ایجاد موزه نفت در گچساران/وجود هزار قبر تاریخی در قبرستان هفشجان

در بسته خبری امروز دستگیری بیش از ۱۲۰ تن از محکومان متواری در چهارمحال و بختیاری تا پیگیری مسکن خبرنگاران زنجانی و «آب آلوده»، در روستای ملایر را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای غربی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود، در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

دستگیری ۱۳ عضو گروهک داعش در کردستان پیش از ترور علمای اهل‌سنت

کردستان: ۱۳ نفر از عناصر وابسته به گروهک داعش که در قالب دو تیم تروریستی قصد کشتار مردم و ترور برخی روحانیون اهل سنت کشور را داشتند توسط سربازان گمنام امام زمان (عج ) در استان کردستان شناسایی و دستگیر شدند.

قاچاق معکوس دارو در کردستان کاهش یافته است

کردستان: بابک قطبی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: قاچاق معکوس دارو در کردستان کاهش یافته و در مدت ۱۱ ماهه امسال، این استان کمترین قاچاق دارو نسبت به سایر استان‌ها داشته‌ است.

عده‌ای در اثنای برخورد با قاچاق کاسبی می‌کنند

کردستان: بهمن مرادنیا ، استاندار کردستان گفت: عده‌ای در استان در اثنای برخورد با قاچاق کاسبی می‌کنند و لذا حاضر نیستند جلو این کاسبی آنها گرفته شود.

***********************************************************************************

جاذبه اکوتوریسم کرمانشاه در انتظار صدور مجوز

کرمانشاه: امید قادری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: عدم صدور مجوزها برای اقامتگاه‌های بوم‌گردی و تاسیسات گردشگری از جمله مشکلاتی است که می‌تواند سبب عدم جذب گردشگر به استان شود.

دانشگاه مذاهب اسلامی در اورامانات رسما راه‌اندازی شد

کرمانشاه: حجت‌الاسلام مختاری، رییس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور در سفر اخیر خود به استان کرمانشاه (۲۵ بهمن‌ماه) خبر از راه‌اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی در روانسر را داده بود که طبق این قول و وعده، مرکزیت دانشگاه مذاهب اسلامی اورامانات در دفترچه آزمون اختصاصی منتشر شده این دانشگاه، شهرستان روانسر اعلام شده است.

یک‌ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال دام قاچاق در کرمانشاه کشف شد

کرمانشاه: سردار علی‌رضا مرزبانی، جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با تلاش ماموران پلیس بخش ماهیدشت از توابع شهرستان کرمانشاه، ۴۱ راس دام قاچاق به ارزش یک‌ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف شد.

*******************************************************************************

اجرای طرح شتاب بخشی به ریشه کنی بی سوادی در نوار مرزی ایلام

ایلام: سمیه حیدری، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: طرح شتاب بخشی به ریشه کنی بی سوادی در نوار مرزی استان ( شهرستان های ایلام، مهران و دهلران ) تا پایان  سال ۱۴۰۰ با اعتبار ۹ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد.

۶۰۰ کیلوگرم گوشت گرم عرضه خارج از شبکه در شهرستان دهلران کشف شد

ایلام: حیدر ولی زاده، رییس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی دهلران گفت: با رصد دقیق نیروهای امنیتی شهرستان دهلران ۶۰۰ کیلوگرم گوشت گرم که از شهرستان دهلران خارج شده بود،قبل از ورود به حوزه استحفاظی استان همجوار کشف و توقیف شد.

تولید ۵۰۰ میلیارد تومان محصولات دامی به صورت سالانه در استان ایلام

ایلام: علی سلیمی، مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: عشایر استان با در اختیار داشتن یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام، سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان محصولات تولید می‌کنند.

***********************************************************************************************************

یک لرستانی مربی تیم ملی وزنه برداری کشور شد

لرستان: علی شاهرخی از مربیان وزنه‌برداری لرستان به عنوان مربی تیم ملی کشور معرفی شد.

تشکیل پرونده برای ۵ هزار و ۳۰۰ واحد صنفی متخلف

لرستان: فریبرز حسامی، معاون بازرسی سازمان صنعف معدن و تجارت لرستان گفت: بازرسی‌های ۱۱ ماهه امسال منجر به تشکیل پنج هزار و ۳۰۰ پرونده به ارزش یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال شده است.

کاهش ۵۰ درصدی تخریب و تصرف منابع طبیعی

لرستان: جعفر بدری، رییس کل دادگستری لرستان گفت: با ورود دستگاه‌های امنیتی و قضایی خوشبختانه توانسته‌ایم میزان تصرف و تخریب منابع طبیعی را تا ۵۰ درصد کاهش دهیم.

*******************************************************************************

«آب آلوده»، مشکل بزرگترین روستای ملایر

همدان: محمدرضا ترکاشوند، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر با بیان اینکه اواخر سال ۹۵ توسط شورای اسلامی و دهیاری  روستای علی‌آباد آلودگی آب روستا به ما اطلاع داده شد گفت: در این راستا بلافاصله کارشناسان این شرکت برای بررسی و آزمایش آب اقدام کردند که متوجه شدیم که آرسنیک آب بیش از حد نرمال بوده و آب لوله‌کشی روستا برای شرب مناسب نیست.

کشف ۶۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیس همدان و لرستان

همدان: سردار بخشعلی کامرانی‌صالح، فرمانده انتظامی استان همدان از کشف ۶۰ کیلو گرم تریاک با لفافه در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان و لرستان خبر داد.

تقاطع غیرهمسطح شهیدهمدانی در سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد

همدان: امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: تقاطع غیرهمسطح شهیدهمدانی در سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

*******************************************************************************

بلایی که سر برخی معادن آمده از حمله صدام هم بدتر است

زنجان: فتح‌الله حقیقی،  استاندار زنجان درباره صدور مجوز بهره‌برداری از معادن گفت: بنده درباره دانه‌بندی شن و ماسه و نیز معادنی که به برخی افراد واگذار شد که در برخورد با  محیط زیست از صدام هم بدتر عمل کرده‌اند، ناراحت هستم.

مسکن خبرنگاران زنجانی پیگیری می‌شود

زنجان: رضا رحیم‌پور، رییس انجمن صنفی خبرنگاران استان زنجان با بیان اینکه در حوزه مسکن پیگیر ارائه خدمات به خبرنگاران هستیم، گفت: در این راستا به استاندار زنجان نیز نامه‌ای داده شده است.

فاز نخست ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان سال آینده افتتاح می‌شود

زنجان: علی خلیلی، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: فاز نخست ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان سال آینده افتتاح می‌شود.

*******************************************************************************

خانمیرزا دهمین شهرستان چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری: جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هیأت وزیران به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب کرد تا شهرستان خانمیرزا به مرکزیت شهر الونی با ترکیب بخش‌های مرکزی و ارمند در چهارمحال و بختیاری ایجاد شود.

دستگیری بیش از ۱۲۰ تن از محکومان متواری در چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری: سید محمد موسوی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل چهارمحال و بختیاری از دستگیری بیش از ۱۲۰ تن از محکومان متواری و دستگیر نشده محاکم قضایی در سطح استان تا پایان دی ماه سال ۹۷ خبر داد.

وجود هزار قبر تاریخی در قبرستان هفشجان

چهارمحال و بختیاری: فهیمه پاداش، عضو شورای شهر هفشجان گفت: بعد از بررسی‌های به‌عمل آمده مشخص شد قدمت هزار قبر تاریخی موجود در قبرستان شهر هفشجان به دوران صفویه باز می‌شود.

******************************************************************************

افتتاح نخستین مرکز یادگیری محلی شهرستان بهمئی

کهگیلویه و بویراحمد: دبا حضور هادی زارع‌پور، مدیرکل آموزش و پرورش و مسؤولان استانی و شهرستانی نخستین مرکز یادگیری محلی بهمئی با نام شهید عرصه سوادآموزی شهیدعلی صالح دردارنژاد فعالیت خود را آغاز کرد.

ایجاد موزه نفت در گچساران

کهگیلویه و بویراحمد: مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورتی که زمین مورد نیاز از طریق شرکت نفت گچساران تامین شود کار ساخت موزه نفت گچساران را شروع می‌کنیم.

چهار اثر طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در فهرست آثار ملی ثبت شد

کهگیلویه و بویراحمد: مسعود شفیعی، معاون میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار اثر طبیعی کهگیلویه و بویراحمد  از جمله چشمه بلقیس چرام، غار ده‌شیخ پاتاوه، چشمه کورسای چرام و درخت کنار مقدس دهدشت، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

کد خبر 369931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.