هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش اشتغال خوانسار و گلپایگان

گلپایگان- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: در سه سال اخیر بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای اشتغالزایی در دو شهرستان انجام شده که این رقم از پیش‌بینی سالیانه ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیز فراتر رفته است.

علی بختیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه انتخابیه اظهار کرد: در راستای رونق بخشیدن به حوزه اقتصادی شهرستان و سرمایه‌گذاری‌ در حوزه صنعت، کشاورزی، خدمات، تجارت و گردشگری اقدامات موثری جهت بهبود فضای کسب و کار انجام ‌شده است.

وی افزود: در سه سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در دو شهرستان انجام شده که این رقم از پیش‌بینی سالیانه ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیز فراتر رفته است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: علی رغم نامناسب بودن شرایط کلان کشور، اما نرخ بیکاری گلپایگان و خوانسار دو درصد کاهش و به ۱۲ درصد رسیده و این نتیجه سرمایه گذاری‌هاست، البته با بهره برداری طرح‌های در نظر گرفته شده برای اشتغال جوانان نرخ بیکاری تک رقمی خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید از توانمندی دانش آموختگان دانشگاهی و نیروهای توانمند استفاده کنیم افزود: در راستای حمایت از دانش‌آموختگان دانشگاهی، مرکز رشد در گلپایگان راه اندازی شد و خلاقیت‌های این دانش‌آموختگان در زمینه استارتاپ‌ها مورد بازدید معاون فناوری رییس جمهور قرار گرفت.

‌راه اندازی مرکز رشد و نوآوری

بختیار با بیان اینکه مرکز رشد و نوآوری به زودی در خوانسار راه اندازی می‌شود تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت و پتانسیل نخبگان شهرستان گلپایگان و خوانسار می‌توانیم کارهای بزرگی در زمینه‌های دانش بنیان، اختراعات، ابتکارات و تولید فناوری و علم انجام دهیم.

وی با اشاره به پتانسیل دامداری منطقه نیز گفت: با توجه به اینکه گلپایگان هلند ایران در زمینه پرورش دام و یکی از تولید کنندگان بزرگ شیر کشور بوده است واحد دامداری صنعتی ۱۰ هزار رأسی بزودی ایجاد می‌شود، احداث یک واحد دامداری صنعتی نیز با ظرفیت چهار هزار راس دام در روستای خم پیچ در حال پیگیری توسط ستاد اجرایی فرمان امام است، همچنین در سفر وزیر جهاد کشاورزی تخصیص زمین برای احداث شهرک دامداری تقاضا شده است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: راه‌اندازی شرکت فراز باتری در خوانسار اشتغال‌زایی پایدار به همراه دارد، ادامه داد: خط تولید کمپرسور در شرکت سردساز خودروی گلپایگان با همکاری کشور چین ایجاد می‌شود.

بهره‌برداری از شرکت پلوس در سال ۹۸ 

وی با اشاره به شرکت سایپا پلوس اظهار کرد: مدت‌ها موضوع ساخت پلوس را دنبال کردیم تا تنها مونتاژ پلوس در گلپایگان انجام نشود، در همین راستا موضوع را جهت استفاده از ماشین آلات در صنایع دفاع دنبال کردیم، اما شرکت سایپا همکاری نمی‌کرد و همکاری نکردن آن‌ها ناشی از منفعت طلبی برخی افراد بود.

بختیار ادامه داد: موضوع در صحن علنی مجلس تذکر داده شد سپس در مدت اخیر به همراه مدیر عامل شرکت سایپا و شرکت مگاموتور در دفتر وزیر دفاع جلسه‌ای برگزار شد و در نهایت خوشبختانه وزیر دفاع به شش شرکت زیر مجموعه وزارت دفاع دستور لازم را داد که همکاری انجام شود و این شرکت‌ها برای بازدید به گلپایگان آمدند و راه اندازی آزمایشی آن صورت گرفت و در اوایل سال ۹۸ نیز به بهره برداری می‌رسد.

تملک ۸۵۰ هکتار زمین برای ایجاد شهرک صنعتی

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در شهرک‌های صنعتی زمین برای واگذاری به سرمایه‌گذار نداریم در سفر وزیر صنعت برای ایجاد شهرک صنعتی جدید ۸۵۰ هکتار زمین تقاضا کردیم که فاز سه شهرک صنعتی که بین شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار است تخصیص داده شده که به عنوان منطقه ویژه اقتصادی جدید ایجاد می‌شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: بهینه‌سازی جاده‌های مواصلاتی دو شهرستان سال‌های متوالی به دلیل نبود اعتبارات معوق مانده بوده که با جذب بودجه توانستیم دو بانده شدن جاده مواصلاتی موته- گلپایگان را به اتمام برسانیم و جاده مواصلاتی گلپایگان– خمین و گلپایگان- خوانسار نیز در حال اتمام است، کمربندی وانشان و کمربندی خوانسار نیز سال آینده به اتمام می‌رسد.

ادامه عملیات تونل به قرارگاه خاتم واگذار شد

وی عنوان کرد: طرح تونل خوانسار-بویین میاندشت به دلیل نداشتن ردیف اعتباری تعطیل شده بود که با رایزنی در وزارت راه ابتدا در ردیف جدول ۲۰ و سپس در پیوست یک قانون بودجه ١٣٩٨ دارای ردیف مستقل با اعتبار ٣٠ میلیارد تومان شد و برای تسریع در اتمام آن با قرارگاه خاتم الاانبیاء مذاکراتی شده است که در سال ٩٨ به بهره برداری برسد.

راه اندازی بخش "ان آی سی یو" و درمانگاه تأمین اجتماعی خوانسار در سال ۹۸

 بختیار خاطرنشان کرد: با تکمیل ساختمان و پیگیری در جذب نیروی انسانی و تامین تجهیزات، راه اندازی بخش "ان آی سی یو" برای نگهداری نوزادان نارس در بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی خوانسار سال‌های متوالی معوق مانده بود که پس از جذب اعتبار در حال تکمیل است، این پروژه سال ۹۸ با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افتتاح می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  اگر هیئت امنای بیمارستان آیت الله گلپایگانی موافقت کنند مرکز رادیوتراپی برای بیماران سرطانی در آن بیمارستان ایجاد می‌شود و در غیر این صورت در بیمارستان امام حسین (ع) راه اندازی خواهد شد.

ادامه تغییر الگوی کشت و اجرای طرح آبیاری نوین

وی با بیان اینکه با تغییر الگوی کشت و اجرای طرح آبیاری نوین در بخش کشاورزی اقدامات خوبی در گلپایگان انجام شده است، گفت: در تبصره ٤ بودجه سال ۹۸ به اذن رهبر معظم انقلاب ۱۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای آبیاری نوین اعتبار تصویب شد، در سال ۹۸ برای اجرای طرح آبیاری نوین نیز مانند سال گذشته ۸۵ درصد اعتبار بلاعوض اختصاص داده می‌شود.

کد خبر 369929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.