دامداری‌های تعطیل شرق اصفهان احیا می شود

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: دامداری‌های تعطیل شرق اصفهان طی یک تفاهم‌نامه در قالب طرح‌های اشتغالزای روستایی مورد حمایت مالی صندوق کارآفرینی قرار گرفته و احیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر نوراله زاده در آیین افتتاح پروژه تولید انواع خوراک دام و طیور شرکت تعاونی آشیان دام سپاهان در شهرستان بن رود( ورزنه) با بیان اینکه همت و تعاون جوانان و مردم شرق اصفهان مورد اعتماد و تحسین برانگیز است، اظهار کرد: شرکت تعاونی آشیان دام سپاهان باید به عنوان صنعت پشتیبان نقش حمایتی و محرک برای تمام واحدهای کوچک  کارخانه داشته باشد.

وی افزود: این مهم نیاز به نگاه تعاون دارد و شرکت تعاونی در خدمات دامپزشکی، بسته بندی، تامین نهاده‌های دام و طیور و ... باید نقش پشتیبان انجام دهد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: طی یک تفاهم‌نامه دامداری های تعطیل شرق اصفهان در قالب طرح‌های اشتغالزای روستایی مورد حمایت مالی صندوق کارآفرینی قرار گرفته و به عنوان صنایع جایگزین برای رونق اقتصادی شرق اصفهان، احیا می شود.

نوراله زاده همچنین به اعضای شرکت تعاونی آشیان دام سپاهان وعده داد که برای شروع فعالیت مبلغی را به عنوان سرمایه در گردش این شرکت تخصیص خواهد شد.

وی افزود: برای راه اندازی سایر قسمت‌های این کارخانه نیز از جمله کشتارگاه و خط تولید لبنیات تسهیلات ارائه خواهیم داد و جوانان با انگیزه شرق اصفهان را حمایت خواهیم کرد.

جوانان با انگیزه شرق اصفهان را حمایت خواهیم کرد

همچنین در این مراسم محمدجواد بگی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ضمن تقدیر از هیئت مدیره شرکت تعاونی آشیان دام سپاهان و افراد سرمایه گذار در این پروژه برای ایجاد طرحی صنعتی در شهرک صنعتی ورزنه، اظهار کرد:

برای حمایت از احداث و راه اندازی این شرکت حدود ۱۰ درصد مبلغ قرارداد را مورد بخشودگی قرار دادیم و امید است که حجم قابل توجهی برای ورزنه باشد.

وی خاطرنشان کرد: طی شش ماه آینده، در مهرماه سال ۹۸ به این کارخانه  گازرسانی خواهد شد.

۴۰ درصد از دامداری‌های کوچک روستایی ورزنه فعال هستند

در این آیین همچنین علی زارعی مدیرعامل شرکت تعاونی آشیان دام سپاهان با اشاره به اینکه این مجموعه از سال ۹۱ تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد، اظهار کرد: حدود ۱۴۰۰ واحد دامداری کوچک روستایی در منطقه ورزنه شناسایی شده است که مشکلات عدیده ای برای تهیه نهاده‌های دامی تا فروش محصولات داشته اند.

وی افزود : بر اساس آمار  ۶۰ درصد این دامداری ها با ۵۰ درصد ظرفیت تولید تعطیل شده اند و تنها ۴۰ درصد در حال فعالیت هستند.

زارعی ادامه داد: از یک‌هزار و ۴۰۰ واحد دامداری کوچک روستایی تعطیل و نیمه فعال می توان برای حدود دوهزرا و ۲۰۰ نفر از مردم ورزنه ایجاد اشتغال کرد اما متاسفانه با شرایط فعلی چنین امکانی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت تعاونی آشیان دام سپاهان اظهار کرد: فارغ از مشکلات آب و کشاورزی منطقه شرق اصفهان، اگر از جوانان بن رود و ورزنه حمایت شود و شرایط کار وجود داشته باشد، جوانان این منطقه توانایی‌های بسیاری برای  فعالیت دارند.

زارعی گفت: ظرفیت تولید این کارخانه ۱۰ تن در ساعت پیش بینی شده و تاکنون حدود پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه آن برآورد شده است که بخشی از آن را صندوق کارآفرینی و بخشی از آن از سوی سهام‌داران شرکت تامین شده است.

وی خاطر نشان کرد: نقطه قوت در این طرح خیزش و مشارکت مردمی است در حالی که در شرایط اقتصادی مطلوبی به‌سر نمی بریم برای مشارکت فراخوان دادیم و مردم شرکت کردند. اگر برنامه‌ریزی شود خودشان هم مشارکت می کنند.

زارعی اضافه کرد: به دلیل اینکه این طرح یک اقدام مردمی است، به خوبی کار خواهد شد و نتایج مطلوبی خواهیم گرفت همانطور که با برنامه ریزی هزینه راه اندازی این کارخانه از ۱۲ میلیارد تومان به حدود ۶ میلیارد تومان کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ ظهر امروز آیین بهره برداری از کارخانه تولید انواع خوراک دام و طیور شرکت تعاونی آشیان دام سپاهان برگزار شد که زمینه را برای ایجاد ۱۵۰ شغل مستقیم فراهم کرد. در این آیین مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی اصفهان، نماینده معاون استاندار، بخشدار شهر بن رود و اعضای هیات مدیره شرکت آشیان دام سپاهان و جمعی از مردم ورزنه حضور داشتند.

کد خبر 369907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.