ارتباط میگرن با خشکی چشم/مراقبت‌های تاتو لب را جدی بگیرید

هر یک کیلوگرم اضافه وزن، خطر ابتلاء به دیابت را ۵ درصد افزایش می‌دهد، رفع خستگی با نوشیدن دمنوش دارچین و سیب ترش و موسیقی درمانی چه بیماری هایی را درمان می‌کند را در بسته سلامتی ایمنا بخوانید

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بررسی‌ها آشکار شد که مبتلایان به میگرن به خصوص افراد میانسالی که دچار سردردهای میگرنی هستند بیشتر احتمال دارد به بیماری مزمن خشکی چشم مبتلا شوند.

متخصصان آمریکایی با مطالعه روی اطلاعات ۷۳ هزار نفر که مدت ۱۰ سال تحت کنترل بودند و با در نظر گرفتن نوع داروهای مصرفی احتمالی آنان و فاکتورهای دیگر دریافتند که مبتلایان به میگرن حدود ۲۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری خشکی چشم هستند.

این متخصصان همچنین خاطر نشان کردند: این ارتباط به خصوص در زنان با بالا رفتن سن بیشتر می‌شود. برای مردان ۶۵ ساله یا بالاتر ابتلا به میگرن احتمال بیماری خشکی چشم را نزدیک به دو برابر افزایش می‌دهد و زنان با رده سنی مشابه نیز حدود ۲.۵ برابر بیشتر در معرض ابتلا به این عارضه چشمی هستند.

به گزارش سایت تخصصی هلث‌دی نیوز، دکتر "ریچارد دیویس" یکی از متخصصان حاضر در این مطالعه گفت: پزشکان باید در معاینه افرادی که سابقه ابتلا به میگرن دارند خطر بیماری خشکی چشم را نیز مورد بررسی قرار دهند

هر یک کیلوگرم اضافه وزن، خطر ابتلاء به دیابت را ۵ درصد افزایش می‌دهد

امیر کامران نیکو سخن، رییس انجمن دیابت ایران، گفت: باید تغییرات اساسی در شیوه زندگی بچه‌ها ایجاد کنیم. رژیم غذایی ما باید به سمتی برود که خوراکی‌های مضر نخوریم، اما همچنان شاهد افزایش شیوه‌های غذایی غلط در بین مردم هستیم. حتی تبلیغاتی که در سطح شهر می‌بینیم و بسیاری موارد از این دست، این را می‌طلبد که رسانه‌ها و مسئولان کشور برای اصلاح شیوه زندگی مردم به سرعت وارد عمل شوند.

وی افزود: پژوهش‌ها نشان می‌دهد هر یک کیلوگرم اضافه وزن، خطر ابتلاء به دیابت را ۵ درصد در جامعه بالا می‌برد و متأسفانه افزایش چاقی در کودکان و نوجوانان ما نیز در حال افزایش است چرا که بازیگوشی‌های کودکان دیروز به گوشی بازی‌های کودکان امروز تبدیل شده است.

نیکو سخن با بیان اینکه ۱۲ درصد جمعیت بزرگسال کشور دیابت دارند، ادامه داد: این شیوع در جمعیت بالغ کشور است و چون کشور ما جوان است سن ابتلاء در حال پایین آمدن است.

وی تاکید کرد: با اضافه وزن و چاقی، خطر ابتلاء به بیماری‌ها ازجمله دیابت بسیار بالا می‌رود. آمار فعلی دیابت نگران‌کننده نیست، من نگران افزایش آمار آینده هستم، اگر با این وضعیت پیش برویم در نسل بعد چندین برابر این ارقام را برای شیوع دیابت اعلام خواهیم کرد.

رییس انجمن دیابت ایران با ابراز نگرانی از اینکه ما در جمعیت جوان کنونی که در نسل بعد به دوره میانسالی راه پیدا می‌کنند افزایش دیابت را شاهد خواهیم بود، افزود: اگر بخواهیم جلوی افزایش دیابت در آینده را بگیریم باید روی نوجوانان و جوانان کار کنیم و شیوه زندگی آنان را تغییر دهیم.

وی گفت: بی‌تحرکی افراد باعث اضافه وزن می‌شود و پرفشاری و چربی خون و بیمارهای گوناگونی را به فرد چاق تحمیل می‌کند. برای پرهیز از این خطرات باید حتی سیستم آموزشی ما از همان مدرسه، سبک صحیح زندگی و تغذیه را به افراد جامعه بیاموزد تا آمار افزایش وزن رو به فزونی نگذارد.

رفع خستگی با نوشیدن دمنوش دارچین و سیب ترش

 به خاطر رایحه ی دلنشینی که دارد بسیار آرامش بخش و برای رفع خستگی مناسب است و البته شما در یک فنجان از این دمنوش، تمامی خواص سیب و دارچین را خواهید داشت .

رفع خستگی روزانه با نوشیدن دمنوش دارچین و سیب ترش

مواد مورد نیاز

آب سیب ترش: دوسوم پیمانه

چوب دارچین: ۴ تکه

پودر دارچین: یک دوم قاشق چای خوری

پودر زنجبیل: یک دوم قاشق چای خوری

هل: ۷ عدد

روش پخت:  چوب و پودر دارچین، پودر زنجبیل و هل را در آب سیب که از قبل گرم شده (در هنگام گرم کردن آب سیب دقت کنید که اگر بیش از حد حرارت بدهید شیرینی و عطر آن از بین می رود، تا ۷۰ درجه سانتی گراد حرارت کافیست)، بریزید و به مدت ۳ دقیقه روی حرارت مستقیم اجاق بگذارید. سپس از صافی رد کرده و سرو کنید.

ابزاری که برای تهیه این نوشیدنی استفاده می شود فرنچ پرس نام دارد که وسیله ای برای تهیه قهوه و چای است. با استفاده از این ابزار می توانید تمام دم نوش های گیاهی دلخواه را دم کنید

مراقبت‌های تاتو لب را جدی بگیرید

تاتو لب یکی از متدهای آرایش دائم است که این روزها بیشتر خانمها به دنبال آن هستند. اگر شما هم به دنبال انجام تاتو یا هاشور لب هستید پیشنهاد می کنیم توصیه های قبل و بعد از مراقبت از تاتو لب را بخوانید.

چند ساعت قبل از تاتو سعی کنید از مشتقات کافئینی مانند چای یا قهوه استفاده نکنید.

قبل از تاتو سعی کنید در معرض تابش اشعه uv اشعه ماورا بنفش  قرار نگیرید.

قبل از تاتو، لایه برداری و میکرودرم پوست را انجام ندهید.

 از استفاده داروها و کرم‌هایی که ممکن است باعث تحریک پوست شوند خودداری کنید.

در صورت بروز تبخال به مدت ۵ روز قبل از تاتوی لب قرص ضد تبخال آسیکلوویر (هر ۸ ساعت یه عدد) استفاده کنید.

در صورتیکه سابقه حساسیت دارید قبل از جلسه تاتو از قرص ستیریزین (Cetirizine) استفاده نمایید (این قرص ضد حساسیت است.)

مراقبت های مناسب بعد از انجام تاتو رژ لب و تاتو خط لب در ثبات رنگ تاتو و جلو گیری از عفونت بسیار موثر است.

 بعد از انجام تاتو به مدت سه روز از شستن قسمت تاتو شده خودداری فرمایید.

 از روز اول به مدت یک هفته از پماد ویتامین آ چشمی استفاده نمایید (روزی ۳ بار با استفاده از گوش پاک کن پماد ویتامین آ چشمی روی لب ها بمالید.)

 از روز اول به مدت یک هفته از پماد هیدروکورتیزون چشمی استفاده کنید.

 از روز اول به مدت یک هفته از پماد آسیکلوویر یا زوویراکس استفاده نمایید. (روزی یکبار با استفاده از گوش پاک کن ماد آسیکلوویر یا زوویراکس روی لب ها بمالید)

 از خاراندن و کندن پوست های ایجاد شده در محل تاتو پرهیز کنید.

به مدت یک هفته بعد از انجام تاتو از رفتن به سونا و استخر خودداری کنید.

تا زمان بهبود تاتو کامل از قرار گرفتن در مقابل آفتاب اجتناب کنید.

موسیقی درمانی چه بیماری هایی را درمان می‌کند؟

زنگ زدن گوش‌ها آزاردهنده است و در بلندمدت بر کیفیت زندگی تاثیر منفی می‌گذارد به همین دلیل شرکت تحقیق و توسعه (R & D) در تکنوپارک دانشگاه فنی Yıldızترکیه نرم‌افزاری ارائه کرده که هدف آن متوقف کردن زنگ زدن گوش با گوش کردن به موسیقی تحت فرکانسی مشخصی است. این نرم‌افزار با کمک پزشکان بخش گوش و حلق و بینی طراحی شده است.

این روش درمان که «موسیقی درمانی» نام دارد، صدای مناسبی برای بیمار ایجاد می‌کند و از بیمار خواسته می‌شود به موسیقی گوش دهد. کارشناسان ادعا می‌کنند که هرچه بیمار بیشتر به موسیقی گوش دهد، میزان موفقیت در درمان بیشتر است.

سرکن کورت، یکی از طراحان این نرم‌افزار اظهار کرد: در اولین مرحله، فرکانس زنگ در گوش اندازه‌گیری می‌شود، سپس متخصصان و پزشکان، مشخصات شنوایی بیمار را تعیین و نرم‌افزاری با صدای مخصوص ایجاد می‌کنند که با فرکانس صدای زنگ زدن گوش هماهنگ است.

این پروژه در حال حاضر جایزه‌های بسیاری را از جمله جایزه شورای تحقیقات علمی و تکنولوژیک ترکیه (TÜBİTAK) را کسب کرده است. این پروژه همچنین حمایت مالی از اتحادیه اروپا را دریافت کرده و در حال حاضر در بیمارستان‌های استانبول و آنکارا مورد آزمایش قرار گرفته است.

به‌زودی این نرم‌افزار در بیمارستان‌های سراسر جهان نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کد خبر 369925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.