کاهش فروش فیلم‌های در گیشه آخر سال

آخر سال و جنب و جوش مردم برای خانه‌تکانی و خریدهای عید، نتیجتا به کاهش رونق گیشه‌های سینما انجامیده است، تا جایی که در هفته گذشته تقریبا تمامی فیلم‌ها با کاهش فروش همراه شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اثر توقیفی و جنجالی محسن امیریوسفی،پس از سه هفته اکران، به فروش بیش از دو میلیارد و ۸۳۸ میلیون تومان دست یافت. داستان "آشغال‌های دوست‌داشتنی" با بازی شهاب حسینی، هدیه تهرانی، نگار جواهریان، اکبر عبدی، صابر ابر، حبیب رضایی و شیرین یزدان‌بخش، در مورد خانواده‌ای است که یک شب فرصت دارند مشکل مادر خانواده را حل کنند.

"پارادایس" به کارگردانی علی عطشانی، در ششمین هفته اکران با فروش حدود ۴۸۰ میلیون تومانی به مجموع سه میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان فروش در گیشه دست یافت. در خلاصه داستان این فیلم با بازی جواد عزتی، مهران رجبی، محمدعلی نجفیان، سامان صفاری و بیتا عطشانی از ایران و الیویا بورکات، ماتیاس متس، کلاتسیدا روبرت و کاترین فولوس از کشور آلمان، آمده است: جواد عزتی، طلبه‌ای جوان و دوستش در اینستاگرام با دختری آلمانی آشنا می‌شوند و برای دیدن او راهی آلمان می‌شوند.

"قانون مورفی" به کارگردانی رامبد جوان، با درآمد حدود ۳۵۰ میلیون تومان در گیشه این هفته، به مجموع فروش ۹ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومانی در طی هشت هفته اکران رسید. در این فیلم، امیر جدیدی، امیر جعفری، هادی کاظمی، سروش صحت و رامبد جوان حضور دارند.

سومین هفته اکران فیلم "هت تریک" با فروش بیش از ۳۴۰ میلیون تومانی همراه بود تا مجموع درآمد این فیلم در گیشه، به یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان برسد. در این فیلم، امیر جدیدی، پری ناز ایزدیار، صابر ابر، ماهور الوند، همایون ارشادی و... نقش‌آفرینی می‌کنند.

"جن زیبا" در هفته سوم به ۲۶۰ میلیون تومان درآمد از گیشه دست یافت. مجموع فروش این فیلم در گیشه، ۹۳۰ میلیون تومان بوده است. ساخته مهرداد فرید،  اثری اجتماعی است که به داستان مردی به نام یدالله می‌پردازد. او یک سال است زنش را از دست داده و غمگین است. زندگی تنهای او در خانه بزرگ و قدیمی‌اش زمانی دستخوش تغییر می‌شود که اتفاقات جدیدی برایش رخ می‌دهد. نورگل یشیلچای، فرهاد اصلانی، لیلا زارع، لیلا موسوی، محرم زینالزاده، میثم پویانفر، علی اکبر جعفری، هوشنگ رادی پور و منظر لشگری در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

"تخته گاز" اثر محمد آهنگرانی با فروش ۱۹۰ میلیون تومان در طی هفته هشتم اکران، با در اختیار داشتن حدود ۱۰۰ سالن نمایش، به مجموع فروش دو میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومانی رسید. در این فیلم کمدی، سام درخشانی، کامبیز دیرباز، لیلا اوتادی، الهام حمیدی، رز رضوی، بیژن بنفشه‌خواه، نیما شاهرخ‌شاهی، پرستو صالحی، داریوش فرهنگ، نفیسه روشن و امیرعلی تکیه به ایفای نقش می‌پردازند.

"ماموریت غیرممکن" در هفته سوم اکران خود، به مجموع فروش ۴۱۵ میلیون تومان دست یافت. در این فیلم به کارگردانی یعقوب غفاری، بازیگرانی چون جمشید هاشم‌پور، علی اوجی، پادینا رهنما، سارا خویینی‌ها، مهران رجبی، نسرین نصرتی، یوسف صیادی، پژمان بازغی، محمدرضا شریفی‌نیا در کنار خوانندگان پاپ حامد همایون، رضا یزدانی و امیرعباس گلاب بازی می‌کنند.

اثر اجتماعی احمدرضا معتمدی طی سه هفته از اکران خود، به مجموع درآمد ۲۸۰میلیون تومانی دست یافت. مریلا زارعی، کامبیز دیرباز، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، اکبر عبدی، مهدی فخیم زاده و آرش نوذری، بازیگران فیلم "سوء تفاهم" هستند. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «گاهی میان مشاهده و واقعیت فاصله است، برای یافتن حقیقت دقت و آگاهی لازم است. وقتی عشق دست مایه کلاهبرداری می شود، شاید جای ظالم و مظلوم تغییر کند. اینجاست که عاشق واقعی باید تاوان دهد تا از فریب مبرا شود. این فیلم شما را به اندیشیدن پس از تماشا تشویق می‌کند.»

اثر حسین قناعت نیز این هفته کمتر از ۵۰ میلیون تومان درآمد کسب کرد و به مجموع فروش یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان دست یافت. "دزد و پری ۲" در ژانر کودک و نوجوان با بازی امیرحسین صدیق، ارژنگ امیرفضلی، شقایق فراهانی، بهنوش بختیاری، نادر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، افشین سنگ چاپ و مرتضی زارع به همراه یاس نوروزی، پارسیا شکوری‌فر و عرفان برزین ساخته شده است.

"مارموز" با درآمد حدود ۴۰ میلیون تومان در هفته دوازدهم اکران، از مجموع فروش شش میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان عبور کرد. فیلم جدید کمال تبریزی، مضمونی سیاسی در قالبی کمدی دارد و حامد بهداد، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، رضا ناجی، مانی حقیقی و محمد بحرانی با همراهی گروه موسیقی «بمرانی» در آن ایفای نقش می‌کنند.

کد خبر 369906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.