ظرفیت اسکان ۱۸۰ هزار نفر شب خواب در نوروز فراهم شده است

مسئول کمیته اسکان و اصناف ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: برای نوروز ۹۸ پیش‌بینی و آماده‌‍سازی مکان‌های اقامت موقت با ظرفیت حدود ۱۸۰ هزار نفر شب خواب در شهر اصفهان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا مرادی در هشتمین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: از اهداف کمیته اسکان، شناسنامه‌دار کردن مراکز اقامتی و فراهم کردن شرایط ایمنی، امنیتی و بهداشتی آن‌ها، تسهیل روند تعامل و ساماندهی سازوکار مراکز اقامتی و صنفی فعال در نوروز است.

وی با بیان اینکه کمپینگ باغ فدک به عنوان تنها محل اقامت روباز با نصب چادر در محوطه و استفاده از امکانات موجود با گنجایش نصب ۲۵۰۰ تخته چادر برای استقبال از مسافران نوروزی آماده شده است، افزود: پیش‌بینی محل‌های اقامت و هدایت مسافران به ورزشگاه‌های مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان در شرایط خاص و اضطراری با همکاری کمیته فرهنگی و تفریحی، هماهنگی و برنامه‌ریزی آموزش متصدیان و جلیقه‌پوشان واحدهای صنفی مشاور املاک، مدیران و سرایداران مدارس در خصوص مباحث ایمنی، امنیتی و بهداشتی اقامت گردشگران انجام شده است.

مسئول کمیته اسکان و اصناف ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به سایر اقدامات انجام شده در این کمیته گفت: جلسات درون و برون سازمانی با تمام دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شده تا با توجه به جاری شدن آب در زاینده رود آمادگی بیشتری برای استقبال از مسافران نوروزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ستادهای هدایت برای اطلاع رسانی به گردشگران فعال شده است، افزود: به شهروندانی که تمایل به اجاره منزل خود برای اقامت گردشگران دارند، اطلاع‌رسانی لازم مبنی بر مراجعه به واحدهای صنفی مشاور املاک در سطح شهر و توصیه مبنی بر مراجعه نکردن به افراد غیر مجاز جهت اجاره منزل انجام شده است؛ همچنین با هماهنگی کمیته اطلاع رسانی به گردشگران اعلام می‌شود که برای اقامت به مراکز اقامتی قانونی و برای اجاره منزل به مشاوران املاک برای اسکان مراجعه کنند.

وی با اشاره به فعال‌سازی سامانه ایرزروینگ (رزرو اینترنتی منازل) برای منازل استیجاری و اماکن اقامتی، تصریح کرد: این سامانه که در اختیار گردشگران قرار می ‌گیرد که سرگردان نشدن مسافران، کاهش ترافیک و اسکان راحت‌تر آنها از مزایای استفاده از این سامانه است.

مسئول کمیته اسکان و اصناف ستاد خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی جهت نظرسنجی از شهروندان و گردشگران با رویکرد اقامت در محل کمپینگ باغ فدک و مراکز اقامتی انجام شده، البته سال گذشته بیش از ۸۰ درصد مسافران نوروزی از اقامت خود در این شهر اعلام رضایتمندی کردند.

کد خبر 369948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.