از نوشیدن آب در ایام نوروز غافل نشوید

با فرارسیدن عید نوروز و ورود به فصل بهار بهتر است افراد یک بازنگری کلی در الگوی غذایی و عادات تغذیه‌ای خود داشته باشند و غذاهای سالم را جایگزین مواد غذایی ناسالم کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آنجا که ایرانی‌ها با شرکت در میهمانی‌ها زمینه چاقی و افزایش وزن خود را فراهم می‌کنند، توصیه می‌شود افراد سالاد بدون سس و آب قبل از غذا را در عادات غذایی خود قرار دهند تا با کاهش اشتها از پرخوری ها جلوگیری کنند. همچنین جایگزین کردن دوغ کم چرب به جای استفاده از نوشابه‌های گازدار به حفظ سلامت افراد کمک می‌کند.

پیشنهاد می‌شود افراد در تعطیلات نوروز وعده‌های اصلی غذا شامل صبحانه، نهار و شام را رعایت کنند و از مصرف حبوبات و سبزیجات غافل نشوند. آب یکی از مفیدترین موادی است که از بروز یبوست پیشگیری می‌کند. این عنصر حیاتی برای انجام واکنش‌های داخلی بدن ضروری است و سلامت و شادابی پوست را تامین می‌کند.  

اما یکی از نکات مهم در میهمانی‌های نوروز این است که اغلب افراد زمان زیادی در خارج از منزل به سر می‌برند و مصرف آب به طور چشمگیری در آن‌ها کاهش می‌یابد. این موضوع مشکلاتی برای سلامتی افراد ایجاد می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها یبوست است. بنابراین توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از بیماری‌های دستگاه گوارش و یبوست، افراد مصرف ۶ تا هشت لیوان آب را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

میوه‌ها نیز از مفیدترین و طبیعی‌ترین منابع تغذیه هستند که گنجاندن آن‌ها در برنامه غذایی روزانه اهمیت ویژه‌ای دارد. این میان وعده‌های خوشمزه تاثیر بسیاری بر شیوه هضم غذاها دارند و به حفظ سلامت بدن کمک می‌کنند.

به گفته کارشناسان میزان مصرف روزانه میوه‌ها برای افراد عادی دو تا چهار عدد میوه در روز و برای افراد دارای اضافه وزن حدود دو عدد میوه متوسط در روز توصیه شده است. گفتنی است از آنجا که میوه‌ها دارای قندهای ساده‌ای هستند و قند خون بیماران دیابتی را افزایش می‌دهند، این گروه از افراد باید میوه‌ها را به میزان کمتر و با احتیاط بیشتری مصرف کنند.

کد خبر 369930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.