تفکر برخورداری به پایین بودن درصد اشتغال اصفهان دامن زده است

استاندار اصفهان با بیان اینکه دستاورد اصفهان در حوزه اشتغال درصدی پایین‌تر از میانگین کشوری است، گفت: متاسفانه این تفکر که اصفهان استانی برخوردار است به این مسئله دامن زده در حالی‌ که این استان دارای مناطق بسیار محروم است.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در دیدار با مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور با اشاره به وجود استعدادهای بی نظیر کارآفرین در اصفهان، اظهار کرد: این استعدادها نیازمند حمایت مالی است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های انسانی بسیار خوبی در استان اصفهان وجود دارد که دارای ابداعات، ابتکارات و خلاقیت‌های فراوانی بوده و نیازمند جهت دهی و پشتیبانی است.

استاندار اصفهان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، افزود: با جهت دهی و بهره گیری از این ظرفیت‌ها می‌توان در مسیر اقتصاد مقاومتی گام برداشت. که حمایت از طرح‌های متناسب با ویژگی‌های اقلیمی، وضعیت خشکسالی و کم آبی مناطق مختلف استان و همچنین حمایت از طرح‌هایی که منجر به کارآفرینی و افزایش اشتغال باشد، در این راستا است.

رضایی تصریح کرد: مظلومیت اصفهان آن است که در خود شهر اصفهان هم برخی مناطق محروم وجود دارد. اصفهان در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب، پایگاه انقلاب اسلامی بوده و این ضرورت توجه به مردم این خطه را دو چندان می کند.

اصفهان و ۳ استان دیگر بیشترین تسهیلات مشترک را دریافت کرده‌اند

مدیر عامل صندوق امید کشور نیز در این دیدار با اشاره به پیشرو بودن اصفهان در دریافت تسهیلات مشارکتی گفت: اصفهان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بیشترین میزان تسهیلات مشترک را دریافت کرده‌اند.

اصغر نوراله زاده افزود: برنامه‌های صندوق کارآفرینی امید در جهت حمایت از مناطق کمتر برخوردار، رونق کسب و کار، توزیع ثروت، تکثیر ثروت و ایجاد اشتغال است.

وی با بیان اینکه صندوق امید کشور یکی از چهار موسسه عامل ارائه تسهیلات اشتغال روستایی است، افزود: شایسته است با همکاری اداره کار و تعاون و اداره کل توسعه روستایی استان طرح‌های مناسب شناسایی و برای دریافت وام به صندق معرفی شود.

افزایش اختیار تخصیصی به طرح‌ها تا سقف ۱۰ میلیارد ریال

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در این نشست خواستار افزایش اختیار تخصیصی به طرح‌ها تا سقف ۱۰ میلیارد ریال شد.

سید حسن قاضی عسکر با اشاره به ضرورت اولویت بندی ارائه تسهیلات به طرح های دارای سازگاری با وضعیت کم آبی استان، گفت: در حاشیه شهر اصفهان محلات و منطقه‌هایی وجود دارد که مناسب است بخشی از تسهیلات اشتغال روستایی به این سمت سوق داده شود زیرا این مناطق به علت اینکه در دایره شهر قرار دارند از شمول استفاده از این تسهیلات محروم می‌شوند.

کد خبر 369954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.