بهبود نسبی عملکرد نظارتی مجلس دهم

نجف‌آباد- نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: عملکرد مجلس دهم در دو بخش اصلی نظارت و قانون گذاری، چندان موفق نبوده، اما در سال ۹۷ شاهد بهبود نسبی این شاخصه‌ها در مقایسه با سه سال گذشته بوده‌ایم.

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف‌آباد اظهار کرد: از جمله مصادیق بهبود شاخص نظارتی مجلس، می‌توان به فشارهای مجلس برای تغییر تیم اقتصادی دولت در قالب استیضاح تعدادی از وزرا، تغییر رییس کل بانک مرکزی و سوال از رییس جمهور اشاره کرد که تا حدودی سرعت تشدید مشکلات اقتصادی را کاهش داد.

وی از اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان به عنوان دیگر اقدام مثبت مجلس در سال ۹۷ نام برد و گفت: با آسیب‌شناسی قانون اولیه، بیشتر نقاط ضعف آن بر طرف شده و در صورت اجرای کامل این قانون، شاهد پوست‌اندازی بدنه مدیریتی کشور و کاهش مشکلات خواهیم بود، اما متاسفانه بیشتر بخش‌های دولت در مقابل اجرای این قانون مقاومت می‌کنند.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح اصلاح قانون چک نیز که چندین سال از ظرفیت مرکز پژوهش‌های مجلس و نقطه نظرات نخبگان دانشگاهی استفاده کردیم از دیگر قانون‌های موثر و مفید تصویب شده در دوره دهم مجلس شورای اسلامی محسوب می‌شود.

سه اقدامی انقلابی برای بودجه ۹۸

وی با اشاره به اصلاحیه‌های شاخص مجلس در بودجه سال ۹۸ اظهار کرد: در جریان تصویب بودجه، سه اقدام انقلابی از سوی مجلس صورت گرفت که نخستین مورد اضافه شدن مبلغ ثابت ۴۰۰ هزار تومان به حقوق کارمندان و دومین مورد نیز گرفتن مالیات ۳۵درصد از حقوق‌های بالا بوده است.

ابوترابی با بیان اینکه این اقدامات عواملی موثر در کاهش فاصله طبقاتی در جامعه است، ادامه داد: در سومین اقدام نیز دولت موظف به فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای دادن کوپن الکترونیک شده که با این‌ اقدام علاوه بر جبران بخشی از تبعات تورم افسار گسیخته موجود، طبقات ضعیف جامعه امکان دریافت کالاهای اساسی با نرخ دولتی را در عین حفظ شان و جایگاه شهروندان خواهند داشت.

فعال بودن تفحص‌های مجلس

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به عضویت در کمیته‌های مختلف تحقیق و تفحص مجلس عنوان کرد: کمیته تحقیق و تفحص در موضوع مدیران دو تابعیتی که گزارش نهایی آن نیز تقدیم هیئت رییسه مجلس شده در کنار ورود به موضوعاتی مانند فساد در بانک دی از دیگر اقدامات شاخص نظارتی مجلس در سال ۹۷ محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در تیران و کرون و نجف آباد گفت: ادامه پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب با مشارکت مستقیم مردم و جذب ۱۵ میلیارد تومان اعتبار از مجموع ۱۷ میلیارد بودجه مشارکتی کشور، توسعه بیمارستان شهید محمد منتظری در زیربنای بیش از ۱۰ هزار متر مربع، تکمیل ساختمان امید بازنشستگان نجف‌آباد با زیربنای ۸۵۰ متر مربع و پیگیری مراحل اداری مربوط به چندین پروژه شاخص دیگر از جمله اقدامات صورت گرفته در این مدت است.

کد خبر 369943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.