فروش محصولات مددجویان در کنار تمام حمایت‌های یک‌سال گذشته،  در جهت حمایت از این خانواده‌ها موثر خواهد بود. .

وی بودجه دستگاه‌های مختلف را  برای خدمات آنان کافی ندانست و بر لزوم هم افزایی میان این دستگاه‌ها تأکید کرد. او ادامه داد: بسیج مستضعفین برای حمایت از مددجویان، سبد غذایی تهیه می‌کند و استانداری نیز در حال تهیه سبد حمایتی برای شهرستان‌های محروم است. تمام این حمایت‌ها با تجمیع دستگاه‌های مختلف و مشخص شدن جامعه هدف  به توزیع شایسته‌تر منابع موجود منجر خواهد شد..

متین‌پور خاطرنشان کرد: ۱۵تُن گوشت ارزان با همکاری جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار با قیمت 4هزار تومان تأمین شده است که۱۲تُن آن را به اصفهان اختصاص داده ایم. با وجود این،  تنها توانسته ایم یک سوم از خانوارهایی را که مطلوب کمیته امداد بود، تحت پوشش قرار دهیم.

وی با بیان اینکه با شعار «عیدی برای همه» به دنبال حمایت از تمام خانواده‌های تحت پوشش خود هستیم، اضافه کرد: با همکاری آموزش و پرورش ۵۰۰ هزار پاکت برای کمک به دانش‌آموزان، در مدارس توزیع شد. هدف از این اقدام، فرهنگ سازی در میان جوانان و توزیع مبالغ اهدایی میان دانش آموزان نیازمند بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی شهر را به خوبی می‌دانیم؛ اما می‌توان با ارتباطات و همیاری مدیریت شهری، گام‌های خوبی برداشت، افزود: برای کمک به مددجویان شهر هیچ لزومی وجود ندارد که این افراد، تحت پوشش کمیته امداد باشند؛ بلکه اگر لیست خیریه‌ها مورد تأیید باشند، کمیته امداد به این افراد نیز کمک خواهد کرد.

کد خبر 369975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.