استفاده از آتش‌نشانان داوطلب در باغ فدک

مسئول کمیته ایمنی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: نوروز امسال برای نخستین بار با آموزش سه ماهه سطح یک و دو و سه، آتش‌نشانان داوطلب همراه با نیروهای کادر و وظیفه به صورت سه شیفت در باغ فدک حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن گلابی در هشتمین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: در باغ فدک کانکس‌هایی ایجاد می‌شود و مرکز فرماندهی سازمان آتش نشانی در آنجا مستقر خواهد شد، همچنین خودروی تماس بی‌سیم و اضطراری همراه با خودروهای اطفاء در این محل مستقر می‌شود.

وی تصریح کرد:  از حدود یک ماه پیش جلسات ستاد خدمات سفر برگزار و نظارت و کنترل ایمنی منازل استیجاری، هتل‌ها و مهمانپذیرها بر عهده سازمان آتش نشانی گذاشته شده است، همچنین  کارشناسان این سازمان تا ۲۵ اسفندماه سرکشی لازم از محل‌های اقامت مسافران را انجام داده و موارد ایمنی را تذکر می‌دهند.

مسئول کمیته ایمنی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه مقرر شده نوروز ۹۸ آب در بستر زاینده رود جاری شود، نیروهایی در سراسر مسیر رودخانه مستقر و اکیپ غواصی و حوادث در حاشیه زاینده رود گشت‌زنی خواهند کرد.

وی از آماده باش آتش نشانی اصفهان در آستانه چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: برای مقابله با حوادث احتمالی آیین چهارشنبه سوری، تدابیر ایمنی ویژه‌ای اندیشیده شده و تمام ایستگاه‌های آتش نشانی به حالت آماده‌باش درآمده است.

گلابی تاکید کرد: طی هماهنگی انجام شده با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تعدادی CD آموزشی که شامل کلیپ‌هایی از حوادث واقعی بازسازی شده و انیمیشن است، توسط سازمان آتش نشانی اصفهان در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد تا پس از تکثیر در مدارس بین دانش‌آموزان توزیع شود.

کد خبر 369955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.